Ο ασπασμός του ομοιώματος του Παρθενώνα από τον Δημ. Λιγνάδη ήταν μία από τις πολλές «εστίες» για την έχθρα και τον διασυρμό στο πρόσωπό του ισχυρίστηκε ο πρώην καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου για να πείσει τους δικαστές πως «στοχοποιήθηκε άδικα» και «βαφτίστηκε» από «εθνικόφρων» σε βιαστή. Κι όλα αυτά στο φόντο της πολιτικής καθώς, όπως υποστήριξε, απώτερος σκοπός ήταν να χτυπηθεί η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη.

Σε μία πεντάωρη απολογία στην οποία περίσσευαν η έπαρση και η αλαζονεία, ορμώμενη από τις ημέρες που ήταν ισχυρός, ο Δημήτρης Λιγνάδης παραδέχτηκε πως υπήρξε «ζωηρός στην ερωτική του ζωή, όχι όμως με ανήλικα» που μοίραζε «γνώση», όπως είπε, και του άρεσαν οι συναναστροφές με νεαρά άτομα. «Έπαιρνα μια δροσιά από αυτά τα άτομα. Κάλυπταν μια πτυχή της ζωής μου αλλά δεν ήταν αυτοί η παρέα μου», είπε.  

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο κατηγορούμενος δεν έκρυψε μάλιστα τη σιγουριά που φαίνεται ότι απολαμβάνει, λέγοντας μάλιστα πως όταν άκουσε πως εκδόθηκε ένταλμα για σύλληψή του γέλασε και πίστεψε πως ήταν «τρολιά». Επιμένοντας στα περί σκευωρίας, αναφέρθηκε ιδιαίτερα στο κίνημα #ΜeΤoo. «Αυτό που ευαγγελίζεται το #metoo με βρίσκει 1.000% σύμφωνο. Ο εκφυλισμός του όμως με… χάσταγκ και να καταγγείλει κάθε καρυδιάς καρύδι ότι νομίζει θα οδηγήσει σε αυτοκατάργησή του» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κατηγορούμενος και σε άλλο σημείο της απολογίας του είπε: «Θέλω να πω σε όποιον έχει κακοποιηθεί να το καταγγείλει αμέσως ώστε να απαλλαγεί από τα φαντάσματά του και να βοηθήσει τη Δικαιοσύνη να λειτουργήσει με μεγαλύτερη ενάργεια».

Σε άλλο σημείο της απολογίας του ο κατηγορούμενος είπε: «Δεν λέω ότι οι αντιπαλότητες στο Εθνικό Θέατρο με πήρανε από το χεράκι και με φέρναμε εδώ. Όλο αυτό χτίστηκε. Συγκεκριμένοι δημοσιογράφοι ενώθηκαν και χρησιμοποιώντας ως μοχλό εμένα θέλησαν να χτυπήσουν τη Μενδώνη. Η πολιτική χρήση του θέματος είναι εξόφθαλμη. Τι καλύτερο να πεις «να τι διάλεξαν για το Εθνικό Θέατρο». Ο κατηγορούμενος αναφέρθηκε μάλιστα σε συγκεκριμένες επιλογές του και αποφάσεις του κατά τη διάρκεια της θητείας στο Εθνικό Θέατρο, οι οποίες, όπως είπε, προκάλεσαν αντιπαλότητες και έχθρα προς το πρόσωπό του.

«Διορίστηκα το 2019 στο Εθνικό από τη κ. Μενδώνη, μια κίνηση που την επικροτούσε τότε το 90%. Υπήρχε όμως ένα μικρό ποσοστό που διαφωνούσε. Στην τελετή παράδοσης παραλαβής ο προηγούμενος ο διευθυντής μου είπε ότι μου παραδίδει το Εθνικό με πλεόνασμα 200 χιλιάδων ευρώ. Σύντομα διαπίστωσα ότι υπάρχει έλλειμμα 3 εκατ. ευρώ. Μια αντιπαλότητα εκεί. Μου στέλνατε διάφορα απειλητικά μηνύματα τότε» είπε ο Δ. Λιγνάδης και συνέχισε:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Σε συνέντευξη Τύπου ανακοίνωσα την ονομασία της σκηνής «Ελένη Παπαδάκη». Είναι απίστευτο το τι σάλος και ορυμαγδός σχολίων υπήρξε γιατί ονόμασα τη σκηνή έτσι. Εξήγγειλα τη μετεξέλιξη της πειραματικής σκηνής σε ερευνητική σκηνή για το αρχαίο δράμα. Άνοιξα δεύτερο μέτωπο. Έλεγαν «να τος ο εθνικόφρων… Στους «Πέρσες» ασπάστηκα ομοίωμα του Παρθενώνα και εκεί ποιος είδε τον Θεό και δεν το φοβήθηκε! Γιατί φίλησα τον Παρθενώνα… Όλα αυτά δημιούργησαν κάποια μέτωπο επιθυμία για εκδίκηση. Στη πρώτη ευκαιρία να σου ρίξουμε Λιγνάδη… να πέσεις μέσα στο πηγάδι… Αναρωτήθηκα πολλές φορές με όλη αυτή τη διαπόμπευση και το διασυρμό μου να γίνεται δικαστήριο για μένα στα κανάλια για το όνομά μου. Να προδικάζουν τη περίπτωσή μου, να βλέπω όλα αυτά τα πάλαι ποτέ βοθροκάναλα της διαπλοκής, σύμφωνα με κάποιους αριστεριστές, να τα έχουν τώρα καταστήσει οι ίδιοι αρχάγγελους της κάθαρσης. Και αναρωτήθηκα πως εγώ με τη ρετσέτα του παιδόφιλου και του βιαστή πως θα πάω να μιλήσω σε αυτούς τους ανθρώπους. Έχω όμως απόλυτη εμπιστοσύνη σε εσάς…».

Σύνεδρος: Ποιες συμπεριφορές σας πυροδότησαν αυτές τις φήμες για τις οποίες έγινε τόσος λόγος στο ακροατήριο;  

Κατηγορούμενος: Εγώ άκουσα τις λέξεις φήμες, φήμες αλλά δεν άκουσα κάποια συγκεκριμένη φήμη. Δεν μας είπε κάποιος ποια ήταν αυτή η φημολογία. Στο Αρσάκειο για παράδειγμα ήμουν 28 χρόνων και έκανα παρέα με τρεις μαθήτριες και τους γονείς τους… Αυτό εννοούν;

Σύνεδρος: Η κυρία Κούρκουλα είπε στην κατάθεσή της ότι σας στοχοποίησαν επειδή ήσασταν «ζωηρός».

Κατηγορούμενος: Στην ερωτική μου ζωή ήμουν ζωηρός. Ήμουν άπιστος, ήμουν πιστός, ερωτεύτηκα σε σημείο που εξευτελίστηκα. Ζωηρός ως προς την ερωτική μου ζωή, όχι με ανήλικα.

Ο Δημ. Λιγνάδης μίλησε για το κλίμα που είχε δημιουργηθεί γύρω από το όνομά του, πριν καν συλληφθεί. «Κάποια στιγμή βγήκε η Ακρίτα και είπε ότι θα παραιτηθεί ο Λιγνάδης. Από το γραφείο μου λέγανε ότι γίνεται ορυμαγδός. Όλα αυτά εγώ δεν τα σπουδαιολογούσα. Έλεγα ότι είναι κουτσομπολιά. Μέχρι τις 6 Φεβρουαρίου έχω αποφασίσει να παραιτηθώ γιατί δε μπορούσα να διοικήσω σε αυτό το τοξικό κλίμα. Από την άλλη έλεγα πως αν παραιτηθώ θα είναι σα να αποδέχομαι. Μετά έγινε… δρυός πεσούσης πας ανήρ ξυλεύεται. Άκουγα ηθοποιούς που δεν τους είχα δει ποτέ δεν τους ήξερα να μιλάνε για μένα. Όταν άκουσα για ένταλμα νόμισα ότι είναι τρολιά… Πήγα στη ΓΑΔΑ ρώτησα αν υπήρχε κάποιο ένταλμα. Μου είπαν “όχι” και έφυγα. Μετά πήρε ο δικηγόρος και μου είπε υπάρχει ένταλμα «έλα». Πήγα με τη βεβαιότητα ότι θα φύγω σε πέντε λεπτά. Όταν άκουσα για προφυλάκιση κατάλαβα ότι το πράγμα είναι πολύ πιο σοβαρό από κάποιες προσωπικές αντεκδικήσεις».

Μετά την ολοκλήρωση της απολογίας του κατηγορούμενου, στην επόμενη συνεδρίαση του δικαστηρίου θα αγορεύσει ο εισαγγελέας της έδρας επί της ενοχής του ή μη.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης