Αναλύοντας το φαινόμενο «Ελένη Μενεγάκη».

Ήταν 8 Δεκεμβρίου τού 1974

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

όταν η μεταπολιτευτική Ελλάδα εκλήθη μέσω Δημοψηφίσματος να επιλέξει

ανάμεσα στη «Βασιλευόμενη» και στην «Αβασίλευτη» Δημοκρατία.

Τότε, λοιπόν, ο Λαός εγύρισε την πλάτη του στο «στέμμα» (με ποσοστό 69,2%)

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

και πλέον η Μοναρχία έμοιαζε να ήταν οριστικά παρελθόν για τη χώρα μας.

Όμως, η Ιδιωτική Τηλεόραση είχε διαφορετική γνώμη…

 

Βρισκόμασταν στο σωτήριον έτος 1995,

όταν ανέτειλε το άστρο τής γυναίκας

που έμελλε μέχρι και σήμερα να φέρει τον πολυπόθητο και επίζηλο τίτλο «Βασίλισσα»·

η Ελένη Μενεγάκη, έως τότε μοντέλο και εκκολαπτόμενη ηθοποιός,

έπαιρνε το χρίσμα από τον Μίνωα Κυριακού

για την παρουσίαση τής εμβληματικής εκπομπής «Πρωϊνός Καφές»

και μέσα σε μία ημέρα άλλαζε η ζωή της για πάντα.

Μαζί της, βεβαίως, άλλαζε και η «Τηλεοπτική Κουλτούρα»,

καθώς αυτό το χαρισματικό πλάσμα επρόκειτο -συν τοις χρόνοις- 

να απετελούσε ένα πρότυπο που προσέλαβε δυναμική βαριάς βιομηχανίας.

 

Η «ωραία Ελένη» των ομηρικών επών, έβρισκε πια τη σύγχρονη εκδοχή της·

με το μικρό της όνομα, η Μενεγάκη είχε τη δύναμη να εκβιάζει τη Μοίρα.

 

Αψυχολόγητα πλάσματα οι γυναίκες·

έχοντας υποφέρει επί αιώνες από την Πατριαρχία

και από τούς συμπαρομαρτούντες φασισμούς του,

πρεσβεύουν μεν τη Δημοκρατία σε σαφώς μεγαλύτερο βαθμό από τούς άντρες,

αλλά στον βωμό τής έμφυτης και απολύτως δικαιολογημένης φιλαρέσκειάς τους

αναβιώνουν τη Μοναρχία με κυνικό και συνάμα ποιητικό τρόπο..:

«Θέλω ο άντρας να με έχει βασίλισσα.»,

«Περιμένω το βασιλόπουλο πάνω στο άλογο…»,

«Θέλω να είμαι η ωραιότερη από όλες τις άλλες γυναίκες. Θέλω να είμαι η Βασίλισσα.».

 

Για τη συντριπτική πλειοψηφία των κοριτσιών,

αυτές οι προσδοκίες παραμένουν εσαεί σε φαντασιωσικό επίπεδο·

ο ανταγωνισμός είναι αμείλικτος, οι υποψήφιες αναρίθμητες, η θέση μόλις μία.

Βασίλισσα δεν γίνεσαι χατιρικώς·

αντιθέτως, πρέπει να εμπνεύσεις τον Κόσμο ότι αξίζεις τον Θρόνο.

 

Κάποτε, τον 18ο αιώνα,

ο πρώτος πρόεδρος στην Ιστορία τού Αμερικανικού Έθνους, ο Τζορτζ Ουάσινγκτον,

είχε εκφράσει ένα απόφθεγμα με διαχρονική ισχύ στην Πολιτική,

αλλά και συνολικώς στους τομείς τής Επικοινωνίας και τού Μάρκετινγκ..:

«Για να πετύχεις τις φιλοδοξίες σου, πείσε τούς άλλους ότι δεν έχεις φιλοδοξίες…».  

 

Ε, λοιπόν,

αυτή η «συνταγή επιτυχίας» υπήρξε η πυξίδα

που έδειξε τον δρόμο τής κορυφής στην Ελένη Μενεγάκη·

διόλου τυχαίως, η Επιτηδευμένη Αφέλεια έγινε το σήμα-κατατεθέν της.

Ορμώμενη από αυτήν την αφετηρία

και έχοντας ως όπλα την Ευγένεια, τη Διακριτικότητα, την Υπομονή,

αλλά και μία χειρουργικής ακρίβειας αίσθηση τού «Timing»,

έβαζε ισχυρή παρακαταθήκη για να έφτανε ψηλά.

Το μόνο που έμενε πια, ήταν η σφραγίδα τού «DN.A.»!

 

ΣΤΑΡ ΓΕΝΝΙΕΣΑΙ, δεν γίνεσαι.

Η Ελένη Μενεγάκη εγεννήθη σταρ

και όλα όσα τής συνέβησαν ήταν απλώς «Πεπρωμένο».

 

Η ελκυστική εμφάνισή της δεν θα είχε παίξει τον παραμικρό ρόλο

(ενδεχομένως, μάλιστα, να τής είχε γυρίσει ως μπούμερανγκ),

αν δεν υπήρχε η συγκλονιστικά και αξιοθαύμαστα δομημένη προσωπικότητά της.

Το -απίθανης και ακαταπολέμητης καλαισθησίας- πρόσωπό της

είναι μεν η ενσάρκωση τής ρήσης τού Όσκαρ Ουάϊλντ

«Η Ομορφιά είναι σημαντικότερη από την Ευφυΐα,

διότι δεν χρειάζεται να την αποδείξεις.»,

αλλά εδώ είχαμε μία άκρως προκλητική περίπτωση

όπου η Ομορφιά και η Ευφυΐα επιδίδονταν στην πλέον αγαστή συνεργασία τους.

 

Ναι,

η Ελένη -ως νεαρή γυναίκα- επέρασε από το ορμεμφυτικό στάδιο

που συμπυκνώνεται στον όρο «γκόμενα»,

ναι,

η θρυλούμενη σχέση της με τον μέντορά της, τον Μίνωα Κυριακού,

υπήρξε το πιο αγαπημένο και ιντριγκαδόρικο κουτσομπολιό τής εποχής,

ναι,

η Ελένη είχε στο ξεκίνημά της -ούσα άγουρη και ξαναμμένη- τις φτηνιάρικες στιγμές της,

ναι,

το άλλοτε πτωχό μπούστο της ενεφανίσθη εξόφθαλμα εμπλουτισμένο

εκείνην την ημέρα που έκανε την πρεμιέρα της στον «Πρωϊνό Καφέ»,

ναι,

από εκείνην την ημέρα είχε πάνω της ένα ολόκληρο πανίσχυρο «σύστημα»

να την (υπο)στηρίζει, να τη φροντίζει, να την προστατεύει,

ναι,

μετέπειτα παντρεύτηκε τον (τότε) πανίσχυρο Γιάννη Λάτσιο,

όμως, όπως απέδειξε σε βάθος χρόνου,

ήταν εντός των θεμιτών ορίων τής αφροδισιακής αλληλεξάρτησης

που συνδέει τη Γυναίκα με την αυταρέσκειά της, με τη Ζωή και με την

Εξουσία.

 

Όπερ μεθερμηνευόμενον, ουδείς μηχανισμός -όση δύναμη κι αν έχει-

δεν δύναται να σε παγιώσει  στη Συλλογική Συνείδηση ως κάτι που δεν είσαι.

Συνελόντι ειπείν,

η Ελένη Μενεγάκη είναι «Βασίλισσα» επειδή είναι «γεννημένη Βασίλισσα»!

 

25 χρόνια στην Κορυφή!

Επί 25 χρόνια η Ελένη Μενεγάκη βρίσκεται στην Κορυφή,

σε ένα Μέσο που ανεβάζει και κατεβάζει κυβερνήσεις.

Επί 25 χρόνια η Ελένη Μενεγάκη βρίσκεται στην Κορυφή,

έχοντας να αντιμετωπίζει επί καθημερινής βάσεως αναρίθμητες επίδοξες αντικαταστάτριες,

οι οποίες -εποφθαλμιούσες γαρ τον θρόνο της-

επιδίδονταν και επιδίδονται σε παντί τρόπω πριόνισμά του.

Επί 25 χρόνια η Ελένη Μενεγάκη βρίσκεται στην Κορυφή,

διότι σε αυτήν την αδιανόητα απαιτητική συνθήκη

είχε πάντοτε να αντιπαρατάξει το σπάνιο προσωπικό χάρισμά της.

Ποιο είν’ αυτό..;

Η Ισορροπία.

 

Η εξαιρετικά λεπτή γραμμή που λέγεται «Κορυφή»,

έχει ρίξει κάτω -και ενίοτε συντρίψει- τούς (συχνά πρόσκαιρους) κατακτητές της.

Η Ελένη είχε έρθει για να μείνει,

διότι εκ φύσεως είναι εκπληκτικά ισορροπημένος άνθρωπος·

και βεβαίως, το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό της,

την εβοήθησε στον υπέρτατο βαθμό

προκειμένου να τηρεί με γοητευτικόν τρόπο τις δέουσες αποστάσεις

στο διαχρονικά εγωμανές και πολωμένο περιβάλλον τής «ShowBiz».

 

ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ!

Αυτή είναι η μαγική λέξη, λοιπόν.

Αυτή είναι η «Συνταγή τής Επιτυχίας».

Η Ελένη Μενεγάκη κατέφερε να συνδυάσει τα θεωρητικώς ασυνδύαστα

και να επιβάλει την εσωτερική ποιότητά της.

Προσωπικώς, καταθέτω τον θαυμασμό μου για το γεγονός,

ότι δεν απαρνήθηκε τη Μητρότητα για να παραδοθεί ψυχή τε και σώματι

στην αποκρουστική συνθήκη που λέγεται «Καριέρα».

 

Μία γυναίκα που -παρ’ ότι αποτελεί σύμβολο και πρότυπο ομορφιάς-

δεν φοβήθηκε μη χαλάσει το σώμα της ή το πρόσωπό της,

αλλά έφερε τέσσερα παιδιά στον κόσμο

και εν γένει πιστοποιεί ότι έχει επιτύχει την Ευτυχία.

 

(ΠΡΟΣΟΧΗ:

Δεν μέμφομαι τις επιλογές και τις προτεραιότητες που δικαιούται να έχει κάθε γυναίκα,

παρά μόνον εκφράζω την εκτίμησή μου για την εν λόγω παρουσιάστρια

που δεν αφιέρωσε όλες τις πτυχές τής ζωής της στη «δουλειά»).

 

Στην περίοδο τής τηλεοπτικής ωριμότητάς της, η Ελένη δεν είναι αλάνθαστη·

όμως, μόλις αντιλαμβάνεται τα σφάλματά της, σπεύδει να τα διορθώσει.

Έτσι διέκοψε προ ετών τη συνεργασία της με τον νυν καταστροφέα τού «Big Brother»,

όταν διεπίστωσε πως η εκπομπή της είχε προσβληθεί από «οξεία γκουνταρίτιδα».

Ομοίως, έτσι διέκοψε τη συνεργασία της με τον πανελίστα Παναγιώτη Χατζηδάκη,

όταν διεπίστωσε πως ήταν «επαγγελματίας χαχανιστής».

Και βεβαίως, δεν εδίσταζε να αναγνωρίσει τις αδυναμίες της,

όταν αυτές διερρήγνυαν την περιχαράκωσή της…

 

Θυμάμαι το «Βατερλό» της.

Το «Βατερλό» τής Ελένης Μενεγάκη συνέβη τον Μάϊο τού 2018,

όταν με τη σύμπραξη εταιρείας-χορηγού της μετέβη στις Κάνες

για να παρηκολουθούσε διά ζώσης το περίφημο κινηματογραφικό φεστιβάλ.

Ήταν κυριολεκτικώς έξω από τα νερά της·

το έχει δηλώσει, άλλωστε, επανειλημμένα,

ότι θέλει να αισθάνεται ασφάλεια και να έχει τον έλεγχο τού περιβάλλοντός της.

 

Εκεί, στις Κάνες,

η «Βασίλισσα τής Ελληνικής Τηλεόρασης» εφάνταζε φτωχή συγγενής·

η Ελένη ήταν σαν την όμορφη ξαδέλφη που έχει κατεβεί από το χωριό στην πόλη

και είναι κομπλαρισμένη με τον άγνωστο πολιτισμό που ξεδιπλώνεται μπροστά της.

 

Είχε επιστρέψει πίσω ανακουφισμένη·

δεν είναι όλα τα βασίλεια πλασμένα για να γίνουν «αυτοκρατορίες»,

δεν είναι όλες οι βασίλισσες πλασμένες για να γίνουν «αυτοκράτειρες».

Προς τιμήν της το παρεδέχθη,

αποδεικνύοντας για πολλοστή φορά ότι διαθέτει ΚΑΙ αυτογνωσία.

 

Αυτο-Γνωσία. Αυτο-Πεποίθηση. Αυτο-Εκτίμηση.

Η Ελένη Μενεγάκη διαθέτει τον μαγικό συνδυασμό

που μετατρέπει το αδηφάγο «Σύστημα» σε ακίνδυνο μηρυκαστικό.

Διόλου τυχαίως,

εν αντιθέσει με τη συντριπτική πλειοψηφία των παρουσιαστριών

και των «wanna be» παρουσιαστριών,

αξιοποιεί -εμπορικώς- τον εαυτό της χωρίς να ξεπουλιέται και να περιπίπτει στην Ευτέλεια.

 

Έτσι φτάνουμε στο Σήμερα, έτσι φτάνουμε στη χθεσινή πρεμιέρα της.

Όταν εμφανίζεται το Πρωτότυπο,

οι απομιμήσεις, τα υβρίδια και οι καρικατούρες τρέχουν να κρυφτούν.

Η «Βασίλισσα τής Ελληνικής Τηλεόρασης» επέστρεψε…

 

Ο Υπο-Κοσμικός

(Twitter: @Ypokosmikos

https://twitter.com/Ypokosmikos)

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης