Του Περικλή Χαλάτση

Μόνο αν μπεις στη θέση του απλού κοσμάκη μπορείς να καταλάβεις πόσο δίκιο έχει όταν διαμαρτύρεται για τα χάλια του συστήματος της ενημέρωσης της πολυδιαφημισμένης ιταλικής εταιρείας ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η εταιρεία που εξυπηρετεί με τα τρένα της τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα λειτουργεί άψογα όταν δεν υπάρχουν προβλήματα.

Όταν όμως δημιουργηθεί ένα πρόβλημα σαν το χθεσινό, από τη μία η κακοκαιρία και ο χιονιάς και από την άλλη η σύγκρουση της ακινητοποιημένης αμαξοστοιχίας intercity 54 με το εκχιονιστικό βαγόνι, έξω από τη Λιβαδειά, τότε φαίνονται η γύμνια και η δυσλειτουργία ενός συστήματος όπου τελικά αυτός που την πληρώνει είναι ο πελάτης.

Ας τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Χθες τη νύχτα λόγω των χιονοπτώσεων οι αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες απαγόρευσαν την κυκλοφορία των οχημάτων στην Εθνική Οδό  Αθήνα – Λαμία και Λαμία – Αθήνα. Είχε πέσει τόσο χιόνι, που η σωστότερη λύση ήταν να διακοπεί η κυκλοφορία.

Όσοι είχαν ήδη προγραμματίσει να ταξιδέψουν για σήμερα το πρωί (25 Ιανουαρίου) για Θεσσαλονίκη προσπάθησαν να επικοινωνήσουν με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ προκειμένου να ενημερωθούν αν θα γίνει το δρομολόγιο. Τα τηλέφωνα επικοινωνίας ήταν δύο.

Το πρώτο είναι: 2130121121

Το δεύτερο είναι πενταψήφιο: 14511

Πρώτη επιλογή: Οι επιβάτες τηλεφώνησαν στο σταθερό και εκεί ενημερώθηκαν ότι οι ώρες λειτουργίας είναι από τις 08.30-13.30 τις καθημερινές. Το Σαββατοκύριακο ΚΛΕΙΣΤΟ.

Δεύτερη επιλογή: Στο 14511 το ηχογραφημένο μήνυμα ανέφερε ότι πληροφορίες δίνονται από τις 06.30-22.00.

Μόνο που εδώ η πληροφόρηση κοστίζει χρυσάφι. Αν τηλεφωνείς από σταθερό χρεώνεσαι 0,646 ευρώ το ΛΕΠΤΟ, και αν τηλεφωνείς από κινητό η χρέωση ανεβαίνει στα 0,984 ευρώ το ΛΕΠΤΟ.

Τα παράπονα άρχισαν να πέφτουν βροχή στο δικό μας τηλεφωνικό κέντρο στη «Ζούγκλα». Ξέρετε γιατί;

Οι επιβάτες -κυρίως όσοι δεν διαμένουν στην Αττική αλλά βρίσκονταν στην Αθήνα για δουλειές- χρησιμοποίησαν το κινητό τους για να ενημερωθούν σχετικά με το δρομολόγιο της Τρίτης.

Δυστυχώς, ΚΑΝΕΝΑΣ δεν κατάφερε να επικοινωνήσει με την αρμόδια εταιρεία.

Περίμεναν ακόμη και 10 λεπτά προκειμένου να εξυπηρετηθούν χρεώνοντας τα τηλέφωνά τους με 7, 9 και 10 ευρώ ανάλογα με τον χρόνο αναμονής.

Κάναμε το ίδιο. Μπήκαμε στη θέση τους. Και ψάξαμε να ενημερωθούμε μέσω του 14511.

Καμία ανταπόκριση. ΝΤΡΟΠΗ!

Η επόμενη λύση ήταν να επικοινωνήσουμε με τον ΟΣΕ, που έχει και την ευθύνη της συντήρησης της σιδηροδρομικής γραμμής.

Βρήκαμε τον ΑΡΜΟΔΙΟ. Και ρωτήσαμε, συγκεκριμένα, αν θα καταφέρουν να ανοίξουν τη γραμμή στο σημείο όπου σημειώθηκε το ατύχημα με την intercity 54.

Ο ΑΡΜΟΔΙΟΣ απάντησε με σιγουριά. Και φυσικά. Τα δρομολόγια θα γίνουν κανονικά. Η γραμμή θα ανοίξει.

Με τη σειρά μας, ενημερώσαμε τους αγανακτισμένους επιβάτες ότι θα εκτελεστεί κανονικά το δρομολόγιο.

Η οδύσσεια, όμως, έχει και συνέχεια.

Οι άνθρωποι, προκειμένου να μην καθυστερήσουν και χάσουν το τραίνο, αφού οι δρόμοι της πρωτεύουσας έχουν ακόμη χιόνι, ξεκίνησαν ξημερώματα για τον Σταθμό Λαρίσης.

Κάποιοι ενημερώθηκαν από την ανακοίνωση που βγήκε με αρκετή καθυστέρηση ότι δεν θα πραγματοποιηθεί το δρομολόγιο, ενώ κάποιοι άλλοι το πληροφορήθηκαν όταν έφθασαν στον Σταθμό Λαρίσης.

Ακούστε και το τελευταίο. Εργαζόμενος σε εταιρεία του Δημοσίου που έχει σχέση με τις συγκοινωνίες, όταν ρωτήθηκε για τα χάλια της ενημέρωσης και την αδιαφορία προς τους επιβάτες που ακριβοπληρώνουν τις υπηρεσίες της εταιρείας, απάντησε: «Γιατί παραπονιέστε σε εμάς; Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι ιταλική εταιρεία. Εκεί κάντε τα παράπονά σας».

Γι’ αυτό η Ελλάδα είναι ακόμη τόσο πίσω σε σχέση με τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία και γενικότερα από όλες τις ευρωπαϊκές χώρες. Γιατί το μόνο που ξέρουν καλά είναι το «πινκγ πονγκ» των ευθυνών.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης