Zougla Newsroom

Άκρα του τάφου σιωπή εκ μέρους της Δικαιοσύνης. Ο Εισαγγελέας αν και έχουν κυλήσει περίπου 24 ώρες από το συμβάν δεν φαίνεται να έχει ευαισθητοποιηθεί. Μια τηλεπαρουσιάστρια , στο παρελθόν, η Σάσα Σταμάτη με κάποιους μπράβους που βρίσκονταν στην αίθουσα του θεάτρου «Τζένη Καρέζη», εισέβαλαν στη σκηνή και βιαίως προσπάθησαν να διακόψουν μια παράσταση, stand up comedy, του γνωστού καλλιτέχνη Χριστόφορου Ζαραλίκου, ο οποίος σατίριζε τον γνωστό εφοπλιστή, εκδότη και πρόεδρο του Ολυμπιακού, Ευάγγελο Μαρινάκη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Υποτίθεται πως σε μια Δημοκρατία, υπάρχουν θεσμοί και νόμοι. Η βίαια διακοπή δημοσίου θεάματος είναι αδίκημα. Η βίαια διακοπή δημοσίου θεάματος με πρόθεση λογοκρισίας είναι δύο φορές αδίκημα. Η παρεμπόδιση της ελεύθερης διακίνησης ιδεών καθώς και η συνειδητή διακοπή μιας διαδικασίας πληροφόρησης του κοινού για θέματα δημοσίου συμφέροντος είναι ζήτημα δημοκρατίας. Όλα αυτά τα έχει αγνοήσει μέχρι στιγμής ο Εισαγγελέας!

Το αδίκημα που έχει διαπραχθεί είναι το 330 του ποινικού κώδικα για παράνομη βία  η οποία διώκεται αυτεπαγγέλτως από τον Εισαγγελέα. Θα έπρεπε δηλαδή η Δικαιοσύνη  να είχε παρέμβει  ήδη στα πλαίσια του αυτοφώρου ώστε η κυρία Σταμάτη και οι μπράβοι που την συνόδευαν να είχαν συλληφθεί, να φυλάσσονταν ήδη στη ΓΑΔΑ, ώστε να παρουσιάζονταν όπως προβλέπει ο νόμος στο δικαστήριο, αφού είχαν περάσει τη διαδικασία ταυτοποίησης, δηλαδή δακτυλικά αποτυπώματα και φωτογραφίες, όπως προβλέπει η διαδικασία.

Προφανώς τίποτα από όλα αυτά δεν έγινε. Η Δικαιοσύνη ολιγώρησε αλλά ολιγώρησαν κι άλλοι θεσμοί.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δείτε το video με το πρωτοφανές περιστατικό:

 

Δεν αντιληφθήκαμε να αντιδρά το υπουργείο Πολιτισμού. Είναι το καθ’ ύλην αρμόδιο. Η κυρία Μενδώνη, καθόλα έμπειρη, η οποία απολαμβάνει βραβεύσεις και άλλα οφέλη λόγω θέσης και εξουσίας θα έπρεπε ήδη να έχει εκφράσει τον αποτροπιασμό της για την παραβίαση της ελεύθερης διακίνησης ιδεών.

Δεν υπήρξε όμως ουδεμία αντίδραση μέχρι στιγμής. Ωσάν να μη συνέβη τίποτα. Ενδεχομένως η κυρία Μενδώνη να μην ευαισθητοποιείται από παραβιάσεις της ελεύθερης διακίνησης ιδεών, όταν αυτές οι ιδέες αφορούν αριστερούς καλλιτέχνες.

Προφανώς η κυρΛίνα Μενδώνηία Μενδώνη να αντιλαμβάνεται την ελεύθερη διακίνηση των ιδεών ως μια πολύ περιορισμένη δραστηριότητα που αφορά τους ημετέρους της κυβέρνησης στην οποία υπηρετεί.

Έχουν περάσει ήδη 24 ώρες από το συμβάν και η συμπεριφορά των καρτέλ του υποκόσμου τύπου Κολομβίας εξακολουθεί να ενεργεί ατιμώρητη. Η υπόθεση θυμίζει Μπογκοτά και συμπεριφορά τύπου Εσκομπάρ.  Ο καλλιτέχνης  Χριστόφορος Ζαραλίκος, σατίριζε τον Ευάγγελο Μαρινάκη. Ας μην το ξεχνάμε αυτό. Κώστας Τσιάρας Μια εργαζόμενη στα ΜΜΕ συμφερόντων Μαρινάκη, ονόματι Σάσα Σταμάτη, πλαισιωμένη από μπράβους, εισέβαλε στη σκηνή για να διακόψει δημόσιο θέαμα επειδή διαφωνούσε με τη σάτιρα κατά του εργοδότη της. Ε λοιπόν ναι. Αυτό θυμίζει Μπογκοτά. Αυτό σημαίνει πως η Ελλάδα θυμίζει Κολομβία.

Θυμίζουμε ότι σε μια κυβέρνηση υπάρχει πάντοτε και ένα πρόσωπο το οποίο παγίως τοποθετείται και αποκαλείται υπουργός Δικαιοσύνης. Αλήθεια… ο κύριος Τσιάρας δεν προβληματίστηκε καθόλου με αυτή την ιστορία ; Δεν αισθάνθηκε την ανάγκη να παρέμβει για να προστατέψει τους θεσμούς ; Προφανώς και όχι.

Το βράδυ της Παρασκευής έξέδωσε ανακοίνωση για το περιστατικό το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών η οποία έχει ως εξής

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΤΡΑΜΠΟΥΚΙΣΜΟ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ:

Άναυδοι παρακολουθούμε την είδηση για τη διακοπή της παράστασης του Χριστόφορου Ζαραλίκου από παρουσιάστρια – δημοσιογράφο (!) και τη συνοδεία της. Πρόκειται για μία πολύ επικίνδυνη και οργανωμένη πρακτική που δεν είναι ανεκτή και ως Σωματείο θα μας βρει απέναντι με κάθε τρόπο.

Αρνούμαστε να δεχτούμε ότι εν έτει 2021 διακόπτεται παράσταση, ο χώρος ενός καλλιτέχνη παραβιάζεται, ο ίδιος ο καλλιτέχνης τραμπουκίζεται ζωντανά πάνω στην σκηνή, καλείται να αλλάξει το κείμενο του, λογοκρίνεται με τόσο θρασύ τρόπο και μάλιστα με αφορμή την αναφορά – κατά τη διάρκεια της σατιρικής του παράστασης – σε γνωστό επιχειρηματία.

Αρνούμαστε να δεχτούμε ότι η κριτική, η σάτιρα, η αναφορά σε πρόσωπα και καταστάσεις δημόσιου ενδιαφέροντος, οι απόψεις μας, το χιούμορ μας, η δουλειά μας θα πρέπει να μπαίνουν σε καλούπια, να περνάνε από κάποιου είδους έγκριση, διαφορετικά θα έχουμε να αντιμετωπίσουμε αλήτικες επιθέσεις την ώρα της εργασίας μας (και όχι μόνο).

Αρνούμαστε να συμπεράνουμε ότι όποτε η σάτιρα, και η τέχνη γενικότερα, καταπιάνεται με θέματα πολιτικά, του δημόσιου βίου, των κυβερνώντων θα επιχειρείται φίμωση.

Αρνούμαστε μεν να το δεχτούμε, αλλά στην πραγματικότητα που ζούμε, η κατ’ επίφαση δημοκρατική κυβέρνηση έχει παράξει όλον τον ιδεολογικό χώρο που χρειάζεται για να αναπτυχθούν τέτοιου είδους “ελευθερίες” στις εκτροπές, έχει φροντίσει να απαξιώσει όσο μπορεί τον ρόλο της τέχνης και του πολιτισμού στη συνείδηση της κοινωνίας, έχει προσπαθήσει να ταυτίσει εμάς τους καλλιτέχνες με χομπίστες και κάνει τα πάντα για να φιμώσει οποιαδήποτε ελευθερία από την πρώτη στιγμή.

Ένα μεγάλο “Ως εδώ” από εμάς λοιπόν.

Έχουμε συναντήσει όμοια περιστατικά, δυστυχώς στο πολύ πρόσφατο παρελθόν, με ακροδεξιούς μέσα και έξω από τα θέατρα μας, με κυβερνητικές εντολές που κατεβάζουν παραστάσεις στο Εθνικό Θέατρο ή πίνακες από συλλογικές εκθέσεις, με συστηματική αποσιώπηση τέτοιων περιστατικών από τα ΜΜΕ.

Καλούμε τώρα το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμούνα καταδικάσει απερίφραστα το χθεσινό περιστατικό και να προστατεύσει τους καλλιτέχνες (και) από τέτοιου είδους παρεμβάσεις.

Η πολιτική του φόβου δεν ανήκει σε καμία μορφή δημοκρατίας.

Την ελευθερία του λόγου και της έκφρασης δεν θα μας την στερήσετε. Είναι τα εργαλεία μας, τα μέσα μας και ο σκοπός μας.

Ο πολιτισμός και οι τέχνες είναι – και οφείλουν να παραμείνουν – το ζωντανό κύτταρο μιας κοινωνίας!

ΥΓ: Χαιρόμαστε που το κοινό στην συγκεκριμένη παράσταση δεν κράτησε στάση απαθούς και αμέτοχου Θεατή, αλλά τάχθηκε με το μέρος του καλλιτέχνη, προστατεύοντας τον ίδιο αλλά και την παράσταση. Τέτοιο κοινό θέλουμε!

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης