Στο 2,8% επιταχύνθηκε ο αποπληθωρισμός στην Ελλάδα τον Ιανουάριο σε ετήσια βάση, από 2,6% που ήταν τον Δεκέμβριο του 2014, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε η ΕΛΣΤΑΤ.

Σύγκριση Ιανουαρίου 2015 με Δεκέμβριο 2014

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 1,4% τον μήνα Ιανουάριο 2015 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Δεκεμβρίου 2014, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 14,2% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.
β) Κατά 1,2% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών του πετρελαίου θέρμανσης.
γ) Κατά 3,4% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.
δ) Κατά 0,3% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των παραϊατρικών υπηρεσιών.
ε) Κατά 3,1% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνη) και της μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνα.
στ) Κατά 0,6% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των προσωπικών ειδών εξαιτίας των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 1,4% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα νωπά ψάρια,
ελαιόλαδο και νωπά λαχανικά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα πουλερικά και στο αρνί και κατσίκι.
β) Κατά 0,6% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα οινοπνευματώδη ποτά.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης