Την 30ή Σεπτεμβρίου όρισε τo ΤΑΙΠΕΔ ως την καταληκτική ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για την παραχώρηση της διαχείρισης 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες αποκρατικοποιήσεις, που θα συνοδευτεί με αξιοποίηση κεφαλαίων τουλάχιστον 200 εκατ. ευρώ από τους επενδυτές για την αναβάθμιση των αεροδρομίων.

Τα σχήματα που θα κληθούν να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές είναι οι:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
  • Vinci-Ελλάκτωρ
  • J&P Άβαξ-Zurich Airport
  • Fraport-Copelouzos
  • ΜΕΤΚΑ-Corporacion America
  • ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών
  • η Aeroports De La Cote d Azur και
  • η Advent International.

Οικονομικοί αναλυτές εκτιμούν πως θα γίνει σκληρή μάχη ανάμεσα στα επτά επενδυτικά σχήματα, τα οποία διεκδικούν όσον το δυνατόν μεγαλύτερο κομμάτι της οικονομικής και εμπορικής πίτας, αποτελούμενης από περίπου 18 εκατ. επιβάτες σε ετήσια βάση. Μάλιστα, αξιωματούχοι του ΤΑΙΠΕΔ θεωρούν πως η αυξημένη επιβατική κίνηση θα ωθήσει τις τελικές προσφορές προς τα πάνω. Παράγοντες, πάντως, της αγοράς δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να υπάρξουν και συμμαχίες της τελευταίας στιγμής.

Εν τω μεταξύ, σήμερα τίθεται επί τάπητος στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής ο διορισμός της νέας διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ με τον Μανώλη Κονδύλη να προωθείται στη θέση του προέδρου και τον Πασχάλη Μπουχώρη στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου.

Τα αεροδρόμια προς παραχώρηση

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του ΤΑΙΠΕΔ, υπό παραχώρηση βγαίνουν δύο ομάδες από 7+4 αεροδρόμια η καθεμία, με τον διαγωνισμό να προβλέπει τη δημιουργία συμβάσεων παραχώρησης για 30+10 έτη.

Στην πρώτη ομάδα ανήκουν τα αεροδρόμια:

α) Θεσσαλονίκης
β) Κέρκυρας
γ) Χανίων
δ) Κεφαλλονιάς
ε) Ζακύνθου
στ) Ακτίου
ζ) Καβάλας.

Προαιρετικά μπορούν να προστεθούν σε αυτή τρία ακόμη μεταξύ των αεροδρομίων Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας και Αγχιάλου.

Η δεύτερη ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια:

α) Ρόδου
β) Κω
γ) Σάμου
δ) Μυτιλήνης
ε) Μυκόνου
στ) Σαντορίνης
ζ) Σκιάθου.

Προαιρετικά μπορούν να προστεθούν σε αυτήν την ομάδα μέχρι τρία από τα αεροδρόμια Λήμνου, Χίου, Καρπάθου και Νέας Αγχιάλου.

Από τη Ρόδο, τη Θεσσαλονίκη, την Κω, την Κέρκυρα και τα Χανιά εκτιμάται ότι περνούν περισσότεροι από 13 εκατ. επιβάτες, απορροφώντας το 71% της επιβατικής κίνησης. Για τα συγκεκριμένα αεροδρόμια προβλέπεται επένδυση αξίας άνω των 100 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των υποδομών. Οι αερολιμένες Ζακύνθου, Σαντορίνης, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σάμου, Κεφαλλονιάς, Ακτίου και Καβάλας είναι αναπτυσσόμενοι μεσαίου μεγέθους και απαιτούν την πραγματοποίηση έργων υποδομής ύψους 95 εκατ. ευρώ. Βάσει των δεδομένων του 2013, ο αριθμός των αφίξεων στα συγκεκριμένα αεροδρόμια διαμορφώθηκε περίπου στα τέσσερα εκατομμύρια.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης