Μια ομάδα επιτυχόντων Εκπαιδευτικών του ΑΣΕΠ 2008 έστειλε ανοιχτή επιστολή στη «Ζούγκλα» όσον αφορά τον διορισμό των ίδιων, αλλά και συναδέλφων τους, αναφέροντας τα εξής:

«Αξιότιμε κ. Τριανταφυλλόπουλε,

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ανήκουμε στην πολύπαθη ομάδα εκπαιδευτικών, επιτυχόντων του γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ του 2008, προσφυγόντων δικαστικά για συμπερίληψη (όρος με τον οποίο εννοείται η απορρόφηση των επιτυχόντων του διαγωνισμού εκπαιδευτικών ΑΣΕΠ  2008 με υψηλότερη βαθμολογία κατάταξης σε σχέση με τους συναδέλφους που ήδη διορίστηκαν με χαμηλότερο βαθμό). Αν και έχουμε έρθει πολλές φορές αντιμέτωποι  με  μια σειρά ανατροπών και αδικιών εξαιτίας παραγόντων που συχνά αδυνατούμε να ερμηνεύσουμε, κρίνουμε πως η όποια παραίτηση από το δικαίωμά μας στο διορισμό, ως επιτυχόντες του γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ 2008, θα καθιστούσε ανακόλουθους τόσο εμάς ως προς τις αρχές και τις αξίες μας για αξιοπρέπεια και αυτοσεβασμό, όσο και την πολιτική και πολιτειακή ηγεσία της χώρας ως προς τις αρχές της ισονομίας και της αξιοκρατίας.

Μέσα από μία σύντομη ιστορική αναδρομή καταγράφεται η αδικία, την  οποία πολλοί συνάδελφοι έχουμε βιώσει, οι οποίοι αδικηθήκαμε επειδή απλώς πειθαρχήσαμε στην εκάστοτε νομοθεσία. Το 1998 ο τότε υπουργός Παιδείας Γεράσιμος Αρσένης καταργεί την επετηρίδα και καθιερώνει γραπτό διαγωνισμό υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ. Οι πρώτες αντιδράσεις από την πλευρά αναπληρωτών εγγεγραμμένων στην επετηρίδα έχει ως αποτέλεσμα την ισχύ μιας μεταβατικής περιόδου, για τους έχοντες ήδη προϋπηρεσία. Όλοι οι υπόλοιποι συμμετέχουμε σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ. Ο νόμος Αρσένη προέβλεπε ότι στους τρεις πρώτους γραπτούς διαγωνισμούς (1998, 2000, 2002) θα διοριζόταν το μεγαλύτερο ποσοστό από τον διαγωνισμό και το μικρότερο από την επετηρίδα και σταδιακά όλοι οι διορισμοί των εκπαιδευτικών, το εκατό τοις εκατό (100%) , θα γινόταν μέσω του γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ. Αυτό, όμως, δεν εφαρμόστηκε ποτέ και μάλιστα τροποποιήθηκε υπέρ των αναπληρωτών σε ποσοστό εξήντα σαράντα (60-40%), κάτι το οποίο πριμοδοτούσε με μόρια προϋπηρεσίας άτομα τα οποία δεν είχαν λάβει ποτέ μέρος σε γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ ή είχαν αποτύχει. Αν αναλογιστούμε και την δυσμενή συγκυρία των μνημονίων που οδήγησαν σε μειωμένες προσλήψεις αναπληρωτών και στο πάγωμα μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών κατά την περίοδο 2010-2019, πολλοί από μας δεν κληθήκαμε ούτε ως αναπληρωτές στα δημόσια σχολεία. Ως εκ τούτου, για χρόνια αναγκαστήκαμε να υπομένουμε  αυτή την αυθαιρεσία με συνέπεια να χάνουμε εργάσιμα χρόνια και μόρια προϋπηρεσίας.  Αυτό το αίσθημα της αδικίας γιγαντώνεται με το νέο νόμο προσλήψεων (Νόμος Γαβρόγλου), με τον οποίο, εκτός των άλλων δεν αναγνωρίζεται η επιτυχία μας στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, η οποία συνιστά τη μοναδική αξιοκρατική και επίσημη αξιολόγηση που έχει διενεργηθεί σε εκπαιδευτικούς στον χώρο της Γενικής Παιδείας στη χώρα μας. 

Όμως, όπως είναι ήδη γνωστό, τον Φεβρουάριο του 2015 το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣΤΕ) με την απόφαση 527/2015 έκρινε ομόφωνα ότι στους διορισμούς στην εκπαίδευση κατά το χρονικό διάστημα από το σχολικό έτος 2009 – 2010 έως και 2013 – 2014 διορίστηκαν εκπαιδευτικοί που δεν είχαν συμμετάσχει στον γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ έτους 2008 (ή που συμμετείχαν και απέτυχαν) και στέρησαν το διορισμό σε αντίστοιχο αριθμό εκπαιδευτικών, επιτυχόντων του διαγωνισμού αυτού, με πολύ υψηλές σειρές κατάταξης στον πίνακα του ΑΣΕΠ. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε συνέχεια της απόφασης αυτής και μετά από σειρά αποφάσεων του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, ψηφίστηκε το αρ. 73 του ν. 4589/2019 δυνάμει του οποίου διορίστηκαν 455 εκπαιδευτικοί από τους επιτυχόντες αυτούς, οι οποίοι είχαν αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις. Ωστόσο, ενδιάμεσα – στη σειρά κατάταξης – στους παραλειφθέντες επιτυχόντες και τους 455 τελικώς διορισμένους, ευρίσκεται αριθμός εκπαιδευτικών με υψηλότερη βαθμολογία, ο οποίος δεν είχε προσφύγει στη Δικαιοσύνη διότι δεν γνώριζε και εν συνεχεία δεν άσκησε τα δικαιώματα που απέρρεαν απ’ την απόφαση της Ολομέλειας ώστε να εκδώσουν και αυτοί αμετάκλητες αποφάσεις όπως οι συνάδελφοί τους. 

Πέρα από την παραπάνω απόφαση του ΣτΕ, η προσδοκία μας για την δικαίωσή μας, που μας ταλαιπωρεί τόσα χρόνια, βασίζεται σε προηγούμενες κινήσεις της πολιτείας προς αποκατάσταση του δικαίου. Το 2005 με τον Ν. 3320/2005 (νόμος Παυλόπουλου) δόθηκε δυνατότητα σε ορισμένους επιτυχόντες του γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ του 1998 να συμμετάσχουν και αυτοί στη διαδικασία αποκατάστασης, εφόσον είχαν διοριστεί συνυποψήφιοί τους με χαμηλότερες βαθμολογίες. Μάλιστα, με την εν λόγω ρύθμιση διορίστηκαν περίπου 500 υποψήφιοι, ενώ με τον Ν. 4369/2016 υπήρξε πλήρης αποκατάσταση των επιτυχόντων του διαγωνισμού του 1998. Διαχρονικά η πολιτεία έχει εξαντλήσει τους πίνακες επιτυχίας σε περιπτώσεις όπως των δικαστικών υπαλλήλων όλων των διαγωνισμών, των επιτυχόντων του πανελλήνιου διαγωνισμού ΑΣΕΠ έτους 1995 και πολλών άλλων διαγωνισμών.

Ήδη επί του ζητήματος έχει αποφανθεί θετικά ο Συνήγορος του Πολίτη με σχετικό πόρισμά του (βλ. 260558/53112/2019/29.10.2019 ΣτΠ) επιλαμβανόμενος κατόπιν 53 αναφορών και έχουν κατατεθεί σχετικές ερωτήσεις τόσο από κυβερνητικούς βουλευτές  όσο και από ολόκληρους σχηματισμούς της αντιπολίτευσης.  Μάλιστα σε πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ (1834/2021) αναφέρεται πως  οι διορισθέντες, αν και  είχαν ονομαστικές  δικαστικές αποφάσεις, εντούτοις διορίστηκαν με νομοθετική ρύθμιση. Δηλαδή ο διορισμός τους έγινε με πολιτική βούληση. Το ίδιο επιδιώκουμε να συμβεί και με εμάς καθώς έχουμε υψηλότερες βαθμολογίες από τους ήδη διορισμένους. 

Σας ζητάμε να προσδώσετε ιδιαίτερη σημασία στο θέμα μας. Είμαστε στη διάθεσή σας για όποια επικοινωνία.
Με εκτίμηση,

Το συντονιστικό Επιτυχόντων Εκπαιδευτικών ΑΣΕΠ 08.

1.    Αλεξοπούλου Σοφία Ειρήνη (ΠΕ11)
2.    Αργυροπούλου Ανάστα (ΠΕ02)
3.    Γαζγαλή Ελένη (ΠΕ02)
4.    Κεχαγιά Eυδοκία (ΠΕ06)
5.    Μαργαρίτη Μαρία (ΠΕ02)
6.    Μουρατίδου Τριανταφυλλιά (ΠΕ11)
7.    Μουρέλλος Θεοχάρης (ΠΕ02)
8.    Μωραϊτης Ευθύμης  (ΠΕ0401)
9.    Νικολοπούλου Φωτεινή (ΠΕ02)
10.  Ντέλικου Ελένη (ΠΕ04.01)
11.    Πάγκαλος Μανώλης (ΠΕ0401)
12.    Παπαδάμ Γιώργος (ΠΕ04)
13.    Ξανθόπουλος Θεοδόσης (ΠΕ80)
14.    Σαράφης Δημήτριος (ΠΕ04.05)
15.    Σδρόλια Αντιγόνη (ΠΕ06)
16.    Φραγκούλη Μαρία (ΠΕ02)
17.    Χατζοπούλου Χρυσούλα (ΠΕ60)».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης