Αισιοδοξία πως σύντομα θα μπορέσει να ενεργοποιηθεί το νότιο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Ε65 Λαμία-Ξυνιάδα εξέφρασαν ηγετικά στελέχη του Υπουργείου Υποδομών.

O φάκελος μεγάλου έργου έχει ετοιμαστεί και αυτές τις μέρες θα παρουσιαστεί στις Βρυξέλλες. Το ζητούμενο είναι γρήγορα και χωρίς «καραμπόλες» να γίνει δεκτός ο φάκελος από τις υπηρεσιακές αρχές της Ε.Ε. και το Υπουργείο Υποδομών να πάρει την έγκριση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όπως εκτιμούν επίσης στελέχη του υπουργείου, όλα είναι έτοιμα και δεν απασχολεί το γεγονός πως πρόκειται για έργο που θα πάρει χρήματα χωρίς προηγουμένως να υπάρξει δημοπράτηση, διότι υπάρχει ως όρος στην αναθεωρημένη σύμβαση του 2013 που επίσης εγκρίθηκε πριν υπογραφεί στην Ελλάδα από τις Βρυξέλλες.

Στόχος είναι μέχρι το τέλος του 2016 το έργο να πάρει σάρκα και οστά και η παραχωρησιούχος «Κεντρική Οδός» να ξεκινήσει τα έργα που θα δώσουν την πολυπόθητη σύνδεση του δρόμου του Ε65 με τον αυτοκινητόδρομο Αθήνας-Θεσσαλονίκης.

Σήμερα η Κεντρική Οδός (γνωστότερη ως Ε65) κατασκευάζεται από την Ξυνιάδα μέχρι τα Τρίκαλα σε μήκος 80χλμ. και θεωρείται ο αδύναμος κρίκος του δικτύου αυτοκινητόδρομων της χώρας καθώς θα έχει την πρωτοτυπία να μη συνδέεται με κάποιον άλλο αυτοκινητόδρομο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το νότιο τμήμα θα επιτύχει αυτό ακριβώς. Με μήκος περίπου 30χλμ. θα συνδέσει τον Ε65 με τον ΠΑΘΕ λίγο πριν από την είσοδο της πόλης της Λαμίας (όπως ανεβαίνεις προς Θεσσαλονίκη), τροφοδοτώντας τον δρόμο με οχήματα.

Το κόστος των έργων εκτιμάται σε 310 εκατ. ευρώ, ενώ στο τμήμα αυτό έχουν ήδη συντελεστεί κάποιες εργασίες από την περίοδο 2008-2011 (όταν ο Ε65 κατασκευαζόταν ολόκληρος) σε ποσοστό περίπου 15%.

Επίσης, στην αναθεωρημένη σύμβαση του Δεκεμβρίου 2013 γίνεται λόγος για ενεργοποίηση του τμήματος Λαμία-Ξυνιάδα εντός τριών ετών, με τη χρονική προθεσμία να εκπνέει στο τέλος του εφετινού έτους.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το έργο είναι μία από τις μεγάλες προτεραιότητες του υπουργείου, καθώς έτσι ο δρόμος δεν θα είναι τυφλός, ενώ θα του δώσει τη δυνατότητα τα επόμενα δύο χρόνια να εξετάσει όλες τις πιθανές λύσεις για την εύρεση χρηματοδότησης του βόρειου τμήματος Τρίκαλα-Εγνατία.

Προς το παρόν αυτό το τμήμα δεν έχει βρει τους απαιτούμενος πόρους που απαιτούνται και εκτιμώνται σε 500 εκατ. ευρώ και θεωρείται μία από τις μεγάλες «σπαζοκεφαλιές», μιας και η κατασκευή του βόρειου τμήματος θα δώσει τη δεύτερη απαραίτητη σύνδεση στον δρόμο με την Εγνατία και έτσι θα υπάρχει τροφοδότηση οχημάτων τόσο από τον Βορρά όσο και από τον Νότο.

ΠΗΓΗ: ypodomes.com

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης