Εδώ και ένα χρόνο το ακριβές σημείο πτώσης του μοιραίου Boeing των Μαλαισιανών Αερογραμμών που εκτελούσε την πτήση 370 παραμένει μυστήριο.

Από τη στιγμή που εντοπίστηκε στο γαλλικό νησί Ρεουνιόν στην καρδιά του Ινδικού Ωκεανού τμήμα από το φτερό αεροσκάφους, το οποίο φέρεται ότι ανήκε στο μοιραίο αεροσκάφος, αυξήθηκαν οι πιθανότητες να επισημανθεί ο ακριβής τόπος της τραγωδίας της Malaysia Airlines.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Ελπίζουμε βάσιμα ότι οι έρευνές μας επικεντρώνονται στη σωστή περιοχή, και αν επιβεβαιωθεί ότι το τμήμα που εντοπίστηκε στο Ρεουνιόν σχετίζεται με την πτήση ΜΗ370 τότε θα εντατικοποιήσουμε τις έρευνές μας», ανέφερε την Παρασκευή σε ανακοίνωσή του ο υπουργός Μεταφορών της Αυστραλίας Βάρεν Τρας.

Αλλά πώς είναι δυνατόν να βρέθηκαν συντρίμμια στο νησί Ρεουνιόν, δεδομένου ότι είναι πολύ μακριά από την προκαθορισμένη πορεία πτήσης;

Σύμφωνα με τον Άρνε Μπίαστοχ, καθηγητή Ωκεανολογίας στο Πανεπιστήμιο του Κιέλου, το φτερό του αεροπλάνου είναι πιθανό να έφτασε εδώ μέσω θαλάσσιων ρευμάτων. «Λόγω του σχήματός και του υλικού από το οποίο είναι κατασκευασμένο είναι πιθανό να έφτασε εδώ επιπλέοντας», αναφέρει ο γερμανός ειδικός. Το γεγονός αυτό δεν σημαίνει ότι το αεροσκάφος κατέπεσε κατ´ ανάγκη στην γύρω περιοχή, αλλά μπορεί το πραγματικό σημείο συντριβής να βρίσκεται πολλά χιλιόμετρα μακριά από το γαλλικό νησί.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Mαθαίνοντας από τα κύματα


O Γερμανός ωκεανολόγος Άρνε Μπίαστοχ

«Μέσα σε διάσημα 17 μηνών είναι δυνατόν τα κομμάτια της ατράκτου να έχουν μεταφερθεί ακόμη και σε απόσταση 4000 χλμ», αναφέρει ο Μπίαστοχ.

Εδώ και μήνες ειδικά πλοία, αεροσκάφη ακόμη και δορυφόροι έχουν επιστρατευθεί για τις έρευνες. Εμπειρογνώμονες από όλο τον κόσμο έχουν κληθεί να εξετάσουν συντρίμμια που εντοπίζονταν ανά τακτά χρονικά διαστήματα, χωρίς ωστόσο να ταυτοποιούνται.

Σύμφωνα με τον γερμανό ωκεανολόγο, λαμβάνοντας υπόψη την κίνηση των θαλάσσιων ρευμάτων στην περιοχή του Ινδικού Ωκεανού μπορεί κάποιος να υποθέσει ότι το σημείο συντριβής βρίσκεται κάπου βορειότερα, ενδεχομένως κοντά στην Ινδονησία ή τις ακτές της βόρειας Αυστραλίας, και όχι της νότιας, όπως κάποιοι είχαν ισχυριστεί. Κι αυτό διότι οι ροές των θαλάσσιων υδάτων που ξεκινούν από τη νότια Αυστραλία θα είχαν διαφορετική κατεύθυνση.

Ο Μπίαστοχ και οι συνάδελφοί τους βασίζουν τις υποθέσεις τους στη μελέτη μορφολογικών στοιχείων των ωκεανών, λαμβάνοντας υπόψη τους νόμους της φυσικής και κάνοντας μια προσομοίωση των πραγματικών δεδομένων σε ηλεκτρονικό υπολογιστή. Το μοντέλο προσομοίωσης λειτουργεί στη βάση αληθινών στοιχείων, τα οποία λαμβάνει μέσω δορυφόρου από την περιοχή. Οι δορυφόροι καταγράφουν τη ροή των ρευμάτων, το ύψος των κυμάτων αλλά και την κλίση της θαλάσσιας επιφάνειας. Με βάση την κλίση υπολογίζεται στη συνέχεια η ταχύτητα ρευμάτων. Πάνω σε αυτή τη βάση, οι επιστήμονες του Κιέλου μελετούν την κίνηση εικονικών αντικειμένων, κυρίως την κατεύθυνση προς την οποία αυτά κινούνται ανάλογα με τη ροή των ωκεάνιων κυμάτων. Με τον τρόπο αυτοί οι ωκεανολόγοι του Κιέλου, όπως εξηγεί ο Μπίαστοχ, μέσω της προσομοίωσης των κυμάτων και των εικονικών θραυσμάτων μπορούν να καταλήξουν σε αντίστοιχα καίρια συμπεράσματα για το σημείο συντριβής του μαλαισιανού αεροσκάφους. Ωστόσο η ανακοίνωση τελικών συμπερασμάτων αναμένεται να πάρει ακόμη πολύ χρόνο, εκτιμά ο γερμανός ειδικός μιας και παρά την ασφάλεια των εκτιμήσεων που παρέχει το εν λόγω μοντέλο, ένα μεγάλο ποσοστό της επιτυχίας του εξαρτάται από αστάθμητους παράγοντες.

Διαβάστε επίσης: Την Τετάρτη η έρευνα για το τμήμα αεροσκάφους που βρέθηκε στη Ρεϊνιόν

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης