Την Παρασκευή 3 Ιουλίου, επιδόθηκε στα γραφεία του zougla.gr εξώδικη δήλωση, πρόσκληση και διαμαρτυρία του Ευάγγελου Μαρινάκη, εφοπλιστή και εκδότη για την ανάρτηση στην ηλεκτρονική  εφημερίδα μας, άρθρου που εδράζεται σε ανταπόκριση του Πρακτορείου Ειδήσεων Associated Press και αφορά την ναύλωση, τον πλού και την τελική τύχη του φορτίου βενζίνης που μετέφερε το δεξαμενόπλοιο «Άλκιμος» το οποίο διαχειρίζεται η εταιρεία Capital Ship Management. Ο κ. Μαρινάκης διαμαρτύρεται και επιμένει πως το δημοσίευμα είναι προσβλητικό και πως μάλιστα δολίως παρουσιάζεται με τον τίτλο «Στο στόχαστρο των αμερικανικών αρχών ο Μαρινάκης».

Αντί άλλης απαντήσεως, παραθέτουμε την πλήρη μετάφραση από τα αγγλικά της ανταπόκρισης του Associated Press. Η μετάφραση είναι λέξη προς λέξη χωρίς καμία επιπρόσθετη παρέμβαση. Πιστεύουμε πως τα εγγλέζικα των συμβούλων, των συνεργατών καθώς και του ιδίου του εφοπλιστή χρειάζονται ένα φρεσκάρισμα. Για την ιστορία και μόνον, καλούμε τους αναγνώστες αφού διαβάσουν την πιστή μετάφραση να ρίξουν και μία ματιά στο δημοσίευμα της Ζούγκλας το οποίο, τόσο εκνεύρισε τον κ. Μαρινάκη. Έχουμε την εντύπωση πως θα συμφωνήσουν οι πάντες μαζί μας αλλά και με το Associated Press, ότι η υπόθεση «Άλκιμος» όντως τα περιέχει όλα. Σενάριο για πειρατές, δικαστικές διαμάχες εν πλώ, ναυλώσεις επί ναυλώσεων, δίκτυα εταιρειών, καλούς καπιταλιστές και κακούς σοσιαλιστές και όλα τα υπόλοιπα γνωστά «καρυκεύματα» που κάνουν μία δημοσιογραφική ιστορία ελκυστική. Ούτε δόλος λοιπόν ούτε και πρόθεση να εκτεθούν πρόσωπα και καταστάσεις. Εκεί στον κόλπο του Μεξικό, στης Καραϊβικής τα νερά, με το εμπάργκο στη Βενεζουέλα, παίζονται άγρια παιχνίδια, πολλά λεφτά και βεβαίως διακυβεύονται συμφέροντα μεγάλα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Διαβάστε την πλήρη μετάφραση της ανταπόκρισης του  Associated Press:

MIAMI (AP) – Για δύο μήνες, το πετρελαιοφόρο Άλκιμος με σημαία Μάλτας έπλεε ήρεμα στα ανοικτά του Κόλπου του Τέξας, χωρίς να ενοχλείται από τη δικαστική διαμάχη που διεξαγόταν σε μια ομοσπονδιακή δικαστική αίθουσα, ως αποτέλεσμα των αμερικανικών κυρώσεων στη Βενεζουέλα.

Η εμπορική διαμάχη διαθέτει όλα τα στοιχεία του δράματος μιας πειρατικής ταινίας. Ένα πολύτιμο φορτίο, κρυφούς θαλάσσιους ελιγμούς και καταγγελίες «ανοικτής θαλάσσης».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η υπόθεση εμπλέκει τον Ευάγγελο Μαρινάκη, έναν από τους ισχυρότερους επιχειρηματίες της Ελλάδας και ιδιοκτήτη του πιο επιτυχημένου ποδοσφαιρικού συλλόγου, τον Ολυμπιακό, σε διαμάχη με τον ναυτιλιακό μεγιστάνα από τη Βενεζουέλα, Wilmer Ruperti, ο οποίος έχει μακρά προϊστορία στήριξης των σοσιαλιστών ηγετών  της χώρας του.

Ο πρώτος γύρος φαίνεται ότι ευνόησε τον Μαρινάκη, του οποίου η Capital Ship Management Corp με έδρα τον Πειραιά, διαχειρίζεται το τάνκερ «Άλκιμος».

Την Τετάρτη (που μας πέρασε), οι Ομοσπονδιακές Αρχές του Χιούστον (Τέξας) έχουν προγραμματίσει να δημοπρατήσουν το φορτίο του πλοίου. Πρόκειται για 100.266 βαρέλια βενζίνης υψηλής περιεκτικότητας σε  οκτάνια που εκτιμάται ότι αξίζει πάνω από 5 εκατομμύρια δολάρια. Η δημοπρασία ανταποκρίνεται στην εντολή του δικαστή Lynn Hughes να δεσμευτεί (δημευτεί) το φορτίο το οποίο όπως είπε, «πιθανότατα θα κατέληγε στη Βενεζουέλα», ενώ συνεχίζεται η διαδικασία της  διαιτησίας που αφορά ένα ποσό ύψους  1,7 εκατομμυρίων δολαρίων.

«Αυτή η εξέλιξη, δείχνει ξεκάθαρα ότι οι κυρώσεις λειτουργούν», δήλωσε ο Russ Dallen, ο οποίος παρακολουθεί στενά τη θαλάσσια κυκλοφορία ως επικεφαλής της Caracas Capital Markets με έδρα το Μαϊάμι. «Ωστόσο, παρόλο που αυτός ο πλοιοκτήτης φαίνεται να έχει κάνει το σωστό, υπάρχουν πολλές άλλες αδίστακτες ”κατσαρίδες” στη ναυτιλιακή βιομηχανία που δεν θα διστάσουν να συνεργαστούν με τη Βενεζουέλα».

Οι ΗΠΑ προσπαθούν εδώ και μήνες να διακόψουν τις αποστολές καυσίμων από και προς τη Βενεζουέλα, ελπίζοντας να επιταχύνουν την πτώση του Νικολά Μαντούρο, στερώντας του το εισόδημα από πετρέλαιο που είναι η «ψυχή» του σοσιαλιστικού καθεστώτος. Αλλά μέχρι στιγμής, οι μεγαλύτεροι ηττημένοι ήταν οι κανονικοί πολίτες της Βενεζουέλα, οι οποίοι αναγκάζονται να περιμένουν στην ουρά για μέρες προκειμένου να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων τους λόγω της έλλειψης βενζίνης στην εσωτερική αγορά.

Μέχρι σήμερα, η κυβέρνηση Trump έχει επιβάλει κυρώσεις σε περισσότερα από 50 σκάφη που βρέθηκαν να παραβιάζουν τις κυρώσεις. Αυτόν τον μήνα πρόσθεσε πέντε Ιρανούς καπετάνιους σε μια λίστα ατόμων που έχουν αποκλειστεί από τις συναλλαγές τους με τις ΗΠΑ, αφού ο Maduro απευθύνθηκε στο «συνάδελφο» αντι-αμερικανό σύμμαχό του για να προμηθευτεί βενζίνη, αλλά όπως φαίνεται οι έμποροι είναι όλο και περισσότερο απρόθυμοι να προμηθεύσουν τη Βενεζουέλα με αγαθά.

Το «έπος» του Άλκιμου, το οποίο συνετέθη  από δικαστικές υποθέσεις που ερευνήθηκαν  από το Associated Press, ξεκίνησε αρκετά αθώα. Στα τέλη Μαρτίου, το κατασκευασμένο στην Κίνα δεξαμενόπλοιο που έχει μήκος 156 μέτρα (480 πόδια), αγκυροβόλησε στον Παναμά όταν ναυλώθηκε για να παραδώσει τη βενζίνη στην Αρούμπα. Αλλά σχεδόν αμέσως κάτι έμοιαζε περίεργο.

Οι οδηγίες αποστολής έδειξαν ότι το φορτίο θα μεταφερόταν εν πλω σε ένα άλλο πλοίο που είχε επισκεφθεί τα λιμάνια της Βενεζουέλας και μόνον όλο το προηγούμενο έτος. Και αυτός που πλήρωνε το φορτίο εκ μέρους τρίτου προσώπου, μια εταιρεία που ονομάζεται Ultra Travel, η οποία εικάζεται ότι εδρεύει στο Μαυροβούνιο.

Επιπλέον, η ES Euroshipping AG, η εγγεγραμμένη στην Ελβετία εταιρεία που ναυλώνει το δεξαμενόπλοιο Άλκιμος, ανήκει στον Ruperti  τον επιχειρηματία που συνδέεται με την κυβέρνηση της Βενεζουέλας.

Το 2002, ο Ruperti ναύλωσε έναν στόλο ρωσικών δεξαμενόπλοιων για να βοηθήσει τον τότε Πρόεδρο Hugo Chavez να σπάσει μια μακρά απεργία στην κρατική εταιρεία πετρελαίου PDVSA. Τώρα, προσπαθούσε εκ νέου να διασώσει το καθεστώς Μαδούρο.

Τον Μάρτιο, μια άλλη  ελβετική εταιρεία που ελέγχει ο Ruperti  τιμολόγησε την PDVSA για προκαταβολή 12 εκατομμυρίων ευρώ με την οποία σχεδίαζε να αγοράσει έως και 250.000 βαρέλια της ίδιας ποιότητας βενζίνης 95 οκτανίων και  ναύλωσε τον  Άλκιμο για τη  μεταφορά, σύμφωνα με αντίγραφο του τιμολογίου που έχει στη διάθεση του το AP. Για να ξεπεράσει τις κυρώσεις των ΗΠΑ, η εταιρεία άνοιξε τραπεζικό λογαριασμό σε ευρώ και ρούβλια στην Derzhava Bank με έδρα τη Μόσχα.

Το δεξαμενόπλοιο Alkimos ανήκει στην Brujo Finance Company, μια εταιρεία εγγεγραμμένη στα Νησιά Μάρσαλ. Αλλά ο διαχειριστής του είναι η Capital Ship Management, της οποίας το όνομα και το εταιρικό λογότυπο  είναι ζωγραφισμένα στο πλοίο. Η εταιρεία αυτή διαχειρίζεται στόλο 54 δεξαμενόπλοιων.

Ο πρόεδρος της Capital, Μαρινάκης, είναι ιδιοκτήτης των ποδοσφαιρικών συλλόγων, Ολυμπιακός στην Ελλάδα και του Nottingham Forest στην Αγγλία.

Το 2018, οι εισαγγελείς ξεκίνησαν μια προκαταρκτική έρευνα εναντίον του για διακίνηση ναρκωτικών που προέκυψε από την κατάσχεση 2,1 τόνων ηρωίνης σε ένα από τα σκάφη του. Αρνήθηκε έντονα τις κατηγορίες, λέγοντας ότι ήταν μια προσπάθεια της αριστερής κυβέρνησης εκείνη τη στιγμή να σιωπήσει τη διαφωνία. Στο παρελθόν, αντιμετώπισε επίσης χρεώσεις για τον καθορισμό αγώνα αλλά αργότερα εκκαθαρίστηκε.

Ο Μαρινάκης δεν απάντησε στο αίτημα του Associated Press να σχολιάσει όλα τα παραπάνω , αίτημα που κατατέθηκε στον ιστότοπό του και σε αυτόν της εταιρείας Capital.

Ενώ η διαιτησία μεταξύ των δύο πλοίων (στον κόλπο του Τέξας)  ενδέχεται να διαρκέσει μήνες, αξιωματούχοι των ΗΠΑ βλέπουν την υπόθεση ως ένδειξη ότι οι κυρώσεις στη Βενεζουέλα είναι όλο και πιο αποτελεσματικές.

Τον Μάιο, τα Υπουργεία Εξωτερικών και Υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ και η Ακτοφυλακή των ΗΠΑ εξέδωσαν συμβουλευτική προειδοποίηση για τη ναυτιλιακή βιομηχανία.

Διαβάστε τώρα την ανάρτηση στο «zougla.gr» με τίτλο «Στο στόχαστρο των αμερικανικών αρχών ο Μαρινάκης».

Δείτε το εξώδικο του Ευάγγελου Μαρινάκη προς τη Ζούγκλα:

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης