Ρεπορτάζ: Σωτήρης Σκουλούδης

Το δίκαιο του ισχυρού επιβάλλεται πάντα, ή σχεδόν πάντα, στις βουλές, την κουλτούρα αλλά και τους ίδιους τους… νόμους του αδυνάτου. Το ίδιο ισχύει κι αν πρόκειται ακόμη για ισχυρό φίλο-φιλοξενούμενο του αδυνάτου, αφού ο πιο αδύνατος, σίγουρα το τελευταίο που θέλει, είναι να δυσαρεστήσει τον «πολύτιμο» του επισκέπτη… 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δεν συμβαίνει μόνο σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, που το τελευταίο που θέλει είναι να χαλάσει το καλό κλίμα και και να φύγει δυσαρεστημένος ο φιλοξενούμενος καλός του φίλος, με τόσες επενδύσεις μάλιστα στο χαρτοφυλάκιό του. Συμβαίνει κι αλλού. Το συμφέρον, υπερβαίνει, άλλωστε, συχνά τη… λογική και έννοιες όπως η Δημοκρατία.

Για να εξηγήσουμε. Το πρωί της Κυριακής 10ης Νοεμβρίου, 4 ασκητές του κινεζικού διαλογισμού Φάλουν Ντάφα (ή Φάλουν Γκονγκ -παρακάτω θα μάθετε τα πάντα για αυτόν και την σκοτεινή ιστορία που τον συνοδεύει) έκαναν το ίδιο που κάνουν κάθε Κυριακή, τα τελευταία πολλά χρόνια, στον ίδιο χώρο, στο Πάρκο του Μεγάρου Μουσικής: Διαλογίζονται ήσυχα και ειρηνικά, πάνω στο γρασίδι του πάρκου, χωρίς να ενοχλούν κανέναν. Όπως δηλαδή αρμόζει στο τρίπτυχο της φιλοσοφίας τους, «Αλήθεια-Καλοσύνη-Ανεκτικότητα».

Αυτή η Κυριακή ωστόσο, ήταν διαφορετική. Ο Γιώργος Τζόκας, περιγράφει στο zougla.gr τα γεγονότα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ώρα περίπου 10 το πρωί. Λίγες ώρες αργότερα και ελάχιστα χιλιόμετρα μακριά από το Πάρκο, ο πρωθυπουργός της χώρας θα υποδεχόταν τον κινέζο ομόλογό του, σε μια σημαντική και επωφελή, όπως ενημερωνόμαστε από το πολιτικό ρεπορτάζ, συνάντηση. Αυτό μπορεί να μην το γνώριζαν καν οι νεαροί ασκητές – γνώριζαν όμως για αυτούς και τις συνήθειές τους, όπως φαίνεται, οι ελληνικές Αρχές.

Αστυνομικοί καταφθάνουν στο Πάρκο και ανακοινώνουν στους νεαρούς ότι θα πρέπει να τους ακολουθήσουν στη ΓΑΔΑ. Έκπληκτοι οι ασκητές αναρωτιούνται τον λόγο. Αρχικά δεν παίρνουν καμία απάντηση, ενώ έπειτα από λίγο, ένας αστυνομικός μουρμουρίζει κάτι περί του Μαραθωνίου. «Καλώς, απομακρυνόμαστε αμέσως», απαντούν οι νεαροί, αναφέροντας πάντως ότι αυτό δεν έχει ξανασυμβεί καμία άλλη Κυριακή Μαραθωνίου, οπότε και οι ασκητές βρίσκονται πάντα στον χώρο του Πάρκου, κι αρκετά μακριά από τη Βασιλίσσης Σοφίας από όπου περνάνε οι δρομείς.

Θεωρητικά, αυτή η αντίδραση θα έπρεπε να είναι ικανοποιητική για τους αστυνομικούς, των οποίων οι εντολές, θεωρητικά πάντα, θα ήταν να απομακρυνθούν οι συγκεντρωμένοι (μόλις 4) από κάποιον χώρο, για κάποιον λόγο ευρύτερου συμφέροντος ή για να μην παρεμποδιστεί κάποια εκδήλωση.

Και όμως, όχι. «Θα πρέπει να μας ακολουθήσετε», ήταν η επιτακτική απάντηση του επικεφαλής, κι έτσι ακολούθησαν οι προσαγωγές! Είχε προηγηθεί, σύμφωνα πάντα με την περιγραφή του Γιώργου Τζόκα στο zougla.gr, το τηλεφώνημα ενός αστυνομικού, γνώστη μάλιστα κινέζικων τεχνών όπως φάνηκε, στον ανώτερό του, στο οποίο του περιέγραφε με επιμονή ότι δεν συντρέχει κάποιος λόγος για τις προσαγωγές.

Οι εντολές όμως δεν άλλαξαν. Οι νεαροί πέρασαν το επόμενο δίωρο στη ΓΑΔΑ, κι έτσι σε όλη την πόλη δεν υπήρχε πουθενά κάποια… ενοχλητική δραστηριότητα για τον σημαντικό επισκέπτη μας.

Στη ΓΑΔΑ οι αστυνομικοί, που φέρθηκαν πολύ ευγενικά γενικά όπως περιγράφει ο Γιώργος Τζόκας, δεν έδωσαν επίσης καμία πειστική εξήγηση για αυτή την… πρωτοβουλία τους.

Μία μέρα αργότερα, ο Σι Τζινπίνγκ επισκέπτεται μαζί με τον Έλληνα Πρόεδρο της Δημοκρατίας το Μουσείο της Ακρόπολης, όπου μας υπόσχεται τη στήριξή του για το δίκαιο αίτημά μας, αυτό της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα.

Διότι ο Πολιτισμός και η προάσπισή του αποτελεί υπέρτατη αξία, και για εμάς, αλλά φυσικά και για τον εκπρόσωπο του άλλου μεγάλου αρχαίου πολιτισμού της Ασίας. Τουλάχιστον στο προσκήνιο. Γιατί στο παρασκήνιο, η κατάσταση μπορεί να είναι διαφορετική.

Γιατί λοιπόν συνέβησαν όλα αυτά;

Η απάντηση, στα αναλυτικά ρεπορτάζ που ακολουθούν.

Και τα συμπεράσματα δικά σας…

Γνωρίστε το Φάλουν Ντάφα και την σκοτεινή ιστορία πίσω από αυτό:

Η φριχτή αυτή ιστορία δεν άφησε ασυγκίνητους δύο Καναδούς Νομπελίστες, οι οποίοι περιοδεύουν σε όλο τον κόσμο ώστε «να μάθουν όλοι»…

Και τελικά, στο πρόσφατο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, το εκπληκτικό ντοκιμαντέρ του Leon Lee, συγκίνησε αλλά και ευαισθητοποίησε πολλούς. Δείτε τη συνέντευξή του:

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης