Το κλείσιμο των σχολείων εξαιτίας της επιδημίας Covid-19, που αφορά πάνω από 156 εκατομμύρια μαθητές σε δεκαεννέα χώρες, δεν μπορεί να διαρκέσει, διότι θα προκαλέσει «την καταστροφή μίας γενιάς», προειδοποιούν δύο υπηρεσίες του ΟΗΕ.

«Εδώ και δεκαοκτώ μήνες ξεκίνησε η επιδημία του Covid-19 και η εκπαίδευση εκατομμυρίων παιδιών εξακολουθεί να είναι διαταραγμένη. Αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί. Τα σχολεία θα έπρεπε να είναι τα τελευταία που κλείνουν και τα πρώτα που ανοίγουν» δηλώνουν σε κοινή τους ανακοίνωση οι γενικές διευθύντριες της Unicef και της Unesco Ενριέτα Φορ και Οντρέ Αζουλέ αντίστοιχα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για τις δύο γυναίκες, η επαναλειτουργία των σχολείων δεν πρέπει να περιμένει το τέλος της πανδημίας ούτε τον εμβολιασμό όλων των μαθητών και του προσωπικού και μπορεί να γίνει «με πλήρη ασφάλεια» αφού «τα σχολεία δεν ανήκουν στους βασικούς χώρους μετάδοσης».

Αντίθετα «θα είναι ίσως αδύνατο να εμποδιστεί η αναπόφευκτη επίπτωση που θα υποστούν τα παιδιά και οι νέοι που δεν είχαν τη δυνατότητα να πάνε στο σχολείο. Είτε πρόκειται για απώλεια μάθησης, ψυχολογικό στρες, έκθεση στη βία και τις καταχρήσεις, για απώλεια σχολικών γευμάτων και εμβολιασμών ή απουσία κοινωνικοποίησης, οι συνέπειες για τα παιδιά θα γίνουν αισθητές παντού: στις σχολικές τους επιδόσεις, στην κοινωνικοποίησή τους και στη σωματική και την ψυχική υγεία», επισημαίνουν στην ανακοίνωσή τους.

«Πόσο μάλλον που οι πλέον πληγέντες είναι συχνά παιδιά από φτωχό περιβάλλον, που δεν έχουν πρόσβαση σε μέσα εξ αποστάσεως μάθησης ή μικρά παιδιά που βρίσκονται σε στάδια ανάπτυξης κλειδιά» αναφέρουν στην ανακοίνωση κάνοντας λόγο για «απώλειες επίσης σοβαρές για τους γονείς».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Για να αποφευχθεί η καταστροφή μίας γενιάς, απευθύνουμε έκκληση στα κέντρα λήψης αποφάσεων και τις κυβερνήσεις να δώσουν προτεραιότητα στην επαναλειτουργία των σχολείων σε συνθήκες πλήρους ασφάλειας. Το κλείσιμο των σχολείων θέτει το μέλλον μας σε κίνδυνο μόνο και μόνο για τη διαφύλαξη κατά αβέβαιο τρόπο του παρόντος μας» διευκρινίζουν.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης