Ρεπορτάζ: Πεταλιού Σταυρούλα
Κάμερα: Κωνσταντίνος Τριανταφυλλόπουλος

Αντιμέτωπος με τη Δικαιοσύνη βρίσκεται πλέον για τις πράξεις του ο αυτοαποκαλούμενος «πάτερ Κλεομένης». Στις 30 Ιουνίου του 2017 είδε το φως της δημοσιότητας ένα βίντεο, στο οποίο ο γνωστός στο youtube ρασοφόρος βρέθηκε στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης όχι για να θέσει εκτός λειτουργίας κάποιο ATM, αλλά για να σπάσει με σφυρί ένα έργο πολιτισμού. Λίγες μέρες αργότερα, συνέχισε τις επιθέσεις, αυτή τη φορά κατά μνημείου του Ολοκαυτώματος στη Λάρισα για την οποία του ασκήθηκε ποινική δίωξη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το βίντεο το οποίο δημοσίευσε και τραβήχτηκε στη Γλυφάδα, δείχνει τον ρασοφόρο να απευθύνει υβριστικά σχόλια για το γλυπτό «Κρίση» του Τάσου Νυφαδόπουλου, χρησιμοποιώντας την έκφραση «σατανιασμένο άγαλμα της νέας εποχής, Μασωνικό». Στη συνέχεια ανέβηκε στη βάση του έργου, έσπασε το πέλμα και τα δάχτυλα του ποδιού του γλυπτού-ανθρώπου με ένα σφυρί, μέχρι το σημείο που να το σφυρί του έσπασε από τις πολλαπλές κρούσεις. Ο πάτερ Κλεομένης δεν ανήκει σε καμία Σύνοδο και δηλώνει αποτειχισμένος ιερέας που πατρίου Εορτολογίου

Το γλυπτό «Κρίση» σημειώνεται πως είναι το πρώτο δημόσιο γλυπτό παγκοσμίως με θέμα την κρίση και τις συνέπειες της στον άνθρωπο και την κοινωνία. Τα αποκαλυπτήρια του έγιναν το 2015, κατόπιν δωρεάς του δημιουργού του στο Δήμο Ελληνικού- Αργυρούπολης. Ο γλύπτης εργαζόταν επί 18 μήνες για την κατασκευή του και αυτό βρίσκεται επί της Βουλιαγμένης από το 2015.

Το γλυπτό «Κρίση» του Τάσου Νυφαδόπουλου

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το εν λόγω γλυπτό έχει αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης στα ελληνικά και ξένα μέσα μαζικής ενημέρωσης, ενώ μέσω των συνεντεύξεων που έδωσε ο γλύπτης για το έργο στο Αμερικάνικο και στο Κινέζικο πρακτορείο ειδήσεων (Associated Press, Xinhua News Agency), στράφηκε το παγκόσμιο ενδιαφέρον στο νεοελληνικό πολιτισμό. Το έργο «Κρίση» σημειώνεται πως παρουσιάζει έναν χρηματοοικονομικό δείκτη πάνω στον οποίο βρίσκεται ένας άνδρας ο οποίος είτε προσπαθεί να αυτοκτονήσει είτε ακόμα και να σωθεί. 

Φωτογραφία από την δημιουργία του γλυπτού «Κρίση»«Η επίθεση στο έργο «Κρίση» είναι μία επίθεση στον ελεύθερο λόγο και την έκφραση, είναι μια επίθεση στον πολιτισμό που καταπατά τα δικαιώματα κάθε Έλληνα πολίτη αλλά και του κόσμου. Πρόκειται για μία πράξη βανδαλισμού της δημόσιας περιουσίας που πρέπει να καταγγελθεί» τόνισε ο δημιουργός του στο video το οποίο ανήρτησε στο διαδίκτυο ενώ μιλώντας στο zougla. gr υπογράμμισε ότι έχει προβεί στη Δικαιοσύνη, έτσι ώστε να τιμωρηθεί ο υπεύθυνος. Το γλυπτό «Κρίση» σημειώνεται πως είναι το πρώτο δημόσιο γλυπτό παγκοσμίως με θέμα την κρίση και τις συνέπειες της στον άνθρωπο και την κοινωνία

Παράλληλα, ο Τάσος Νυφαδόπουλος ανέφερε στην ιστοσελίδα της ζούγκλας ότι στόχος του είναι η άμεση αποκατάσταση του γλυπτού, στην οποία θα προβεί ο ίδιος άμεσα, αφού πρώτα συγκεντρώσει τα χρήματα, τα οποία χρειάζεται μέσω crowdfunding.

Υπογραμμίζει επίσης πως αποφάσισε να πάρει θέση δημόσια γιατί αν δεν το έκανε, θα ένιωθε συνένοχος στους βανδαλισμούς που πραγματοποιεί ο πάτερ Κλεομένης.  

 Δείτε όλα όσα είπε στο zougla.gr ο Τάσος Νυφαδόπουλος:


Δείτε το βίντεο το οποίο ανέβηκε στο youtube από τον δημιουργό του έργου ως απάντηση στον βανδαλισμό που υπέστη το γλυπτό του:

Ο γλύπτης Τάσος Νυφαδόπουλος είναι αυτοδίδακτος και μετά το γλυπτό «Κρίση», η οποία ήταν η πρώτη δουλειά που τον έκανε γνωστό παγκοσμίως, πραγματοποιεί εκθέσεις στο εξωτερικό και εξαγάγει τα έργα του κυρίως το Λονδίνο.

Η απάντηση αυτοαποκαλούμενου ως «πάτερ Κλεομένης»:

Από την πλευρά του «πάτερ Κλεομένης» συνεχίζει να στηρίζει την πράξη του λέγοντας πως παίρνει την «άδεια του Θεού» για τα όσα κάνει. 
Ο αυτοαποκαλούμενος «πατέρας Κλεομένης»
Μιλώντας στο zougla.gr χαρακτήρισε το έργο «έκτρωμα» και είπε πως οι Χριστιανοί στο παρελθόν έκαναν ακριβώς το ίδιο.

Παράλληλα, σημείωσε πως σε κάθε ευκαιρία την οποία του δίνεται θα σπάει όποιο άγαλμα βρίσκει στο πέρασμα του και το κρίνει ως ειδωλολατρικό.

Ο πάτερ Κλεομένης σημειώνεται πως δεν ανήκει σε καμία Σύνοδο και δηλώνει αποτειχισμένος ιερέας που πατρίου Εορτολογίου.

Δείτε όλα όσα είπε ο πάτερ Κλεομένης στο zougla.gr:

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης