Στα 10 δισ. ευρώ έχει πέσει σήμερα ο συνολικός τζίρος της ελληνικής αγοράς κρέατος στα χρόνια της κρίσης, χάνοντας την περίοδο 2009-2016 σε αξία 1 δισ. ευρώ ετησίως, με παράλληλη αύξηση εισαγωγών κατά 5,57% (σε αξία), σύμφωνα με στοιχεία για τον ελληνικό κλάδο παραγωγής ερυθρών και λευκών κρεάτων και την αγορά κρέατος συνολικά, που παρουσίασε ο γενικός διευθυντής της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Κρέατος Ανδρέας Γεωργούδης, στην ημερίδα για τον κλάδο που διοργάνωσε στη Θεσσαλονίκη το Ελληνογερμανικό Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο και ο εξαγωγικός φορέας GEFA.
Η εκδήλωση τελούσε υπό την αιγίδα του γερμανικού ομοσπονδιακού υπουργείου Τροφίμων και Αγροτικής Ανάπτυξης.

Σύμφωνα με τον κ. Γεωργούδη, οι Έλληνες έχουν μειώσει τα ακριβά κρέατα, όπως τα βοδινά και τα αιγοπρόβεια, με αποτέλεσμα τη συρρίκνωση της εγχώριας παραγωγής κρέατος και την αύξηση των εισαγωγών, δεδομένου επίσης ότι η ελληνική παραγωγή δυσκολεύεται να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό, υποχωρώντας έναντι των παραγωγών από Γαλλία, Ολλανδία και Γερμανία, αλλά και των εισαγωγών από Ιταλία στο βόειο κρέας, αλλά και από τη Ρουμανία και την Πολωνία τα τελευταία χρόνια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ελληνική αγορά κρέατος ωστόσο εξακολουθεί, όπως σημειώθηκε, να κρίνεται ως μια δυναμική αγορά, τόσο λόγω της ενίσχυσής της κάθε καλοκαίρι με τα εκατομμύρια των εισερχόμενων τουριστών όσο όμως και λόγω του Έλληνα καταναλωτή, που θεωρείται απαιτητικός, καθώς το 63,4% δηλώνει ότι ψωνίζει κρέας με βάση την ποιότητα.

Γι’ αυτό και η Γερμανία, όπου σύμφωνα με τον CEO της German Meat GmbH το 2017 ο αντίστοιχος κλάδος παρήγαγε 5,45 εκατομμύρια τόνους κρέατος, αποτελώντας την πρώτη δύναμη στην Ευρώπη και τρίτη στον κόσμο, μετά την Κίνα και τις ΗΠΑ, επιθυμεί να διευρύνει τις πωλήσεις κρέατος στην ελληνική αγορά, στην οποία έρχεται τρίτη μετά την Ολλανδία και τη Γαλλία, με μερίδιο 13,6%.

Στα χρόνια 2009-2016, σύμφωνα πάντοτε με τον κ. Γεωργούδη, η δαπάνη στη λιανική στην Ελλάδα για την αγορά βόειου κρέατος μειώθηκε κατά 25%, στο χοιρινό κατά 7,4%, στο αιγοπρόβειο κατά 45% και στα πουλερικά κατά 9%, με τις πωλήσεις όμως στην τελευταία κατηγορία να σταθεροποιούνται από το 2013 και μετά, ενώ παράλληλα καταγράφεται αύξηση στις εισαγωγές πουλερικών και μείωση του αριθμού αυτάρκειας της χώρας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ελληνική οικογένεια διαθέτει εβδομαδιαία 24 ευρώ (μέση δαπάνη), ενώ το 70% κάνει τις αγορές της από κρεοπωλεία και όχι από αλυσίδες λιανικής. Μεγάλη πτώση, πάντως, της τάξης του 20%, υπολογίζεται ότι υπάρχει στα αλλαντικά.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης