Προς τη θεσμοθέτηση ειδικού τέλους που θα διατίθεται για την προβολή και διαφήμιση του προορισμού, φαίνεται ότι οδεύει το νησί της Κω, για να καλύψει τις απώλειες από τη χρηματοδότηση του δήμου.

Η ιδέα όπως δείχνουν τα πράγματα κερδίζει συνεχώς έδαφος, στον επιχειρηματικό κόσμο καθώς, λόγω της μείωσης στις εισπράξεις του δήμου και λόγω της περιορισμένης χρηματοδότησής του δεν μπορεί να γίνει αποτελεσματική διαφήμιση ειδικά τώρα που το νησί την έχει ανάγκη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μάλιστα ο μεγαλύτερος επιχειρηματικός κλάδος του νησιού οι ξενοδόχοι, είναι κατ’ αρχήν σύμφωνοι με την επιβολή αυτού του τέλους που θα αφορά κάθε είδους επιχείρηση στην Κω, καθώς από τον τουρισμό όλοι έχουν όφελος.

Η θετική στάση των ξενοδόχων επιβεβαιώθηκε και στη γενική συνέλευση της ένωσης ξενοδόχων Κω που πραγματοποιήθηκε προχτές το απόγευμα στο νησί, κατά την οποία επισημάνθηκε ότι ο δήμος της Κω είναι ανεπαρκής για να καλύψει απόλυτα τις ανάγκες διαφήμισης.

Μάλιστα όπως ειπώθηκε, οι εισπράξεις του δήμου δε βρίσκονται σε καλά επίπεδα με αποτέλεσμα τα ποσά που διατέθηκαν ειδικά την τελευταία χρονιά να έχουν συρρικνωθεί σοβαρά. Ενδεικτικά αναφέρθηκε ότι διατέθηκαν μόλις 150.000 ευρώ ενώ ο δήμος είχε φτάσει να διαθέτει για το σκοπό αυτό ακόμα και το ποσό των 500.000 ευρώ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε ότι αφορά το ύψος του τέλους αυτό δεν έχει οριστικοποιηθεί καθώς ακόμα γίνονται διάφορες συζητήσεις για το πώς θα καθοριστεί, και πως θα επιβληθεί, ενώ σε ότι αφορά τη διαχείρισή του προτείνεται να συσταθεί φορέας με τη συμμετοχή δήμου και επιχειρηματιών.

Πάντως αν και ο προγραμματισμός είναι να ισχύσει το τέλος από την επόμενη χρονιά, υπάρχει ακόμα πολύς δρόμος για να υλοποιηθεί η πρόταση και να τύχει σχετικής έγκρισης.

Κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης η οποία είχε και έναν απολογιστικό χαρακτήρα για τη φετινή τουριστική σαιζόν που ολοκληρώθηκε, έγινε αναφορά και στο προσφυγικό ζήτημα. Όπως επισημάνθηκε το ζήτημα ξεφεύγει από τα τοπικά σύνορα και τις τοπικές αρμοδιότητες, λόγω της ιδιομορφίας του, όμως δεν μπορεί να παραβλεφθεί το γεγονός ότι προκάλεσε μεγάλη ζημιά στο τουριστικό προϊόν του νησιού.

Κατά το άνοιγμα της τουριστικής περιόδου, οι απώλειες είχαν φτάσει το 60%, όμως σταδιακά και μετά από τεράστιες προσπάθειες που καταβλήθηκαν από πολλές πλευρές αυτές μειώθηκαν για να φτάσουν το τελευταίο διάστημα γύρω στο 12%.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις η τουριστική περίοδος κλείνει στην Κω με τις λιγότερες δυνατές απώλειες, και με μεταστροφή του αρνητικού κλίματος που υπήρχε στις αρχές του χρόνου. Οι τουρίστες που επισκέφθηκαν φέτος το νησί, διαπίστωσαν ότι οι διακοπές τους δεν επηρεάστηκαν από την παραμονή των προσφύγων στο hot spot της Κω, καθώς στην ουσία ο περιορισμένος αριθμός τους δεν έγινε ιδιαίτερα αισθητός.

Όλοι τους βέβαια γνώριζαν ότι στο νησί λειτουργούσε τέτοια υποδομή, αλλά φαίνεται πως η εντύπωση που σχημάτισαν ήταν ότι δε σχετίζεται με τη φιλοξενία όσων τουριστών θέλουν να το επισκεφτούν.
Σε ότι αφορά την επόμενη τουριστική περίοδο τα πράγματα δείχνουν ότι θα εξελιχθεί ακόμα καλύτερα στην Κω αν φυσικά δεν προκύψει κάτι έκτακτο που θα επηρεάσει τη διαμόρφωση των τάσεων για το 2017.

Πάντως όλοι εκτιμούν ότι οι απώλειες που κατέγραψε η τουριστική περίοδος, του χρόνου θα περιοριστούν ακόμα περισσότερο καθώς το νησί κλείνει τις πληγές του και αφήνει πίσω του τις κακές στιγμές του παρελθόντος.

Συζήτηση έγινε και για την εταιρία χαμηλού κόστους Ryan air η οποία ανακοίνωσε ότι σταματά τις πτήσεις της του χρόνου για την Κω.

Πρόκειται για μία εξέλιξη η οποία έχει προκαλέσει προβληματισμό στο νησί, αλλά σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά καταβάλλονται προσπάθειες να βρεθεί τρόπος συνεργασίας για να συνεχιστούν οι πτήσεις.

Πηγή: rodiaki.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης