Βίντεο – φωτογραφίες: Νίκος Χριστοφάκης

Τραγωδία σημειώθηκε τα ξημερώματα στις γραμμές του ΗΣΑΠ, στο ύψος του σταθμού «Άγιος Νικόλαος», μεταξύ ειδικής μηχανής λείανσης και επιβατικού συρμού (χωρίς επιβάτες). Τρεις εργάτες τραυματίστηκαν και διακομίστηκαν στο νοσοκομείο, εκ των οποίων, σύμφωνα με πληροφορίες, ο ένας κατέληξε.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πώς έγινε το δυστύχημα

Το δυστύχημα σημειώθηκε στη γραμμή 1, στις 04:05, όταν η ειδική μηχανή λείανσης που είχε ξεκινήσει από την Κηφισιά παρουσίασε βλάβη στα φρένα, με αποτέλεσμα να αρχίσει να κινείται ανεξέλεγκτα, λόγω και της κατηφορικής κλίσης στις ράγες, προτού, τελικά, συγκρουστεί με άλλο τρένο, στο ύψος του σταθμού «Άγιος Νικόλαος», το οποίο είχε τοποθετήσει εκεί η αρμόδια υπηρεσία της ΣΤΑΣΥ, προκειμένου να σταματήσει την πορεία της. Οι εργάτες πριν από τη σύγκρουση αναγκάστηκαν να πηδήξουν στις γραμμές.

Αποτέλεσμα αυτού, ο θανάσιμος τραυματισμός του 41χρονου εργοδηγού, υπαλλήλου επιδομής των Σταθερών Συγκοινωνιών, καθώς και ο ελαφρύς τραυματισμός δύο ακόμη εργαζομένων, ενός υπαλλήλου της ΣΤΑΣΥ και ενός υπαλλήλου της αυστριακής εταιρείας που εκτελούσε το έργο. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όπως ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο εκπρόσωπος των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, Σπύρος Ρεβύθης, το ειδικό μηχάνημα λείανσης, ξεκινώντας την πορεία του από την Κηφισιά, διαπίστωσε ότι είχε πρόβλημα στα σύστημα πέδησης (φρένα), με αποτέλεσμα να αναπτύξει ταχύτητα (50 χιλιόμετρα την ώρα), λόγω της κατηφορικής κλίσης. Εάν δεν το σταματούσε ο συρμός που είχε τοποθετηθεί μεταξύ των σταθμών «Άγ. Νικόλαος» και «Αττική», προκειμένου να ανακόψει την πορεία του, θα έφθανε στον Πειραιά και κανείς δεν ξέρει τι θα μπορούσε να συμβεί…

Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο των εργαζομένων, στη μηχανή επέβαιναν επτά άτομα. Κάποιοι πήδηξαν στον σταθμό του «Ν. Ηράκλειο», προκειμένου να σωθούν. «Όμως χάσαμε τον συνάδελφο μας, που ήταν μαζί με τον οδηγό. Είναι μια δύσκολη μέρα για όλους μας. Εκφράζουμε τα ειλικρινή μας συλλυπητήρια στην οικογένεια του εκλιπόντος» σημείωσε ο κ. Ρεβύθης. Και πρόσθεσε πως θα έπρεπε να υπάρχει δικλείδα ασφαλείας στο μηχάνημα, κάτι που, δυστυχώς, δεν έγινε.

Πώς διεξάγονται τα δρομολόγια στη γραμμή 1

Η κίνηση στη γραμμή 1 του Μετρό διεξάγεται στα τμήματα «Ομόνοια» – «Πειραιάς» και «Άνω Πατήσια» – «Κηφισιά».

Οι επιβάτες μπορούν εξυπηρετηθούν στο τμήμα «Άνω Πατήσια» – «Ομόνοια» και αντίστροφα από τις λεωφορειακές γραμμές «Α8» και «Χ7» (έκτακτη), καθώς και από τις γραμμές τρόλεϊ «3»,«5» και «7».

Η επιβίβαση στις γραμμές αυτές γίνεται στη στάση «Αλυσίδα», έξω από τον σταθμό της γραμμής 1 «Άνω Πατήσια». Στην οδό Αχαρνών η εξυπηρέτηση των επιβατών γίνεται από τη λεωφορειακή γραμμή «Β9» και τη γραμμή τρόλεϊ «6».

ΣΤΑΣΥ: Οδύνη για τον χαμό του εργαζομένου – Έρευνα για τα ακριβή αίτια του δυστυχήματος

Την οδύνη τους για τον χαμό -εν ώρα καθήκοντος- ενός συναδέλφου τους επί σειρά ετών και μέλους της οικογένειας των σταθερών συγκοινωνιών εκφράζουν με ανακοίνωσή τους η διοίκηση και οι εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ.

Ο θανάσιμος τραυματισμός του εργοδηγού, υπαλλήλου επιδομής των Σταθερών Συγκοινωνιών, επήλθε το πρωί της Τρίτης 16 Νοεμβρίου, σε δυστύχημα που σημειώθηκε κατά τη διάρκεια εργασιών λείανσης της γραμμής 1 του Μετρό. Αποτέλεσμα του δυστυχήματος ήταν ο ελαφρύς τραυματισμός δύο ακόμη εργαζομένων, ενός υπαλλήλου της ΣΤΑΣΥ και ενός υπαλλήλου της αυστριακής εταιρείας που εκτελούσε το έργο.

Έρευνα για τα ακριβή αίτια του δυστυχήματος διενεργεί η ΣΤΑΣΥ, σε συνεργασία με τις Αρχές. Η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ εκφράζει τα ειλικρινή συλλυπητήριά της προς την οικογένεια του εκλιπόντος.  

Η ΓΣΕΕ για το εργατικό δυστύχημα στον ΗΣΑΠ

«Πολλά και αναπάντητα είναι τα ερωτήματα για το τραγικό δυστύχημα στον ΗΣΑΠ, που κόστισε τη ζωή ενός εργαζομένου 41 ετών, ενώ δύο ακόμη εργαζόμενοι τραυματίστηκαν και μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο», αναφέρει, σε ανακοίνωσή της, η Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδας (ΓΣΕΕ).

Η Συνομοσπονδία επισημαίνει ότι οι υπεύθυνοι της ΣΤΑΣΥ μίλησαν για πρόβλημα στα φρένα του ειδικού οχήματος λείανσης, στο οποίο επέβαιναν οι τρεις εργαζόμενοι, «αλλά κανείς δεν έχει απαντήσει, μέχρι αυτήν την ώρα, γιατί παρουσιάστηκε το πρόβλημα, εάν και πότε είχε συντηρηθεί το όχημα, αν η εργολαβική εταιρεία που έχει αναλάβει το έργο τηρούσε όλα τα μέτρα ασφαλείας».

«Περιμένουμε από τις αρμόδιες αρχές τη διερεύνηση του δυστυχήματος και την απόδοση ευθυνών, όπου υπάρχουν. Έχουμε θρηνήσει αρκετούς εργαζόμενους και έχουμε τονίσει κατ’ επανάληψη ότι δεν υπάρχει κανένα περιθώριο εφησυχασμού. Είναι αδιανόητο να χάνονται ανθρώπινες ζωές εν ώρα εργασίας. Είναι ευθύνη της κυβέρνησης και των αρμοδίων αρχών να εντατικοποιήσουν και να αυστηροποιήσουν τους ελέγχους, ώστε η λίστα με τα εργατικά δυστυχήματα στη χώρα μας επιτέλους να κλείσει», σημειώνει η ΓΣΕΕ.

 

 

 

 

 

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης