Οι καφετέριες είναι μια καλή λύση ως περιστασιακοί χώροι εργασίας, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι το κατάλληλο εργασιακό περιβάλλον, σύμφωνα με τις απαντήσεις 26.000 συμμετεχόντων σε έρευνα της Regus.

Αθήνα – Φεβρουάριος 2013 – Στην Ελλάδα η περιορισμένη πρόσβαση σε εξοπλισμό γραφείου, η ασφάλεια των προσωπικών αντικειμένων και οι θορυβώδεις πελάτες αποτελούν τους τρεις βασικούς αποτρεπτικούς παράγοντες για τα άτομα που χρησιμοποιούν τις καφετέριες ως χώρο εργασίας, σύμφωνα με μια νέα έρευνα της Regus σε 26.000 επιχειρήσεις σε περισσότερες από 90 χώρες. Τα αποτελέσματα αυτά έρχονται σε αντίθεση με τα ευρήματα προηγούμενης έρευνας της Regus, σύμφωνα με την οποία το 64% των εργαζομένων σε παγκόσμιο επίπεδο στρέφονται σε επαγγελματικά επιχειρηματικά κέντρα που προσφέρουν υπηρεσίες επιχειρηματικού και παραγωγικού περιβάλλοντος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η νέα αγαπημένη τάση των στελεχών του επιχειρηματικού κλάδου είναι «η εργασία σε καφετέριες». Εκ πρώτης όψεως αυτή η επιλογή ακούγεται δελεαστική: δωρεάν χρήση Wi-Fi, «ευχάριστο» περιβάλλον και μόνιμη πρόσβαση σε απολαυστικό καπουτσίνο. Ωστόσο, η καφετέρια είναι πράγματι ο ιδανικός χώρος εργασίας; Η Regus έθεσε το ερώτημα σε άτομα του επιχειρηματικού κλάδου παγκοσμίως για να βρει απάντηση σε αυτό το ερώτημα. Η απάντηση είναι ένα ηχηρό «όχι». Πράγματι είναι πολύ βολικό να μπαίνετε σε μια καφετέρια για να διεκπεραιώσετε κάποιες εργασίες, να στείλετε μερικά email ή να τα πείτε στα γρήγορα με ένα συνάδελφο, όταν βρίσκεστε εκτός γραφείου. Ωστόσο, οι συμμετέχοντες σε αυτήν την έρευνα διευκρίνισαν ότι οι καφετέριες δεν είναι ο ιδανικός εργασιακός χώρος, καθώς δεν παρέχουν παραγωγικό, ασφαλές ή επαγγελματικό περιβάλλον.

Η λίστα των μειονεκτημάτων της εργασίας σε καφετέριες περιλαμβάνει τους θορυβώδεις πελάτες που παρεμποδίζουν την παραγωγικότητα, καθώς και επιφυλάξεις ως προς το απόρρητο των εγγράφων και των συνομιλιών, ζητήματα που θέτουν εμπόδια στις επιχειρηματικές διαδικασίες. Οι καφετέριες θεωρούνται επίσης ακατάλληλες για συσκέψεις με πελάτες. Παγκοσμίως, οι εργαζόμενοι της μεταπολεμικής γενιάς (60%) θεωρούν τις καφετέριες ως μη επαγγελματικό χώρο για συναντήσεις με πελάτες σε αντίθεση με τα άτομα της σύγχρονης γενιάς (48%) και αναφέρουν περισσότερες δυσκολίες συγκέντρωσης σε αυτόν τον τύπο περιβάλλοντος από τους νεότερους εργαζόμενους. Οι αδιάκριτοι θαμώνες αποτελούν άλλο ένα πρόβλημα, ανεξάρτητα από τη γενιά των εργαζομένων.

Βασικά στατιστικά στοιχεία

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

• Για τους Έλληνες εργαζόμενους, τα τρία μεγαλύτερα μειονεκτήματα της εργασίας σε καφετέριες είναι τα εξής:
o Έλλειψη πρόσβασης σε εξοπλισμό γραφείου (83%)
o Ανάγκη συνεχούς προστασίας των προσωπικών αντικειμένων (73%)
o Θορυβώδεις πελάτες που αποσπούν την προσοχή κατά τη διάρκεια των τηλεφωνικών κλήσεων (70%)
• Το 61% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι ο θόρυβος του περιβάλλοντος επηρεάζει επίσης την παραγωγικότητά τους, ενώ το 53% εκφράζουν τον προβληματισμό τους σχετικά με το απόρρητο των εγγράφων και των συνομιλιών
• Περισσότεροι από τους μισούς συμμετέχοντες (58%) θεωρούν τις καφετέριες ακατάλληλες για συναντήσεις με πελάτες.
• Παγκοσμίως, οι εκπρόσωποι της μεταπολεμικής γενιάς (60%) θεωρούν τις καφετέριες ως ακατάλληλο χώρο επαγγελματικών συναντήσεων, ενώ το αντίθετο φαίνεται να υποστηρίζουν τα άτομα της σύγχρονης γενιάς (48%).

Η εκπρόσωπος της Regus στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια, κα Κατερίνα Μάνου σχολιάζει: «Οι ειδήμονες του επιχειρηματικού κλάδου που ασχολούνται με τις νέες τάσεις της αγοράς θεωρούν ότι οι καφετέριες ως χώροι εργασίας γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλείς και, όπως όλοι γνωρίζουμε, η περιστασιακή επίσκεψη για ένα φλιτζάνι καπουτσίνο, συνοδεία Wi-Fi, μπορεί να είναι εξαιρετικά πρακτική. Ωστόσο, σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έρευνα της Regus, ενώ αυτή η λύση ενδείκνυται για σύντομα χρονικά διαστήματα, η εργασία από μια καφετέρια για περισσότερο χρόνο μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την παραγωγικότητα.

Η προηγούμενη έρευνά μας έδειξε ότι το 72% των ατόμων παγκοσμίως θεωρούν ότι η ευέλικτη εργασία αυξάνει την παραγωγικότητά τους. Ωστόσο, αυτό συμβαίνει μόνο σε ένα επαγγελματικό, ευέλικτο χώρο εργασίας, όπως αποδεικνύουν οι απόψεις των ερωτηθέντων, αναφορικά με τη χαμηλή παραγωγικότητα στο χώρο της καφετέριας. Συχνά, οι πελάτες μας απευθύνονται στην Regus αναζητώντας τον κατάλληλο, ευέλικτο χώρο εργασίας αφού κατανοήσουν ότι αυτές οι δημοφιλείς εναλλακτικές τάσεις δεν έχουν αποτελέσματα στην περίπτωσή τους. Αυτή η μελέτη προσφέρει αδιάσειστα στοιχεία που υποστηρίζουν την πρακτική εμπειρία μας. Η χαλαρή ατμόσφαιρα της καφετέριας δεν μπορεί να διαμορφώσει έναν παραγωγικό χώρο εργασίας.».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης