Zougla Newsroom 

Με απολογητικά υπομνήματα θα εμφανιστούν την ερχόμενη εβδομάδα ενώπιον του Εφέτη Ανακριτή Σωτήρη Μπακαΐμη οι δύο απογευματινοί σταθμάρχες που αντιμετωπίζουν το ίδιο κατηγορητήριο με τον ήδη προφυλακισμένο σταθμάρχη Βασίλη Σαμαρά: 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

-Διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών μέσων σταθερής τροχιάς (σιδηροδρόμου)

– Ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή

-Βαριά σωματική βλάβη κατά συρροή από υπόχρεο λόγω του επαγγέλματός του να καταβάλλει ιδιαίτερη προσοχή και επιμέλεια

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

-Απλή σωματική βλάβη κατά συρροή από υπόχρεο λόγω του επαγγέλματός του να καταβάλλει ιδιαίτερη προσοχή και επιμέλεια

Ήδη οι δικηγόροι τους γράφουν τους ισχυρισμούς τους στηριζόμενοι κυρίως στα στοιχεία της δικογραφίας αλλά και στις καταθέσεις τόσο του μοιραίου σταθμάρχη όσο και του Επιθεωρητή του ΟΣΕ Λάρισας. Καταθέσεις που δείχνουν ότι έφυγαν νωρίτερα από τη λήξη της βάρδιας τους όπως τουλάχιστον αυτή εμφανίζεται στο επίσημο χαρτί των βαρδιών του Φεβρουαρίου. Σύμφωνα με αυτό και οι δύο έπρεπε να αποχωρήσουν στις 23:00 το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου .

«Τι ώρα έφυγαν οι απογευματινοί σταθμάρχες»

Ο πρώτος που αποκαλύπτει στις αρχές ότι έμεινε μόνος του στο σταθμαρχείο της Λάρισας είναι ο Βασίλης Σαμαράς, που βρίσκεται ήδη προφυλακισμένος στις φυλακές Λάρισας. Στην απολογία του ισχυρίζεται ότι έμεινε μόνος του να διαχειριστεί δρομολόγια και δεν πρόλαβε λόγω φόρτου εργασίας να ενημερώσει τον Επιθεωρητή για την αποχώρηση των δύο συναδέλφων του.

«Δεν πρόλαβα να ενημερώσω τον προϊστάμενό μου ή τον γραμματέα της επιθεώρησης ότι οι δύο απογευματινοί σταθμάρχες είχαν αποχωρήσει 22:15 με 22:20 ο Κώστας Παυλόπουλος και 22:05 με 22:10 ο Παναγιώτης Χαμηλός. Όπως δε διαπίστωσα από την κατάθεση του προισταμένου μου, αυτός είχε δώσει εντολή και στους δύο να καθίσουν μέχρι τις 23:00 ενώ και ο κεντρικός σταθμάρχης Λάρισας Γιώργος Ζήνδρος έδωσε εντολή στον Κώστα Παυλόπουλο να καθίσει μέχρι να περάσει η αμαξοστοιχία 62 .Ο κάθε σταθμάρχης μετά τη βάρδια του παραδίδει και παραλαμβάνει ο νέος και αυτή η παράδοση – παραλαβή εντυπώνεται εγγράφως στο αντίστοιχο βιβλίο και καταγράφεται η ώρα έναρξης και λήξης της προηγούμενης βάρδιας. Μετά το συμβάν η ώρα παράδοσης- παραλαβής διορθώθηκε με μπλάνκο στο βιβλίο παράδοσης- παραλαβής που τηρείται στο γραφείο του σταθμάρχη. Δεν θυμάμαι ποια ήταν η πραγματική ώρα που υπογράψαμε ότι παρέλαβα. Το συγκεκριμένο βιβλίο βρίσκεται πάντα ανοιχτό στο γραφείο του σταθμάρχη, τοποθετημένο σε ένα ράφι και διαπίστωσα μετά το συμβάν ότι ήταν διορθωμένη η ώρα. Η πραγματική ώρα αναχώρησης του Κώστα Παυλόπουλου είναι περί 22:20 και του Παναγιώτη Χαμηλού περί 22:10».

Η ώρα που αναγράφεται πλέον στο βιβλίο παράδοσης- παραλαβής μετά τη διόρθωση με το μπλάνκο είναι 14:00 – 22:30 ενώ ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων στην κατάθεσή του επιβεβαιώνει ότι κάλεσε στο τηλέφωνο τον Κώστα Παυλόπουλο.

«Όταν αναχώρησε το τρένο από τον Παλαιοφάρσαλο, μίλησα με τον σταθμάρχη Λάρισας, Βασίλη Σαμαρά. Είναι άπειρος και υπάρχει μία δυσκολία στη συνεργασία όταν υπάρχουν ανωμαλίες στην κυκλοφορία. Αφού μίλησα μαζί του, μετά από λίγο κάλεσα τον Κώστα Παυλόπουλο στο κινητό του περί ώρα 22:45 και τον ρώτησα που βρίσκεται και μου απάντησε ότι είχε φύγει. Και τον ρώτησα γιατί έφυγε και μου απάντησε: «Πόσο να καθίσω; Αυτόν θα φυλάω;»

«Αν ο Κώστας Παυλόπουλος εξασφάλιζε τον Προαστιακό ενδεχομένως να είχε αποφευχθεί η σύγκρουση», κατέθεσε ο επιθεωρητής Λάρισας

Ο Επιθεωρητής Λάρισας, Δημήτρης Νικολάου – ο οποίος είναι και αυτός κατηγορούμενος για την τραγωδία – στην κατάθεσή του στην ανακρίτρια Ελένη Σούρλα, που χειριζόταν αρχικά την υπόθεση πριν περάσει στα χέρια του Εφέτη Ανακριτή, αναφέρει πόσοι θα έπρεπε να είναι στη βάρδια μέχρι τις 23:00 και τι ανακάλυψε ο ίδιος μετά:

«Στις 28-02-2023 σταθμάρχης υπηρεσίας ήταν ο Κώστας Παυλόπουλος με ενισχυτικό τον Παναγιώτη Χαμηλό.

Ο Βασίλης Σαμαράς (προφυλακισμένος) είχε ωράριο 22 :00-07:00 και ήταν ο μοναδικός σταθμάρχης στη βραδινή βάρδια. Μεταξύ 22:00 -23:00 υπήρχαν και υπηρετούσαν ταυτόχρονα τρεις σταθμάρχες, με επικεφαλής τον Κώστα Παυλόπουλο ως αρχαιότερο στην υπηρεσία. Μετά το συμβάν ενημερώθηκα από τον σταθμάρχη Βασίλη Σαμαρά ότι από την έναρξη της βάρδιας του ώρα 22:00 ήταν μόνος διότι ούτε ο Κώστας Παυλόπουλος ούτε ο Παναγιώτης Χαμηλός βρίσκονταν στο γραφείο του σταθμάρχη. Γνωρίζω επίσης ότι ο κεντρικός σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων έδωσε εντολή στον Κώστα Παυλόπουλο να παραμείνει μέχρι την ομαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας και να εξασφαλίσει την άφιξη της αμαξοστοιχίας 62 στη Λάρισα που είχε κάποια λεπτά καθυστέρηση. Αυτό μου το μετέφερε ο ίδιος ο σταθμάρχης. Στις 23:44 πληροφορήθηκα από τον ρυθμιστή κυκλοφορίας για το ατύχημα. Πήρα τηλέφωνο τον Βασίλη Σαμαρά στο κινητό που ήξερα ότι είχε βάρδια μόνος του εκείνη την ώρα και στη συνέχεια μίλησα με τον Κώστα Παυλόπουλο γνωρίζοντας ότι είχε βάρδια μέχρι τις 23:00. Ο Κώστας Παυλόπουλος μου απάντησε ότι παρέδωσε κανονικά. Να σημειώσω ότι με βάση το πρόγραμμα της συγκεκριμένης ημέρας ο Κώστας Παυλόπουλος είχε πρωινή βάρδια αλλά άλλαξε τη βάρδια  του και έπρεπε να εργαστεί από τις 14:00 -23:00. Όταν στις 01:15 συνάντησα τον Βασίλη Σαμαρά τον ρώτησα γιατί έμεινε μόνος του ενώ υπήρχε σταθμάρχης και μου απάντησε ότι ο Κώστας Παυλόπουλος παρέδωσε σε αυτόν και έφυγε γύρω στις 21:45 -21:50. Τον Κώστα Παυλόπουλο τον ξαναρώτησα τι ώρα έφυγε και αυτός μου απάντησε ότι παρέδωσε κανονικά δίχως να προσδιορίζει ακριβές χρονικό σημείο. Θεωρώ ότι αν ο Παυλόπουλος εξασφάλιζε έστω την αμαξοστοιχία 2597 ίσως να είχε αποφευχθεί το ατύχημα»

Οι δύο κατηγορούμενοι σταθμάρχες θα αντικρούσουν τις κατηγορίες με τον νεότερο να ισχυρίζεται ότι το ωράριό του τελειώνει στις 22:00 και όχι στις 23:00 καθώς δεν πληρώνεται υπερωρίες εξαιτίας του ότι είναι με δελτίο παροχής υπηρεσιών ενώ ο αρχαιότερος σταθμάρχης θα ισχυριστεί ότι η αμαξοστοιχία 62 έφθασε στη Λάρισα μετά τη λήξη του ωραρίου του. Το βασικό όμως ερώτημα που πρέπει να απαντήσει είναι γιατί έφυγε νωρίτερα αφήνοντας έναν άπειρο σταθμάρχη να διαχειριστεί τουλάχιστον τρία δρομολόγια.

Πατήστε εδώ για να δείτε το βιβλίο καθυστερήσεων

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης