Αύξηση εσόδων της τάξεως του 24% που μεταφράζεται σε συνολικό τζίρο 1,429 δισ. ευρώ στις ταχυκίνητες κατηγορίες αγαθών, εμφανίζουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ την περίοδο 24 Φεβρουαρίου έως 3 Μαΐου 2020, σε διάστημα δηλαδή δέκα εβδομάδων από την εμφάνιση κρουσμάτων κορονοϊού στην Ελλάδα.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε σήμερα η εταιρεία ερευνών αγοράς IRI, η αύξηση πωλήσεων σε αξία στα σούπερ μάρκετ (Ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη, μη συμπεριλαμβανομένων νησιών) ανήλθε σε 24% για την περίοδο 24/02/2020-3/5/2020 σε σχέση με 25/02/2019-5/5/2019).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αντίστοιχα, την εβδομάδα που τελειώνει στις 3/5/2020 η ανάπτυξη των πωλήσεων σε αξία, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή (5/5/2019), άγγιξε το 41,9%. Αυτό οφείλεται και στο ότι η αντίστοιχη περσινή εβδομάδα (5/5/2019), ήταν η εβδομάδα μετά το Πάσχα, η οποία κατά κύριο λόγο παρουσιάζει ήπιας έντασης πωλήσεις.

Συγκρίνοντας την περυσινή απόδοση των δύο εβδομάδων του Πάσχα (Μεγάλη Εβδομάδα & Εβδομάδα του Πάσχα), με τις αντίστοιχες εφετινές εβδομάδες του Πάσχα προκύπτει ότι εφέτος η αγορά των Super/Hyper Markets έτρεξε με +11,3% με τζίρο να ανέρχεται από τα 239,41 εκατ. ευρώ το 2019 στα 266,35 εκατ. ευρώ το 2020.

Από την αρχή του 2020 μέχρι τις 3 Μαΐου, δηλαδή το πρώτο τετράμηνο του 2020, η ανάπτυξη των πωλήσεων σε αξία ανήλθε σε 15% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, δηλαδή από την αρχή του 2019 μέχρι 5 Μαΐου 2019.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Την περίοδο 24/02/2020-3/5/2020, οι πωλήσεις σε 340 κατηγορίες προϊόντων που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (μη συμπεριλαμβανομένων προϊόντων μεταβλητού βάρους) ανήλθαν σε 1,429 δισ. ευρώ έναντι 1,152 δισ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο (25/02/2019-5/5/2019), σημειώνοντας αύξηση 24%. Επί του συνολικού τζίρου η συμμετοχή της Αθήνας ανήλθε σε 53,9% ενώ της Θεσσαλονίκης σε 10,7%.

Σημειώνεται ότι στις 340 προϊοντικές κατηγορίες, 168 είναι τρόφιμα (22,5% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία), 41 προϊόντα νοικοκυριού (36,5% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (27,3% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) και 86 όλα τα άλλα (17% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία).

Όπως προκύπτει από τις μετρήσεις της IRI, τις μεγαλύτερες πωλήσεις σε αξία παρουσιάζουν τα αντισηπτικά τζελ όπου ο τζίρος εμφανίζει άνοδο 468,7%. Ακολουθούν τα συμπληρώματα διατροφής με αύξηση 342%, τα υγρά μαντηλάκια με αύξηση 276% και το οινόπνευμα με αύξηση 242,5%.

Όσον αφορά στην εβδομάδα που τελειώνει στις 3/5/2020 η ανάπτυξη των πωλήσεων σε αξία, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή (5/5/2019), αγγίζει το 41,9%. Σύμφωνα με τις μετρήσεις της IRI, την συγκεκριμένη εβδομάδα οι πωλήσεις σε 340 κατηγορίες προϊόντων που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (μη συμπεριλαμβανομένων προϊόντων μεταβλητού βάρους) ανήλθαν σε 129 εκατ. ευρώ έναντι 90,9 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή.

Επί του συνολικού τζίρου, η συμμετοχή της Αθήνας ανέρχεται σε 53,7% ενώ της Θεσσαλονίκης σε 10,6%. Σημειώνεται ότι στις 340 κατηγορίες προϊόντων, 168 είναι τρόφιμα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 42,5%), 41 προϊόντα νοικοκυριού (36,6% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 32,3%) και 86 όλα τα άλλα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 61,7%).

Τις μεγαλύτερες πωλήσεις σε αξία, σύμφωνα με τις μετρήσεις της IRI, παρουσιάζουν τα αντισηπτικά τζελ, όπου o τζίρος εμφανίζει άνοδο 846,6%, τα συμπληρώματα διατροφής, με αύξηση 338%, τα υγρά μαντηλάκια με αύξηση 288,7% και γάλα μακράς διαρκείας με αύξηση 260,7%.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης