Τα απανωτά «Βατερλό» τού «ΑΝΤ1»

Πρώτη καταχώρηση: Δευτέρα, 14 Ιουνίου 2021, 20:59
Τα απανωτά «Βατερλό» τού «ΑΝΤ1»

Άλλο «EURO» κι άλλο «Γιούργια».

Παρασκευή 11 Ιουνίου 2021.

Μία ημέρα με παράδοξη σημειολογία,

καθώς -ελέω «Covid-19»- γίνεται η πρεμιέρα τού «EURO 2020».

Όμως, μπροστά σε αυτήν την ετερόκλητη συνθήκη,

δεν θα ημπορούσε να έμενε απαθές και εκτός ανταγωνισμού το «Νεοελληνικό Παράδοξο».

 

Ο «ΑΝΤ1» ήταν αποφασισμένος να κρατήσει ψηλά

τη σημαία τής γαλανόλευκης τηλεοπτικής μπανανίας

και έτσι μάς επεφύλαξε μία τεράστια έκπληξη με το «Καλησπέρα».

Στις 10 το βράδυ ξεκινά ο πρώτος αγώνας τής διοργάνωσης

με αντίπαλες την Τουρκία και την Ιταλία·

οι Έλληνες ποδοσφαιρόφιλοι έχουν πάρει ήδη τις θέσεις τους

-είτε στις δειλά επανεμφανιζόμενες καφετέριες,

είτε τιμώντας το αγαπημένο εθνικό έπιπλο που ακούει στο όνομα «Καναπές»-

ενώ οι πίτσες, τα σουβλάκια, οι μπίρες και τα αναψυκτικά

συμπληρώνουν με ιδανικό τρόπο το «Τελετουργικό τής Μπάλας».

 

Ο διαιτητής τής αναμέτρησης, Ντάνι Μάκελι, βάζει τη σφυρίχτρα στο στόμα του

και δίνει το εναρκτήριο σήμα.

Επί τέλους -όπως ήδε κάποτε ο αείμνηστος Λουκιανός Κηλαηδόνης- αρχίζει το ματς.

 

Όμως, πριν καν συμπληρωθεί το πρώτο λεπτό,

συνειδητοποιούμε ότι κάτι λείπει από την οθόνη.

«Πού είναι ο χρόνος και το σκορ;», αναρωτιόμαστε ξαφνιασμένοι,

αλλά θεωρούμε ότι πρόκειται για στιγμιαία αβλεψία.

Φευ·

το παιχνίδι εξελίσσεται

και τα σχετικά «γραφικά» εξακολουθούν να μην εμφανίζονται στους δέκτες μας.

 

Ξεκινάνε η μουρμούρα, η γκρίνια, οι διαμαρτυρίες, έως και οι ύβρεις.

«Ποδοσφαιρική μετάδοση χωρίς χρόνο και σκορ;

Αυτά δεν συμβαίνουν

ούτε στο πρωτάθλημα υποβρύχιου μπάντμιντον τής Παπουασίας-Νέας Γουϊνέας.»,

μονολογούμε έμπλεοι οργής

και προβαίνουμε στις πρώτες αναρτήσεις αποδοκιμασίας στα «Social Media». 

 

Σε χρόνο dt, τα «Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης» γεμίζουν από ειρωνικά σχόλια·

ο «ΑΝΤ1» συγκεντρώνει -δικαίως- τα πυρά,

ο σκηνοθέτης τής μετάδοσης τ’ ακούει κι αυτός,

η φράση «Είμαστε μια ωραία ατμόσφαιρα είμαστε…»

αποδεικνύεται ότι δεν είναι αρκούντως ευρύχωρη

για να χωρέσει τα αναρίθμητα εκτοξευόμενα «μπινελίκια».

 

Το θέμα παίρνει τεράστια έκταση·

μάλιστα,

υπάρχουν δημοσιεύματα που προσάπτουν στο κανάλι τού Αμαρουσίου

ότι -προκειμένου να κάνει οικονομία- δεν έδωσε τα λιγοστά χρήματα που χρειάζονταν

ώστε να έχει πλήρη πρόσβαση στα «γραφικά» τής αναμέτρησης.

 

Οποία ειρωνεία να καθίστασαι γραφικός από τα «γραφικά»·

έτσι, επιχειρώντας να περισώσει τα απερίσωστα,

ο «ΑΝΤ1» εξέδωσε ανεπαρκέστατη -και στα όρια τού εξόφθαλμου ψεύδους- ανακοίνωση,

όπου έκανε λόγο για «τεχνικό λάθος»

και ενημέρωνε πως από την επόμενη μετάδοση θα έπαυε το πρόβλημα.

 

ΨΕΜΑ.

Τι πά’ να πει «τεχνικό λάθος»;

Τι γενικόλογη υπεκφυγή ήταν αυτή;

Δηλαδή, υπήρχε το σχετικό «graphic» και αρνούταν να βγει στην οθόνη;

Ή μήπως ο σκηνοθέτης ήταν εντελώς άσχετος με το αντικείμενο;

 

Όπως και να ’χε,

αν όντως επρόκειτο για «τεχνικό λάθος»

(και με δεδομένο ότι κατά τη διάρκεια τού αγώνα

είχε ξεσπάσει για το συγκεκριμένο ζήτημα σάλος στο Διαδίκτυο),

ο «ΑΝΤ1» θα έπρεπε να προέβαλλε σε τακτά διαστήματα

-κατά τη διάρκεια τής επίμαχης μετάδοσης-

ένα κρόουλ που θα έλεγε
«Λόγω τεχνικού προβλήματος δεν είναι εφικτή η προβολή τού χρόνου και τού σκορ.

Σάς ζητούμε συγγνώμη και εργαζόμαστε για τη σύντομη αποκατάσταση τού προβλήματος.».

Έτσι διαφυλάσσονται η αίγλη και το προφίλ μίας εταιρείας,

κι όχι με πέταγμα τής μπάλας στην εξέδρα.

 

Και να ’ταν μόνο η πρεμιέρα..; 

Η επόμενη μέρα επεφύλασσε νέο «Βατερλό» για τον τηλεοπτικό σταθμό,

καθώς προέκυψε στην αναμέτρηση Δανία-Φινλανδία

το γεγονός που συνεκλόνισε τον πλανήτη·

ο μέσος τής Ίντερ και τής Εθνικής Δανίας, ο Κρίστιαν Έρικσεν,

καταρρέει μπροστά στα μάτια δισεκατομμυρίων (τηλε)θεατών

και οι εικόνες που εκτυλίσσονται είναι άκρως ανησυχητικές·

οι ποδοσφαιριστές κλαίνε, οι φίλαθλοι κλαίνε, 

οι συμπαίκτες του σχηματίζουν έναν κλοιό γύρω από το πεσμένο σώμα,

το ιατρικό επιτελείο τού δίνει το «φιλί τής ζωής»

και χρησιμοποιεί απινιδωτή για να τον επαναφέρει,

η εικόνα τής κατάρρευσής του και το απλανές βλέμμα των ματιών του,  

όλα αυτά καθηλώνουν την Υφήλιο σε μία επώδυνη αγωνία.

 

Η αμηχανία που οι περιγράφοντες τη μετάδοση ενεφάνιζαν ούτως ή άλλως

κατά τη διάρκεια τού παιχνιδιού,

τώρα κορυφώνεται και είναι απολύτως δικαιολογημένη.

Όμως, οι μπούρδες είναι απανωτές και απαράδεκτες·

όταν ένας άνθρωπος έχει υποστεί εν ώρα αγώνα καρδιακό επεισόδιο

και καθίσταται σαφές ότι βρίσκεται μεταξύ ζωής και θανάτου,

δεν ζητάς να δεις τη φάση σε «replay» (είναι ανθρωπιστικό το θέμα),

ούτε -ακόμη περισσότερο- αναφέρεις ότι έχει δύο παιδιά

(καθώς τέτοιου είδους λεπτομέρειες αποκτούν τη μορφή πρόωρης νεκρολογίας).

 

Βεβαίως,

με δεδομένο ότι οι ομάδες είχαν πια αποσυρθεί στα αποδυτήρια

και έπρεπε -για λόγους ροής προγράμματος- να ολοκληρωνόταν η σύνδεση,

οι δύο σπορτ-κάστερς ετερμάτισαν τη Φτήνια και την Αναισχύνη

απευθύνοντας μας την προτροπή «Παραμείνετε στον “ΑΝΤ1”».

Τη στιγμή που δεν γνωρίζαμε αν ο Έρισκεν ήταν ζωντανός,

η μοναδική πρεμούρα τού καναλιού ήταν να παραμέναμε στη συχνότητά του.

 

Αμέσως μετά,

ανέλαβε τα ηνία τής ενημέρωσης το δημοσιογραφικό δυναμικό τού σταθμού.

Εκεί -και ενώ ακόμη δεν υπήρχαν νέα για την πορεία τής υγείας τού Έρικσεν-

ελήφθη η πρωτοβουλία να ζητηθεί η εκτίμηση ιατρών για το σοκαριστικό περιστατικό·

μία πρωτοβουλία που σε πρώτο επίπεδο ήταν -κατά την προσωπική μου άποψη-

εντός δημοσιογραφικής δεοντολογίας,

αλλά έγινε κάκιστη διαχείρισή της και υπήρξε τέτοια υπερβολή στη χρήση της,

που εν τέλει η κατάσταση προσέλαβε διαστάσεις ιταμής φλυαρίας και συνωμοσιολογίας.

 

Ήταν σαφής η επιδίωξη των ιθυνόντων τού «ΑΝΤ1»

να εγέμιζαν τον χρόνο τού προγράμματος με… ιατρολαγνία·

έτσι, έβγαλαν διαδοχικώς στον «αέρα» τρεις γιατρούς,

οι οποίοι συνεκρότησαν άθελά τους

ένα θλιβερό «επιστημονικό συμβούλιο» τηλεοπτικής κατανάλωσης.

 

Η Ενημέρωση είχε μετατραπεί σε «Κουτσομπολιό»,

η διάθεση για πλατειασμό ήταν πασίδηλη,

ο τρίτος από τούς ομιλήσαντες ειδικούς, ένας γνωστός αθλητίατρος,

έβαλε την ταφόπλακα στη δέουσα σοβαρότητα των στιγμών.

Μετά την προβολή μίας ελπιδοφόρας φωτογραφίας

όπου ο Έρικσεν απαθανατιζόταν να είχε ανασηκωθεί στο φορείο,

ετέθη η δημοσιογραφική ερώτηση «Τι σημαίνει ότι ήταν όρθιος;»

και ο «ντόκτορας» έδωσε απάντηση

που ούτε το πιο τελειωμένο διαδικτυακό τρολ θα ετολμούσε να δώσει..:

«Σημαίνει ότι είναι ζωντανός…», είπε περισπούδαστα.

 

Και εντάξει,

αυτή η «ετυμηγορία» μπορούμε να πούμε ότι έχει την πλακίτσα της

και πως -βάσει τής θετικής εξέλιξης- δικαιούται την επιείκειά μας.

Όμως,

η επόμενη τοποθέτηση τού εν λόγω επαΐοντος 

ήταν αισχρή, αντιεπιστημονική, αριοφυλετική, απάνθρωπη:

«Οι πρωταθλητές δεν πρέπει να πεθαίνουν.», εξεστόμισε την απίστευτη φράση,

που μάς έκανε να μονολογήσουμε απηυδισμένοι «Τι ακούμε σήμερα;».

… 

 

Πώς τα έφερε η συγκυρία,

η διακοπείσα αναμέτρηση απεφασίσθη από τη διοργανώτρια Αρχή «U.E.F.A.» να συνεχιστεί,

καθώς τα νέα για την υγεία τού Έρικσεν ήταν ευχάριστα.

Εκεί, λοιπόν, ήταν που υποστήκαμε κι άλλο βάρβαρο χτύπημα,

καθώς ακούσαμε -διά στόματος δημοσιογράφου τού σταθμού- την αδιανόητα βλακώδη φράση

 «Το παιχνίδι συνεχίζεται μετά από αυτήν την παρένθεση…».

 

«Παρένθεση».

Ένας άνθρωπος εκινδύνεψε να πεθάνει,

ένας ποδοσφαιριστής κατέρρευσε σε παγκόσμια «ζωντανή» μετάδοση

(και παρ’ ολίγον σήμερα να μην ήταν ζωντανός),

και αυτή η δραματική συνθήκη

προσδιορίστηκε από τη λεξιπένητα Νεοελληνική Δημοσιογραφία ως… «Παρένθεση».

What da fuck?

 

Κι όμως, το μαρτύριό μας δεν είχε ολοκληρωθεί…

Ο τελών εν απολύτω συγχύσει «ΑΝΤ1»,

επέλεξε να παραπέμψει στις «Καλένδες τής Μαγνητοσκοπημένης Μετάδοσης»

την αναμέτρηση που ήδη είχε προσλάβει συμβολική αξία στο Συλλογικό Θυμικό,

καθώς οι ιθύνοντές του έκριναν ως σημαντικότερα τα διαφημιστικά «πακέτα»

που τούς προσφέρει αυτή η ανέμπνευστη, εξευτελιστική, σεξιστική ανθυπο-εκπομπούλα

με τίτλο «Στα πέναλτι».

 

Όλος ο πλανήτης είχε στραμμένο το βλέμμα του στο ματς Δανία-Φινλανδία

και στα συναισθήματα που θα εκπορεύονταν από τούς ποδοσφαιριστές

κατά την εναπομείνασα διάρκεια τού αγώνα,

όμως στη Νεοελληνική Μπανανία έπρεπε το βλέμμα να είναι στραμμένο

στον κακόγουστο ανδρικό χαβαλέ

και σε νεαρές γυναίκες που δέχονται να υπηρετούν έναν θλιβερό σεξισμό

που τις αντιμετωπίζει ωσάν «εμφανίσιμα κρέατα».

 

Επιμύθιο:

Ο «ΑΝΤ1» πήρε τα δικαιώματα μετάδοσης τού «EURO»

και ορθώς διεφήμισε αυτήν την επιτυχία του,

αλλά σε πρακτικό επίπεδο αποδεικνύεται

ότι μιλάμε για μία τραγική κατάσταση που συμπυκνώνεται στον όρο «Μπούμερανγκ».

 

Ένας τηλεοπτικός σταθμός που αποδεικνύεται εκκωφαντικά απροετοίμαστος

απέναντι σε ένα εξαιρετικό προϊόν που ήταν αγορασμένο προ καιρού,

ένας ολόκληρος μηχανισμός που βρίσκεται υπό κατάρρευση από την πρώτη μέρα, 

τσίπικες μεταδόσεις που γίνονται από το στούντιο και όχι από τα γήπεδα, 

ένα ελλιπέστατο δημοσιογραφικό επιτελείο, 

χωρίς ηγέτη, χωρίς την παραμικρή «χημεία» και συνοχή μεταξύ των μελών του,

ένα τσούρμο από ιδιόκτητους και ενοικιασμένους επαγγελματίες

που με κραυγαλέα αμηχανία και με απόλυτη προχειρότητα

μάς πετάνε στα μούτρα την πλουμιστή ανεπάρκειά τους.

 

Εν τέλει,

είναι προτιμότερο να παρακολουθείς

το πρωτάθλημα υποβρύχιου μπάντμιντον τής Παπουασίας-Νέας Γουϊνέας,

παρά το φετινό Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα στον «ΑΝΤ1».

Εδώ κολλάει, μάλιστα,

η εκ Σοβιετικής Ένωσης «Νατάσα» τής πάλαι ποτέ πασίγνωστης διαφήμισης,

που θα προέβαινε στον πλέον εύστοχο ετεροχρονισμό:

«“Euro 2020” στονΑΝΤ1”; Last Year.».

 

Ο Υπο-Κοσμικός

(Twitter: @Ypokosmikos

https://twitter.com/Ypokosmikos)

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 16 Ιουνίου 2021, 03:46