Υπό πολυετή πίεση βρίσκεται η αγορά επιχειρήσεις αργυροχρυσοχοΐας στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα να μειώνονται οι σχετικές επιχειρήσεις και να πολλαπλασιάζονται τα λουκέτα.

Ενδεικτικό των πιέσεων της τελευταίας δεκαετίας, δηλαδή των ετών της κρίσης, είναι ότι σύμφωνα με στοιχεία, που παραχώρησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης (ΒΕΘ), στο διάστημα 2009- μέσων Νοεμβρίου 2019, έκαναν την εγγραφή τους στα μητρώα του ΒΕΘ 74 επιχειρήσεις αργυροχρυσοχοΐας, τη στιγμή που το ίδιο διάστημα σε διαγραφή προχώρησαν 172.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η χειρότερη χρονιά σε αυτό το διάστημα ήταν το 2012, όταν έναρξη έκαναν μόλις έξι επιχειρήσεις του κλάδου, ενώ σταμάτησαν να λειτουργούν 28.

Ως προς τη μέση δαπάνη ενός καταναλωτή ή μιας καταναλώτριας, πχ, για ένα ρολόι μέσης αξίας στο ίδιο κατάστημα, ο κ. Καλπακίδης σημειώνει ότι ενώ προ κρίσης θα δαπανούσε 1000 ευρώ, σήμερα η ακριβώς αντίστοιχη δαπάνη δεν ξεπερνά τα 600-700 ευρώ. Πάντως, κάτι έχει αρχίσει να κινείται στην αγορά.

   «Υπάρχει μια ελαφρά αύξηση του ενδιαφέροντος, που πιστεύω ότι κάποια στιγμή θα μετατραπεί σε πραγματική ζήτηση και αγορές. Πού το αποδίδω; Κινήσεις όπως η προαναγγελία της μείωσης του φόρου εισοδήματος, πιθανώς σε ισχύ από την άνοιξη του 2020, αλλά και η γενικότερη αλλαγή της πολιτικής κατάστασης με τις εκλογές το καλοκαίρι -γιατί πάντα οι καταναλωτές έχουν προσδοκίες όταν αλλάζει η πολιτική κατάσταση- επιδρούν θετικά στην ψυχολογία των καταναλωτών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Και καταναλωτής δεν είναι αυτός που έχει τα χρήματα, καταναλωτής είναι αυτός που έχει και τα χρήματα και τη διάθεση. Βλέπω τους καταναλωτές πιο “ζεστούς”. Ρωτάνε, κάνουν έρευνα αγοράς…

Η διαφορά είναι μικρή, αλλά έχουμε ανάγκη έστω και αυτή τη μικρή διαφορά, γιατί ο κλάδος ταλαιπωρήθηκε πολύ την τελευταία δεκαετία. Την τάση αυτή, που διαπνέει όλη τη χρονιά, τη βλέπω να υπάρχει και για τις γιορτές. Ελαφρώς μεγαλύτερο ενδιαφέρον, το οποίο όμως δεν εκφράζεται μέχρι στιγμής σε ταμειακά αποτελέσματα» σημειώνει ο κ. Καλπακίδηςς.

   Ερωτηθείς για το προφίλ των ανθρώπων που αγοράζουν κοσμήματα ενόψει των εορτών, απαντά πως είναι κυρίως άντρες, ενώ τον υπόλοιπο χρόνο είναι ως επί το πλείστον γυναίκες.

Καλεί δε τους καταναλωτές να επιλέξουν να εκφράσουν τις ευχές και την αγάπη τους για τις φετινές γιορτές, διαλέγοντας ελληνικά κοσμήματα, που όπως λέει υπερέχουν ποιοτικά και αισθητικά, αλλά και να κάνουν τις αγορές τους από καταστήματα, τα οποία είναι μέλη των κατά τόπους συλλόγων κοσμηματοπωλών-ωρολογοπωλών και μπορούν να εγγυηθούν την υψηλότερη ποιότητα και αισθητική (τα οποία μπορούν να ξεχωρίσουν από το σχετικό διακριτικό σήμα στη βιτρίνα).

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης