Αποστολή στα Ιεροσόλυμα: Ελένη Καραθάνου

«Οι φυλακές την εποχή του Χριστού ήταν μέσα σε έναν σμιλευμένο βράχο στον οποίο υπήρχαν οπές σε διάφορα σημεία του για να αλυσοδένουν τους κρατούμενους. Οι συνθήκες διαβίωσης ήταν άθλιες, ενώ τα βασανιστήρια ήταν καθημερινά. Μετά τα μαστιγώματα τους έριχναν μέσα στη διασωζόμενη έως σήμερα δεξαμενή με αλατόνερο, για να αυξηθεί ο πόνος τους» λέει αποκλειστικά στo zougla.gr ο Αρχιμανδρίτης Διονύσιος, ηγούμενος της Ιεράς Μονής Πραιτωρίου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ανταποκρίτρια του zougla.gr στα Ιεροσόλυμα, Έλενα Καραθάνου Πραιτώριο. Η φυλακή του Χριστού. Το μέρος όπου ο Ιησούς μαστιγώθηκε, φόρεσε κόκκινη χλαμύδα, φυλακίστηκε, βασανίστηκε και καταδικάστηκε σε θάνατο. Το Πραιτώριο την εποχή του Χριστού ήταν Διοικητήριο και παράλληλα η επίσημη κατοικία του Ρωμαίου Διοικητή Ηγεμόνα Πιλάτου. Πήρε το όνομά του από τον Πραίτωρα, ο οποίος την εποχή του Χριστού είχε μεταξύ άλλων και την ευθύνη των φυλακών. Βρίσκεται στην οδό του Μαρτυρίου «Via Dolorosa» αρκετά κοντά στην Πύλη των Λεόντων (Πύλη του Αγίου Στεφάνου) που οδηγεί στον Κήπο της Γεσθημανής, τον τάφο της Παναγιάς.

«Στις φυλακές του Πραιτωρίου κρατούνταν οι παραβάτες, με εντολή του Πόντιου Πιλάτου. Σε ένα από τα κελιά έμεινε και ο Χριστός, ο οποίος κρατήθηκε μέχρι την ημέρα της Σταύρωσής του από τους Ρωμαίους στρατιώτες. Η φυλακή του Χριστού, όπως είναι γνωστό το μέρος αυτό, βρίσκεται κάτω από την αψίδα του Ποντίου Πιλάτου, ο οποίος έβγαζε σε κοινή θέα και δίκαζε τους ανθρώπους οι οποίοι κατηγορούνταν για κάποιο παράπτωμα.

»Σε αυτό το σημείο διαπράχθηκε η μεγαλύτερη δίκη ανά τους αιώνες μέσα στην ανθρωπότητα. Ο άνθρωπος καταδίκασε τη θεϊκή υπόσταση για να μπορέσει να διαιωνίσει τον φόβο, τον πόνο και τον θάνατο» αναφέρει ο Αρχιμανδρίτης Διονύσιος. Σε αυτό το σημείο στάθηκε και ο Χριστός ενώπιον πλήθους κόσμου, όπου ο Πιλάτος ζήτησε να επιλέξουν ανάμεσα στον Χριστό και τον Βαραββά την καταδίκη του ενός.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δείτε το ρεπορτάζ:

​«Σε αυτό το σημείο διαπράχθηκε η μεγαλύτερη δίκη ανά τους αιώνες μέσα στην ανθρωπότητα. Ο άνθρωπος καταδίκασε τη θεϊκή υπόσταση για να μπορέσει να διαιωνίσει τον φόβο, τον πόνο και τον θάνατο»Το Πραιτώριο είναι ένα από τα πιο σημαντικά προσκυνήματα μέσα στην παλαιά Πόλη της Ιερουσαλήμ. Χιλιάδες πιστοί εισέρχονται στον εσωτερικό του χώρο, όπου υπάρχει μια μικρή είσοδος και στη συνέχεια ο κάθε πιστός μπορεί να κατέβει μέχρι και δύο πατώματα κάτω από τη γη για να δει από κοντά τις φυλακές των βαρυποινιτών και το κελί όπου φυλακίστηκε ο Χριστός. Και στην περίπτωση του Ιησού, όπου οι φύλακες είχαν δέσει τα πόδια του μέσα σε τρύπες για να μη δραπετεύσει. Στο δεύτερο επίπεδο των Φυλακών κρατούνταν οι βαρυποινίτες. Εκεί κρατούνταν ο Βαραββάς μαζί με τους δύο ληστές που σταυρώθηκαν μαζί με τον Χριστό.

«Οι φυλακές δεν είχαν σωφρονιστικό χαρακτήρα, αντιθέτως, ήταν ο χώρος που τιμωρούσαν με μαστιγώματα τους κρατούμενους. Εδώ, βασανίστηκε και ο Χριστός, ο οποίος στη συνέχεια κουβαλώντας στον ώμο του τον Σταυρό Του ξεκίνησε τον δρόμο προς τον Γολγοθά, τον δρόμο προς τη Σταύρωσή Του» λέει ο Αρχιμανδρίτης Διονύσιος.

Τη Μ. Παρασκευή, σύμφωνα με τα χριστιανικά έθιμα, η αγιοταφίτικη αδελφότητα, προεξάρχοντος του Αρχιερέα, ο οποίος κουβαλάει τον Σταυρό, μαζί με πλήθος κόσμου, ξεκινούν την πορεία από το Πραιτώριο και καταλήγουν στον Γολγοθά. Η διαδρομή αυτή συμβολίζει την πορεία που ακολούθησε ο Χριστός μέχρι τη Σταύρωσή Του.

«Τίνα θέλετε απολύσω υμίν; Βαραββάν ή Ιησούν»;

Σύμφωνα με τα πρώτα Ευαγγέλια της Αγίας Γραφής, τα λεγόμενα Συνοπτικά Ευαγγέλια, εκείνη την εποχή στην Ιουδαία υπήρχε το έθιμο της απονομής χάριτος σε έναν εγκληματία κατά την εορταστική περίοδο του Πάσχα. Ο Ρωμαίος επίτροπος της Ιουδαίας, Πόντιος Πιλάτος, που έμεινε γνωστός στην ιστορία ως ο άνθρωπος που καταδίκασε σε θάνατο τον Ιησού Χριστό, λέγεται ότι στην πραγματικότητα δεν είχε πειστεί για την ενοχή του.

Υπέκυψε όμως στις πιέσεις των Αρχιερέων και καταδίκασε τον Ιησού, αφού προηγουμένως απευθύνθηκε στο πλήθος που βρισκόταν έξω από το Πραιτώριο, ρωτώντας το σε ποιον κατηγορούμενο να απονείμει χάρη. Στον Ιησού ή τον Βαραββά; Στη συνέχεια, πριν ανακοινώσει την απόφασή του, «ένιψε τας χείρας του» για να αποποιηθεί τις ευθύνες του και ορίζοντας ως μοναδικούς υπευθύνους, στην απόφασή του, τους Αρχιερείς.

Ο Βαραββάς είχε κατηγορηθεί για προδοσία κατά της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, ένα από τα αδικήματα που βάρυναν δηλαδή και τον Ιησού από τη Ναζαρέτ. Η ποινή δεν ήταν άλλη από καταδίκη σε θάνατο με σταύρωση. Σύμφωνα όμως με τους ευαγγελιστές Μάρκο και Λουκά, ο Βαραββάς φυλακίστηκε επειδή συμμετείχε σε εξέγερση κατά των Ρωμαίων και ιδιαίτερα ο ευαγγελιστής Μάρκος, ο οποίος αναφέρει ότι διέπραξε ανθρωποκτονία κατά τη διάρκεια της εξέγερσης. Για τους Ρωμαίους ήταν λοιπόν εγκληματίας, σε αντίθεση με τον Χριστό που δεν είχε υποπέσει σε κανένα ρωμαϊκό παράπτωμα. Εν τω μεταξύ, όταν ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ παραδόθηκε από το ιερατείο στις ρωμαϊκές αρχές για την ασέβεια που επέδειξε στον Ναό, προσφωνώντας τον εαυτό του «Μεσσία», ο Βαραββάς ήταν ήδη φυλακισμένος.

Ευχαριστούμε το ταξιδιωτικό γραφείο Γενικού Τουρισμού Mistakidis tours, για την ευγενική χορηγία του ταξιδιού στα Ιεροσόλυμα.

Επικοινωνία:
info@mistakidistours.gr
+210 52 21 860, 210 5234396
Αγ. Κωνσταντίνου 6, 1ος όροφος, Τ.Κ.: 104,31, Αθήνα

Δείτε επίσης:

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης