Η αποστολή οποιουδήποτε εμβολίου ή εμβολίων κατά του κορωνοϊού παγκοσμίως χρειάζεται προσεκτικό σχεδιασμό σε συνεργασία με τις εταιρείες του κλάδου των αερομεταφορών προκειμένου να αποφευχθούν σοβαρά προβλήματα, προειδοποιεί η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA).

Κάνοντας λόγο για τη «μεγαλύτερη μεταφορική πρόκληση στην ιστορία», η Ένωση καλεί τις κυβερνήσεις να αρχίσουν την προετοιμασία για τη μεταφορά και παράδοση ενός πιθανού εμβολίου ενάντια στην Covid-19.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Ο πιθανός όγκος των μεταφορών και παραδόσεων θα είναι κολοσσιαίος. Ακόμη και η παράδοση μίας μόνο δόσης εμβολίου για 7,8 δισεκατομμύρια ανθρώπους θα χρειαζόταν 8.000 αεροσκάφη τύπου Boeing 747» ανέφερε η IATA την Τετάρτη.

Ο παγκόσμιος πληθυσμός εκτιμάται ότι άγγιξε τα 7,8 δισεκατομμύρια τον Μάρτιο του 2020.

«Η χερσαία μεταφορά θα βοηθήσει, ειδικά όσον αφορά τις ανεπτυγμένες οικονομίες που έχουν τη δυνατότητα παραγωγής του εμβολίου εντός του εδάφους τους. Ωστόσο τα εμβόλια δεν μπορούν να παραδοθούν σε παγκόσμια κλίμακα χωρίς τη χρήση εμπορικών αεροσκαφών μεταφοράς φορτίου» υπογραμμίζει η Ένωση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Καλεί δε τις κυβερνήσεις να αρχίσουν τον σχεδιασμό με τους ιθύνοντες του αεροπορικού κλάδου προκειμένου να εξασφαλίσουν ότι όλα θα είναι έτοιμα όταν το εμβόλιο εγκριθεί και γίνει διαθέσιμο προς χρήση.

Τα αεροσκάφη μεταφοράς εμπορευμάτων, σύμφωνα με την IATA, «παίζουν κομβικό ρόλο στη μεταφορά και διανομή των εμβολίων ακόμη και σε κανονικές εποχές, με ιδιαίτερα ευαίσθητα σε επίπεδο χρόνου και θερμοκρασίας συστήματα».

Η μεταφορά των εμβολίων δεν είναι απλή υπόθεση, καθώς πρέπει να μεταφέρονται και να αντιμετωπίζονται επί τη βάσει των διεθνών ρυθμιστικών απαιτήσεων, σε ελεγχόμενες θερμοκρασίες και χωρίς καθυστέρηση, προκειμένου να εξασφαλίζεται η ποιότητα του προϊόντος, υπογραμμίζει ακόμα η IATA.

«Μολονότι υπάρχουν ακόμη πολλοί άγνωστοι Χ (αριθμός δόσεων, ευαισθησίες θερμοκρασίας, σημεία παραγωγής κ.λπ.), είναι ξεκάθαρο ότι ο όγκος της μεταφορικής δραστηριότητας θα είναι τεράστιος, καθώς και ότι θα χρειαστούν υποδομές αλυσίδας διατήρησης ψυχρής θερμοκρασίας και παράδοση σε όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη».

Η IATA σημειώνει τέλος ότι οι κυβερνήσεις πρέπει να συνεκτιμήσουν τη μείωση του διαθέσιμου όγκου αεροσκαφών μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, καθώς, λόγω της μείωσης της αεροπορικής κίνησης, πολλές εταιρείες έχουν θέσει τα αεροσκάφη τους σε «αναστολή» μεταφέροντάς τα σε χώρους αποθήκευσης.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης