Εντός της τελευταίας εβδομάδας του Ιανουαρίου αναμένεται να αρχίσουν οι δοκιμές του «Λευκού Βέλους», του πρώτου από τα πέντε πλήρως ανακατασκευασμένα τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που θα κάνει το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε χρόνο ρεκόρ.

Το «Λευκό Βέλος» έφτασε ήδη στη Θεσσαλονίκη και, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, θα ξεκινήσει τα δρομολόγια στη γραμμή Θεσσαλονίκη-Αθήνα στις 25 Μαρτίου, ημέρα εορτασμού των 200 ετών από την Επανάσταση του 1821.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το GRTimes.gr είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει από κοντά τις εργασίες που εκτελούνται από την ανάδοχο Alstom στο αμαξοστάσιο όπου θα σταθμεύουν τα συγκεκριμένα τρένα. Πρόκειται για έργο συμβατικού προϋπολογισμού ύψους 15,6 εκατ. ευρώ, επένδυση η οποία όμως εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί τελικώς περί τα 18 εκατ., προκειμένου, βάσει των πλέον σύγχρονων ευρωπαϊκών προτύπων, το Αμαξοστάσιο να μετατραπεί σε υπερσύγχρονο Ηλεκτραμαξοστάσιο.

Ένα μεγάλο έργο υποδομής συντελείται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη για τη ριζική αναβάθμιση του Αμαξοστασίου, στο οποίο θα σταθμεύουν και θα συντηρούνται τα τρένα υψηλών ταχυτήτων.
Με την αναβάθμιση γίνονται έργα πολιτικού μηχανικού, η/μ, σιδηροδρομικής επιδομής, ασφάλειας και περιβαλλοντικής προστασίας, προκειμένου το συγκεκριμένο Αμαξοστάσιο, που κτίστηκε το 2000, να μετατραπεί σε Ηλεκτραμαξοστάσιο. Τα συστήματα με τα οποία εξοπλίζεται έχουν παραγγελθεί από εξειδικευμένους οίκους της Γερμανίας, της Ιταλίας και της Ισπανίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με την ολοκλήρωση των εργασιών αναβάθμισης όλα τα ETR 470 θα συντηρούνται στο συγκεκριμένο Αμαξοστάσιο, ενώ σε αυτό θα σταθμεύουν πιθανότατα τα τέσσερα από τα πέντε.

Το κτιριακό συγκρότημα διαθέτει εσωτερικά τέσσερις σιδηροδρομικές γραμμές, εκ των οποίων οι δύο είναι διαμπερείς, μήκους 250 μέτρων, και οι άλλες δύο μήκους 200 μέτρων. Λόγω του μήκους των γραμμών της, η συγκεκριμένη μονάδα ήταν η μόνη κατάλληλη για να δέχεται τα ΕΤR 470, ηλεκτρο-αυτοκινητάμαξες μήκους 236 μέτρων.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης