Zougla Newsroom

Δύο συνδικαλιστές του ΟΣΕ, ο Γιάννης Ντίτσας, Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών και ο Νίκος Λάζου Πρόεδρος του Επιχειρησιακού Σωματείου με την επωνυμία «ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΡΑΙΝΟΣΕ», κατέθεσαν στον Εφέτη Ανακριτή Λάρισας Σωτήρη Μπακαΐμη για τις δυσλειτουργίες  στο δίκτυο εδώ και δεκαετίες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Θέταμε τα προβλήματα, είχαμε μόνο υποσχέσεις και δεν βλέπαμε άμεση βελτίωση.» υποστήριξαν στις καταθέσεις τους όπως αποκαλύπτει η «zougla» στις 23 Μαρτίου. Ο Νίκος Λάζου εργάζεται στον ΟΣΕ από το 1981 και γνωρίζει πρόσωπα καταστάσεις και προβλήματα. Στον δικαστικό λειτουργό ανέφερε:

ΕΡΩΤΗΣΗ: Από πότε έχετε επισημάνει προβλήματα ασφάλειας και ειδικότερα λειτουργίας του συστήματος τηλεδιοίκησης και των λοιπών συστημάτων ασφαλείας του ΟΣΕ και ποιες ενέργειες κάνατε; 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Πριν την ιδιότητά μου αυτή ήμουν πρόεδρος του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Βορείου Ελλάδος και όλα αυτά τα προβλήματα, γενικά σε ολόκληρο το σιδηροδρομικό δίκτυο, από το 2000 και μετά, όταν ξεκίνησε να γίνεται η διπλή γραμμή της ΠΑΘΕ, ζητούσαμε ως συνδικαλιστικό κίνημα να ολοκληρωθούν τα έργα της υποδομής αλλά δυστυχώς αυτά, για διάφορους λόγους, που για μένα είναι υπεύθυνες οι κυβερνήσεις, με τις αλλαγές των διοικήσεων των οργανισμών επήλθε, κατά την άποψή μου, υστέρηση – καθυστέρηση των έργων: α) δεν υπήρχε χρηματοδότηση, β) μνημονιακοί νόμοι που απαγόρευαν τις προσλήψεις με αποτέλεσμα την υποστελέχωση του ΟΣΕ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

ΕΡΩΤΗΣΗ: Σε όλες αυτές τις ενέργειες στις οποίες προβήκατε, τι σας απάντησαν οι ανωτέρω φορείς;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Θέταμε τα προβλήματα, είχαμε μόνο υποσχέσεις και δεν βλέπαμε άμεση βελτίωση.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Τικ ειδική γνώση έχετε για το σύστημα τηλεδιοίκησης στο Σ.Σ. Λάρισας και από πότε εμφάνισε πρόβλημα διακοπής της λειτουργίας του;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Δεν έχω γνώση.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι κινδύνους συνεπάγετο η μη λειτουργία της τηλεδιοίκησης;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η τηλεδιοίκηση είναι ένα μέρος της ασφάλειας η οποία αφορά την κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών, αλλά όταν δεν λειτουργεί η τηλεδιοίκηση πρέπει να εφαρμόζεται ο γενικός κανονισμός κίνησης του ΟΣΕ, ο οποίος έχει συγκεκριμένες διαδικασίες λειτουργίας και κυκλοφορίας των συρμών.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Για την παραπάνω δυσλειτουργία των συστημάτων ασφαλείας της κυκλοφορίας τιι εικόνα έχετε για τις συμβάσεις που δεν εκτελέστηκαν ή καθυστέρησαν να εκτελεστούν;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ήδη προανάφερα τον τρόπο που λειτουργούσε η διαδικασία εξέλιξης των έργων.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Μετά το συγκεκριμένο δυστύχημα των Τεμπών ποιοι θεωρείτε ότι ευθύνονται για τη δυσλειτουργία του συστήματος ασφάλειας κυκλοφορίας;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Όπως προανέφερα, υπεύθυνες είναι όλες οι κυβερνήσεις και οι Υπουργοί Μεταφορών και Υποδομών από το 2000 έως σήμερα, θεωρώντας ότι από το 2000 και μετά ξεκίνησε η ολοκλήρωση της γραμμής ΠΑΘΕ.

«Συνεχώς διαμαρτυρόμασταν για να μην γίνουν δυστυχήματα όπως τα Τέμπη»

Ο Γιάννης Ντίτσας Πρόεδρος πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών στην κατάθεσή του αναφέρει:

ΕΡΩΤΗΣΗ: Από πότε έχετε επισημάνει προβλήματα ασφάλειας και ειδικότερα λειτουργίας του συστήματος τηλεδιοίκησης και των λοιπών συστημάτων ασφαλείας του ΟΣΕ και ποιες ενέργειες κάνατε; 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Γενικά, για όλο το δίκτυο, υπάρχουν από το 2010 και μετά επισημάνσεις τις οποίες θα σας καταθέσω.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Σε όλες αυτές τις ενέργειες στις οποίες προβήκατε, τί σας απάντησαν οι φορείς προς τους οποίους απευθυνθήκατε;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Λαμβάναμε υποσχέσεις γενικές, χωρίς συγκεκριμένες δεσμεύσεις- υλοποιήσεις.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι ειδική γνώση έχετε για το σύστημα τηλεδιοίκησης στο Σ.Σ. Λάρισας και από πότε εμφάνισε πρόβλημα διακοπής της λειτουργίας του;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Από αναφορές συναδέλφων είχαμε ενημέρωση ότι από το 2015, από τη φωτιά που υπήρχε στο Λιτόχωρο, καταστράφηκε ένα μέρος και από το 2019 στο εργοστάσιο Ζαχάρεως Λάρισας, δεν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση παρά τις οχλήσεις μας για την αποκατάσταση. Από πληροφορίες που έχω, όπως με ρωτάτε, άρχισε να δουλεύει το σύστημα τηλεδιοίκησης, σε τοπικό επίπεδο, από τον Νοέμβριο 2022 και μετά.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι κινδύνους συνεπάγετο η μη λειτουργία της τηλεδιοίκησης;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Δεν μπορώ να απαντήσω ειδικά, έχω γενική εικόνα.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Για την παραπάνω δυσλειτουργία των συστημάτων ασφαλείας της κυκλοφορίας τί εικόνα έχετε για τις συμβάσεις που δεν εκτελέστηκαν ή καθυστέρησαν να εκτελεστούν;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Από τα έγγραφα που προσκομίζω προκύπτει ότι συνεχώς διαμαρτυρόμασταν για τα έργα που δεν έχουν ολοκληρωθεί, προκειμένου να αποφευχθούν δυστυχήματα, όπως αυτό των Τεμπών.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Μετά το συγκεκριμένο δυστύχημα των Τεμπών ποιοι θεωρείτε ότι ευθύνονται για τη δυσλειτουργία του συστήματος ασφάλειας κυκλοφορίας;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Νομίζω ότι αυτό θα το ερευνήσετε εσείς. Με βάση την έρευνα του γενικού κανονισμού κυκλοφορίας, οι ευθύνες, εάν προκύψουν, θα αποδοθούν από τη Δικαιοσύνη.

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης