Της Άντζελας Πεΐτση

Η οικονομική κρίση «χτύπησε» και τους ιδιοκτήτες των μικρών τουριστικών μονάδων στη Βόρεια Ελλάδα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η δεινή οικονομική κατάσταση, σε συνδυασμό με την έλλειψη ρευστότητας από τις τράπεζες, καθιστά εξαιρετικά δύσκολη την επιβίωση των μικρών τουριστικών μονάδων

Η κυβέρνηση μπορεί να υποστηρίζει ότι ο τουρισμός αποτελεί ακόμα τη «βαριά» βιομηχανία της χώρας, ωστόσο η πραγματικότητα με την οποία έρχονται αντιμέτωποι εκατοντάδες επιχειρηματίες είναι εκ διαμέτρου διαφορετική. Η δεινή οικονομική κατάσταση, σε συνδυασμό με την έλλειψη ρευστότητας από τις τράπεζες, καθιστά εξαιρετικά δύσκολη την επιβίωση των επιχειρήσεών τους. Οι ίδιοι αναζητούν επενδυτές για να διασώσουν ό,τι με τόσο κόπο και μεράκι δημιούργησαν όλα αυτά τα χρόνια.

Ο ανταγωνισμός είναι αδυσώπητος. Όπως ανέφεραν επαγγελματίες του χώρου στο zougla.gr, το ασταθές φορολογικό περιβάλλον της Ελλάδας, η υπερφορολόγηση και η συρρίκνωση του ελληνικού εισοδήματος επιδεινώνουν τη διαμορφωθείσα κατάσταση, με αποτέλεσμα να λειτουργεί αποτρεπτικά η μεταβίβαση της «οικογενειακής» επιχείρησης από τον γονέα στο παιδί.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δεν υπάρχουν επενδυτές

Ο επίτιμος πρόεδρος της Ομοσπονδίας Κτηματομεσιτών Ελλάδας, Γρηγόρης Λιάντας, μιλώντας στο zougla.gr, υπογράμμισε μεταξύ άλλων: «Υπάρχουν όντως μικρές ξενοδοχειακές μονάδες, σε ολόκληρη τη χώρα, που διατίθενται προς πώληση. Οι ιδιοκτήτες τους απευθύνονται σε ξένους επενδυτές, καθώς απουσιάζει -για να μην πω εκλείπει- το ελληνικό επενδυτικό ενδιαφέρον. Ωστόσο, ούτε οι ξένοι επενδυτές έρχονται εύκολα στη χώρα μας αυτήν την εποχή με αυτήν την οικονομική κατάσταση που βιώνουμε. Θέλω να πιστεύω, όμως, πως η αγορά θα ανοίξει. Υπάρχει μεγαλύτερο αγοραστικό ενδιαφέρον. Να υπενθυμίσω πως είχαν ξεκινήσει να αγοράζουν οι Ρώσοι πριν από λίγα χρόνια, αλλά λόγω της ουκρανικής κρίσης έχουν σταματήσει».

«Πάντως, όπως λένε μεσιτικοί κύκλοι, υπάρχει αγοραστικό ενδιαφέρον από Ρώσους, Κινέζους και από Ινδούς. Οι τιμές πώλησης διαμορφώνονται ανάλογα με την ξενοδοχειακή μονάδα. Ειδικά στη Χαλκιδική, οι τιμές είναι υψηλότερες απ’ ό,τι είναι οι αντίστοιχες στα νησιά και την υπόλοιπη Ελλάδα» πρόσθεσε.

«Εδώ και μία δεκαετία δεν μπορούν να πωληθούν τουριστικές μονάδες στη Χαλκιδική λόγω των μεγάλων χρηματικών ποσών που ζητούν οι ντόπιοι ιδιοκτήτες. Οι τιμές ζήτησης είναι πάρα πολύ ακριβές και ποικίλλουν ανάλογα με τη θέση που βρίσκεται ένα μικρό ξενοδοχείο καθώς και τον αριθμό των δωματίων που διαθέτει. Υπάρχουν τουριστικές μονάδες που βρίσκονται εντός του οικιστικού σχεδίου και αντίστοιχες μονάδες σε αγροτεμάχια, τα οποία αποκαλούνται “ως τα πρώτα”, δηλαδή μπροστά στη θάλασσα. Διατίθενται προς πώληση τουριστικές μονάδες με δέκα ή δεκαπέντε δωμάτια αλλά και μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες, που ξεπερνούν τα εκατό δωμάτια» ανέφερε ο κ. Λιάντας.

«Οι τιμές πώλησης για τα μικρά ξενοδοχεία κυμαίνονται από 3.000.000 ευρώ και φθάνουν έως και τα 20.000.000 ευρώ. Για τα μεγάλα -εκείνα που υπερβαίνουν τα 100 δωμάτια- οι τιμές είναι εξαιρετικά μεγάλες στον Νομό Χαλκιδικής» συμπλήρωσε, επισημαίνοντας ότι «το κύριο θέμα που απασχολεί την κτηματομεσιτική κοινότητα είναι το γεγονός της παντελούς απουσίας των Ελλήνων επενδυτών. Για τον λόγο αυτό υπάρχει στροφή προς ξένους επιχειρηματίες. Ωστόσο, και εδώ υπάρχουν προβλήματα λόγω του φορολογικού συστήματος».

«Ο φόρος μεταβίβασης είναι χαμηλός -της τάξεως του 3%-, αλλά, δυστυχώς, οι αντικειμενικές αξίες είναι ακόμα υψηλές. Αυτό αποτελεί τροχοπέδη για τους ξένους επενδυτές. Η αντικειμενική μπορεί να αγγίξει ακόμα και την τριπλάσια της εμπορικής. Έτσι, οι ξένοι επενδυτές δεν μπορούν να δικαιολογήσουν τα χρήματα που θα πληρώσουν για την αγορά και να φορολογηθούν με άλλη, μεγαλύτερη και υψηλότερη τιμή» εξήγησε ο επίτιμος πρόεδρος των Κτηματομεσιτών.

«Η σημερινή κυβέρνηση καλείται να λύσει αυτό το πρόβλημα, της διαφοράς μεταξύ εμπορικών και αντικειμενικών αξιών. Και πάνω απ’ όλα θα πρέπει να υπάρξει ένα σταθερό φορολογικό καθεστώς για να έρθουν επενδυτές και να αρχίσει η χώρα να κινείται σε αναπτυξιακούς ρυθμούς» κατέληξε.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης