«Παράθυρο» για να χορηγηθεί άδεια στο Νίκο Ρωμανό προκειμένου να μπορεί να παρακολουθεί τα μαθήματά του στο ΤΕΙ Αθηνών, ανοίγει μετά τη δήλωση του υπουργού Δικαιοσύνης Νίκου Παρασκευόπουλου με την οποία προαναγγέλλει σχετική νομοθετική παρέμβαση.

Η συνεχιζόμενη κατάληψη στο ΤΕΙ της Αθήνας από αντιεξουσιαστές και ο κίνδυνος να χαθεί το εξάμηνο για τους σπουδαστές, οδήγησε τον κ. Παρασκευόπουλο να αναλάβει τη νομοθετική πρωτοβουλία προκειμένου να δοθεί λύση στο θέμα της φοίτησης του Ν. Ρωμανού.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Έτσι, όπως φαίνεται, δεν θα επαφίεται πλέον στον ανακριτή η χορήγηση εκπαιδευτικής άδειας σε υπόδικο φοιτητή, κάτι που ισχύει μέχρι αυτή τη στιγμή. Και αυτό, γιατί, ο Νίκος Ρωμανός, έγκλειστος στις φυλακές Κορυδαλλού (έχει καταδικαστεί για ληστεία), δεν έχει πάρει άδεια να παρακολουθεί τα μαθήματα στο ΤΕΙ φορώντας το γνωστό «βραχιολάκι εντοπισμού» καθώς ο νόμος θέτει ως όρο να μην είναι υπόδικος για άλλο αδίκημα.

Στην ανακοίνωσή του ο υπουργός Δικαιοσύνης τονίζει: « Ο εξανθρωπισμός της φυλακής και η εκπαίδευση των κρατουμένων αποτελούν την καλύτερη ασπίδα απέναντι στο έγκλημα και, έτσι, συμβάλλουν στην αληθινή προστασία της κοινωνίας. Σ’ αυτό το πνεύμα, η πολιτεία αρχικά έθεσε τις βάσεις (με το ν. 4274/2014, επί υπουργίας Χ.Αθανασίου) για την εξ αποστάσεως φοίτηση κρατουμένων σε ΑΕΙ/ΤΕΙ με ηλεκτρονική επιτήρηση («βραχιολάκι»).

Το Υπουργείο Δικαιοσύνης, στη συνέχεια, ετοίμασε και έθεσε σε πλήρη εφαρμογή την τεχνική υποδομή για την υλοποίηση του μέτρου. Τέλος, με πρόσφατο νομοθέτημα (υπουργική απόφαση) καθορίστηκαν οι λεπτομέρειες εφαρμογής και έτσι ολοκληρώθηκε το νομικό πλαίσιο για την περίπτωση αυτή. Ωστόσο, η ενεργοποίηση της συγκεκριμένης δυνατότητας, σε περίπτωση κρατουμένου που είναι υπόδικος, επαφίεται στη δικαιοσύνη, η οποία λειτουργεί ανεξάρτητα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εφόσον, πάντως, η εμπειρία έδειξε ότι οι υφιστάμενες διαδικασίες δεν επαρκούν για τη διασφάλιση του δικαιώματος των κρατουμένων στην εκπαίδευση, το Υπουργείο Δικαιοσύνης θα προχωρήσει στην αναγκαία διορθωτική νομοθετική παρέμβαση».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης