Ρεπορτάζ: Σωτήρης Σκουλούδης

Το εκπαιδευτικό σύστημα που ακολουθούν οι περισσότερες χώρες του κόσμου παρουσιάζει ελάχιστες διαφορές, στη δομή και στην ουσία του, από το αντίστοιχο που εγκαθιδρύθηκε πολλούς αιώνες πριν στις δυτικές αλλά και στις υπόλοιπες κοινωνίες. Συγκεκριμένα μαθήματα και συγκεκριμένος τρόπος διδασκαλίας και εκμάθησης, που σύμφωνα με πολλές γνώμες ειδικών, ίσως να φαίνεται πια απαρχαιωμένος, σε σχέση με την επιστημονική πρόοδο αλλά και τις τεχνολογικές εξελίξεις που έχουν αναδιαμορφώσει άρδην τις κοινωνίες μας τις τελευταίες δεκαετίες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Και ως γνωστόν, το μέλλον αυτών των κοινωνιών, βασίζεται πάντα στην Παιδεία και κατ’ επέκταση στο εκπαιδευτικό σύστημα, και σίγουρα οι απαιτήσεις των καιρών δεν είναι οι ίδιες με αυτές μερικών αιώνων νωρίτερα.

Για αυτόν τον λόγο πλέον, νέοι καινοτόμοι τρόποι διδασκαλίας εισάγονται και δοκιμάζονται σε διάφορες χώρες του κόσμου, με το παράδειγμα του εκπαιδευτικού συστήματος της Φινλανδίας να κρίνεται ως απόλυτα επιτυχημένο, ενώ αν το παρακολουθήσει κανείς, θα κατανοήσει ότι αδιαμφισβήτητα πρόκειται για μια αναβαθμισμένη εξέλιξη του τρόπου παίδευσης και εκπαίδευσης των παιδιών, με εντυπωσιακά αποτελέσματα. 

Σε αυτό το πλαίσιο, πρόσφατα καθιερώθηκε σε πρότυπα εκπαιδευτικά κέντρα του εξωτερικού η δι(α)επιστημονική εκπαιδευτική μέθοδος STEM, η οποία καλλιεργεί στα παιδιά από τη μικρή ηλικία -με τη μορφή παιχνιδιού σε αυτό το στάδιο – την πολυεπίπεδη σκέψη και την πολυδιάστατη προσέγγιση σε μια σειρά ζητημάτων, με απώτερο στόχο τη δημιουργία γνώσης, ικανής να παράγει καινοτομία στους σύγχρονους όρους του 21ου αιώνα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το ακρωνύμιο STEM, όπως ανομάστηκε η μέθοδος που πλέον διδάσκεται και στη χώρα μας, συνδυάζει την Επιστήμη, την Τεχνολογία, τη Μηχανική και τα Μαθηματικά, όχι αντικαθιστώντας τις συγκεκριμένες ειδικότητες με τη δημιουργία μιας νέας που να τις περιλαμβάνει, αλλά ουσιαστικά εμβαθύνοντας ξεχωριστά σε κάθε μία από αυτές, παράγοντας όμως νέα συνδυασμένη από τα πεδία αυτά γνώση, που θα οδηγεί σε «διευρυμένα» αποτελέσματα.

Ο άνθρωπος που εισήγαγε το STEM εδώ και λίγα χρόνια στη χώρα μας είναι ο Σαράντος Ψυχάρης, καθηγητής στην ΑΣΠΑΙΤΕ, με εκπαιδευτική εμπειρία στο εξωτερικό, και την παρουσίασε στον φακό του zougla.gr, εν όψει της πρώτης σχετικής ημερίδας με θέμα: «STEM και Υπολογιστική Παιδαγωγική στην Εκπαίδευση» που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο, 5 Μαΐου 2018, στο Ίδρυμα Ευγενίδου.

Δείτε τη συνέντευξη του Σαράντου Ψυχάρη και την παρουσίαση του STEM:

Διαβάστε το άρθρο των Ψυχάρη/Κοτζαμπασάκη/Καλοβρέκτη που παρουσιάζει τις τρέχουσες απόψεις άλλων ερευνητών για την υπολογιστική σκέψη, την υπολογιστική παιδαγωγική, την υπολογιστική επιστήμη, την επιστημολογία των μηχανικών, αλλά και για το STEM γενικότερα, εδώ

Η πρώτη ημερίδα: «STEM και Υπολογιστική Παιδαγωγική στην Εκπαίδευση»

Η Ελληνική Εκπαιδευτική Ένωση S.T.E.M. – E3STEM διενεργεί την πρώτη της ημερίδα στις 5 Μαΐου 2018 με θέμα «S.T.E.M. και Υπολογιστική Παιδαγωγική στην Εκπαίδευση: Επιστημολογικό περιεχόμενο και εφαρμογές».

Βασικός σκοπός της Ε3STEM είναι η διάδοση του επιστημολογικού περιεχομένου S.T.E.M. και S.T.E.A.M., της μεθοδολογίας και της διδακτικής αναπλαισίωσης του S.T.E.M. για τη σχολική και τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω της Υπολογιστικής Παιδαγωγικής, σύμφωνα με τα διεθνή δεδομένα.
Στην ημερίδα θα παρουσιασθούν δια-επιστημονικές εφαρμογές S.T.E.M.. Οι ομιλητές θα είναι καθηγητές ΑΕΙ, Διδάκτορες, κάτοχοι μεταπτυχιακού διπλώματος S.T.E.M. και εκπαιδευτικοί με την κατάλληλη εμπειρία υλοποίησης του επιστημολογικού περιεχομένου S.T.E.M.

Διεθνείς προσκεκλημένοι μέσω Skype:

Angelica Monteiro (Διευθύντρια του Ινστιτούτου Jean Piaget στη Πορτογαλία).
José Miguel Sousa: Director of EduFor Training Centre Portugal.
Valentina Dagienė (Ιδρύτρια και υπεύθυνη του διαγωνισμού Υπολογιστικής Σκέψης Bebras που υλοποιείται σε περισσότερες από 50 χώρες)

Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στο Ίδρυμα Ευγενίδου (Είσοδος από Πεντέλης 11, Π. Φάληρο) από τις 10.00 έως τις 15.00, είναι δωρεάν για όλους και απευθύνεται κυρίως σε Εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, Ακαδημαϊκούς, Φοιτητές και φορείς εκπαίδευσης, γονείς μαθητών καθώς και μαθητές που ενδιαφέρονται να εμπλακούν σε αυτή την σύγχρονη επιστημολογική προσέγγιση.

Δείτε το πρόγραμμα της εκδήλωσης εδώ.

Περισσότερες πληροφορίες, το πλήρες πρόγραμμα της ημερίδας και δελτία συμμετοχής είναι διαθέσιμα στο διαδικτυακό τόπο της E3STEM (http://e3stem.edu.gr/wordpress/). Για την παρακολούθηση του Συνεδρίου είναι απαραίτητη η έγκαιρη συμπλήρωση της φόρμας συμμετοχής. Στους συμμετέχοντες θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης