Μετά από πολλά ξενύχτια, άπειρες ώρες σχεδιασμού και προγραμματισμού, εκατοντάδες καφέδες, πολλούς πειραματισμούς και δεκάδες εναλλαγές συναισθημάτων η φοιτητική ομάδα Prom Racing NTUA FSAE Team του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, με το αγωνιστικό μονοθέσιο που χρησιμοποιεί κινητήρα ΚΤΜ, είναι έτοιμη να πάρει μέρος στο διαγωνισμό Formula Student που θα διεξαχθεί στις 17-21 Ιουλίου στην Ουγγαρία.

Η πρόκληση έγινε πρόσκληση για 40 περίπου φοιτητές που έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους, συνεργάστηκαν μεταξύ τους για να μπορέσουν να βγάλουν ένα θετικό αποτέλεσμα. Ένα μονοθέσιο που θα τους δώσει το δικαίωμα να κάνουν όνειρα διάκρισης στο διεθνή διαγωνισμό, καθώς έχει πολλές προοπτικές και δυνατότητες. Μετά την Ουγγαρία, οι φοιτητές θα πάρουν μέρος και σε δύο άλλους διαγωνισμούς Formula Student που θα διοργανωθούν στην Αυστρία και στη Γερμανία αυτό το καλοκαίρι.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κάνοντας ιδιαίτερη μνεία για τη Prom Racing, αξίζει να αναφέρουμε ότι είναι φοιτητική ομάδα που δημιουργήθηκε με σκοπό τη μελέτη, το σχεδιασμό και την κατασκευή ενός αγωνιστικού μονοθέσιου. Οι διαγωνισμοί που λαμβάνουν μέρος οι Έλληνες φοιτητές πραγματοποιούνται στο εξωτερικό και είναι παγκόσμιου βεληνεκούς. Μετέχουν πανεπιστήμια από όλο τον κόσμο και οι διακρίσεις που καταφέρνουν να πάρουν οι φοιτητές γίνονται συνήθως αφετηρία μιας σταδιοδρομίας σε αγωνιστικές ομάδας F1 ή κατάκτησης πόστων σε μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες.

«Το αποτέλεσμα είναι συλλογικό. Αρχικά υπήρξε μια ομάδα που ξεκίνησε με το σχεδιασμό και αμέσως μετά μια άλλη ομάδα που ασχολήθηκε με την υλοποίηση. Σε όλη την προσπάθεια όμως υπάρχουν φοιτητές που ασχολούνται και στα δύο στάδια. Ο σχεδιασμός ξεκίνησε τον φετινό Ιανουάριο και ολοκληρώθηκε πριν από λίγες ημέρες. Θέλουμε να πάμε με αξιώσεις στην Ουγγαρία», αναφέρει ο αρχηγός της ομάδας, Ιωακείμ Σιώτης και συνεχίζει: «Σήμερα στην ομάδα υπάρχουν 4 οδηγοί. Είναι οι Θεόδωρος Ζαχαρέλης, Φώτης Σωτηρόπουλος, Κωνσταντίνος Κόμνος και Στράτος Κιταγκίτζης. Καθ’ όλη τη διάρκεια του σχεδιασμού υπήρχαν πολλά απρόοπτα. Μπορεί για παράδειγμα να πάει κάτι λάθος στο γυάλισμα και να μην μπορέσει να βγει από το καλούπι».

Αναφερόμενος στο κόστος του μονοθέσιου, ο Ιωακείμ Σιώτης ανέφερε πως «είναι πολύ μεγάλο. Όμως υπάρχουν χορηγοί που στέκονται στο πλευρό μας και μας βοηθούν. Και αυτό το σημείο είναι το σημαντικότερο, καθώς πιστεύουν στις δυνατότητές μας».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το μονοθέσιο αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση για τους φοιτητές που μετέχουν. «Είναι πραγματικά μια πρόκληση για όλους τους φοιτητές. Φέτος η ομάδα έχει κάνει πολλές τεχνικές αλλαγές. Πέρσι καταφέραμε να πάρουμε μια θέση κοντά στην δεκάδα. Φέτος θέλουμε να πάμε ακόμη καλύτερα. Αν καταφέρουμε μια καλή θέση θα είναι για εμάς μια δικαίωση», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο οικονομικός υπεύθυνος της ομάδας, Γιάννης Μπαρτζιόκας που σχολίασε ότι το συγκεκριμένο μονοθέσιο πλησιάζει περισσότερο την κατηγορία της F1 και όχι των καρτ. «Το μονοθέσιο βρίσκεται πιο κοντά στην επαγγελματική κατηγορία F1, από πλευράς σχεδιασμού, μελέτης και εξέλιξης. Επίσης θα ήθελα να τονίσω ότι αρκετοί φοιτητές που πήραν πτυχίο από το πανεπιστήμιό μας έχουν βρει δουλειά σε αυτοκινητοβιομηχανίες στο εξωτερικό ή αποτελούν στελέχη επαγγελματικών ομάδων Formula 1».

Το μονοθέσιο με το οποίο οι Έλληνες φοιτητές θα πάρουν μέρος στο διαγωνισμό, έχει βάρος 165 κιλά κάνοντας χρήση ανθρακονημάτων, έχει ιπποδύναμη 64 ίππων και έχει «γράψει» πολύ καλούς δρόμους. «Είναι ένα μονοθέσιο που θεωρώ ότι στο τέλος θα βρίσκεται μέσα στην πρώτη 10αδα. Είναι πολύ βελτιωμένο σε σχέση με το περσινό μοντέλο και το ευχάριστο για όλους μας είναι ότι έχει εξαιρετικές επιδόσεις. Υπάρχει καινούρια εισαγωγή που το βοηθάει να πάει καλύτερα, διαθέτει νέα αεροτομή και ιδιαίτερη εξάτμιση τόσο για να μπορέσουμε να ρίξουμε το κέντρο βάρους, όσο και για να ρίξουμε το θόρυβο σε χαμηλά επίπεδα. Έχει μεγάλη δύναμη και για να το οδηγήσει κάποιος πρέπει να διαθέτει εμπειρία. Οι δικοί μας οδηγοί είναι πρωταθλητές καρτ και γνωρίζουν από οδήγηση», αναφέρει ο τεχνικός υπεύθυνος της ομάδας, Νίκος Λιβερδής.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης