Τη σχέση τους με την ανάγνωση βιβλίων και τον ρόλο της στη γενικότερη διαχείριση του προσωπικού τους χρόνου κλήθηκαν σήμερα να αναπτύξουν οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών εξετάσεων, εξεταζόμενοι στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας.

Απαιτητικά ήταν τα θέματα των Πανελλαδικών σύμφωνα με τον κ. Γιώργο Χρυσουδάκη, Ακαδημαϊκό υπεύθυνο Ν. Γλώσσας και Λογοτεχνίας του Ομίλου Πουκαμισάς. «Το νέο σύστημα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις εγκαινιάστηκε με το μάθημα της Ν. Γλώσσας και Λογοτεχνίας, στο πλαίσιο της συνεξέτασης. Το κριτήριο αξιολόγησης που δόθηκε στους υποψηφίους αποτελούνταν από τρία συνολικά κείμενα, εκ των οποίων το ένα λογοτεχνικό (ποίημα του Τ. Πατρίκιου). Τα θέματα κρίνονται ιδιαιτέρως απαιτητικά, κυρίως σε ό,τι αφορά την επαρκή αποκωδικοποίηση των ερωτήσεων, ώστε οι μαθητές ν’ απαντήσουν στοχευμένα και αποτελεσματικά. Το αντίστοιχο κριτήριο αξιολόγησης για το παλαιό σύστημα, αποτελούνταν από κλασικές ερωτήσεις και απαιτούσε την προσοχή των μαθητών στην κατανόηση των πολλών πληροφοριών του κειμένου αναφοράς», λέει ο ίδιος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το θέμα της φιλαναγνωσίας δεν ήταν από τα αναμενόμενα, ενώ η σύνταξη του θέματος Δ ήταν κάπως ασαφής, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κα Αναστασία Βρεττού, φιλόλογος, καθηγήτρια στο Κοινωνικό Φροντιστήριο του Αγίου Δημητρίου. «Ήταν αρκετά απαιτητικό και δύσκολο για αυτή τη γενιά, καθώς λίγα παιδιά ασχολούνται με τη λογοτεχνία» σημείωσε η κα Βρεττού και πρόσθεσε ότι θα υπάρξει δυσκολία συσχέτισης της ανάγνωσης βιβλίων και του προσωπικού χρόνου, αλλά και της χρήσης του κατάλληλου επικοινωνιακού πλαισίου με το οποίο θα πρέπει να δομήσουν το κείμενό τους.

Τα Φροντιστήρια Πουκαμισάς δίνουν όλες τις απαντήσεις στα θέματα των Πανελλαδικών εξετάσεων.

Οι απαντήσεις των θεμάτων στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας για τους υποψηφίους που εξετάζονται με το νέο σύστημα:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

 

 

 

Το κείμενο που κλήθηκαν να αναπτύξουν μέσα σε 350 λέξεις το πολύ πρέπει να αντανακλά την προσωπική τους εμπειρία και να έχει τη μορφή κειμένου το οποίο προορίζεται για το ιστολόγιο του σχολείου τους.

Επιπλέον, το θέμα της Έκθεσης, αλλά και οι ερωτήσεις στις οποίες έπρεπε να απαντήσουν οι υποψήφιοι βασίστηκαν σε τρία κείμενα: το πρώτο αφορά ένα διασκευασμένο κείμενο του συγγραφέα Θεόδωρου Γρηγοριάδη, που έχει δημοσιευτεί στον ημερήσιο Τύπο, το δεύτερο ένα δοκίμιο με τίτλο «Γράφειν» του συγγραφέα, μεταφραστή και εκδότη Κώστα Ε. Τσιρόπουλου, που ανήκει στη συλλογή δοκιμίων «Η Μόνωση ως Συνομιλία» (2003), ενώ το τρίτο ποίημα του Τίτου Πατρίκιου από τη συλλογή «Σε βρίσκει η ποίηση» (2012).

Οι απαντήσεις των θεμάτων στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας για τους υποψηφίους που εξετάζονται με το παλαιό σύστημα:

 

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης