Λιγότερα κρουαζιερόπλοια αναμένεται να αγκυροβολήσουν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης το 2016 σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, ωστόσο, ο αριθμός των τουριστών που θα μεταφέρουν είναι μεγαλύτερος.

Σύμφωνα με το ΑΜΠΕ, το 2016 αναμένεται να φτάσουν στη Θεσσαλονίκη 30 κρουαζιερόπλοια, τέσσερα λιγότερα από το 2015, τα οποία θα μεταφέρουν 30.000 έναντι 25.963 το 2015.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μεταξύ των κρουαζιερόπλοιων που έριξαν ήδη ή θα ρίξουν άγκυρα το επόμενο διάστημα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, δύο προσεγγίζουν για πρώτη φορά την πόλη. Ειδικότερα, σύμφωνα με την ΟΛΘ ΑΕ, για πρώτη φορά θα «δέσουν» στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης τα MSC Opera και Astoria, με το πρώτο να έχει τη δυνατότητα μεταφοράς 2.500 και το δεύτερο να έχει προγραμματίσει διανυκτέρευση στην πόλη, στις 2 Οκτωβρίου.

To Salamis Filoxenia, πλοίο που κάθε χρόνο επισκέπτεται τη Θεσσαλονίκη, θα φύγει μετά τα μεσάνυχτα και τις δύο φορές που θα επισκεφτεί την πόλη (5/7 και 22/9).

Το πρώτο κρουαζιερόπλοιο έφτασε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης στις 27 Απριλίου και το τελευταίο της σεζόν, το «MV Minerva», αναμένεται στις 18 Νοεμβρίου 2016. O μήνας με τις περισσότερες αφίξεις είναι ο Οκτώβριος (εννέα κρουαζιερόπλοια) και ακολουθούν ο Ιούλιος και ο Σεπτέμβριος, οπότε και αναμένεται να καταπλεύσουν επτά κρουαζιερόπλοια/μήνα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από τα διαθέσιμα στοιχεία φαίνεται ότι τα κρουαζιερόπλοια που «δένουν» στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης έρχονται κυρίως από Βόλο, Καβάλα και Κωνσταντινούπολη και παραμένουν στην πόλη από πέντε μέχρι και 23 ώρες, με τον μέσο όρο να διαμορφώνεται σε 11 ώρες.

Αναμένεται αύξηση της κρουαζιέρας

Από τα στοιχεία της ΟΛΘ ΑΕ, προκύπτει ακόμη ότι «η κίνηση της κρουαζιέρας αναμένεται να αυξηθεί, ακολουθώντας τις τάσεις του τουριστικού κλάδου, καθώς η Θεσσαλονίκη στρατηγικά προβάλλεται σαν «πόλη-προορισμός». Την ίδια στιγμή, ο λιμένας αναμένεται να λειτουργήσει και σαν «home port», προσφέροντας αντίστοιχες υπηρεσίες σε ελληνικές ή μεσογειακές εταιρείες κρουαζιέρας.

Κύρια επιδίωξη της ΟΛΘ ΑΕ είναι «να τοποθετηθεί η Θεσσαλονίκη στο χάρτη των γραμμών κρουαζιέρας ως ένας σημαντικός προορισμός στην Ανατολική Μεσόγειο µε αυξανόμενη κίνηση επιβατών και αφίξεις σύγχρονων μεγάλων κρουαζιερόπλοιων, γεγονός στο οποίο θα συντελέσει και η αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων της ακίνητης περιουσίας αλλά και της γεωγραφικής θέσης του λιμένα».

Από την ΟΛΘ ΑΕ επισημαίνεται ότι το ευρύτερο κλίμα αναστάτωσης στην Ε.Ε., «πρέπει να αντιμετωπιστεί συνολικά, καθώς επηρεάζει την κρουαζιέρα σε όλη την Ανατολική Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα. Οι επιλογές των τουριστών καθορίζονται σε μεγάλο βαθμό από το αίσθημα ασφάλειας στους τουριστικούς προορισμούς. Η χώρα μας αποτελεί ασφαλή προορισμό. Ο Λιμένας Θεσσαλονίκης παρέχει υπηρεσίες με υψηλά στάνταρτ ασφάλειας και εξυπηρέτησης».

Αντιμετωπίζονται οι επιπτώσεις από τις απεργίες

Για τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης, αλλά και τις απεργίες των εργαζομένων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, η ΟΛΘ ΑΕ επεσημαίνει: «οι επιβάτες της κρουαζιέρας εξυπηρετήθηκαν κατά τη διάρκεια των απεργιών χωρίς προβλήματα. Οι επιπτώσεις όμως της μακρόχρονης απεργίας υπάρχουν και γίνεται προσπάθεια να αντιμετωπιστούν και να ανακτηθεί η αξιοπιστία της εταιρείας στην εξυπηρέτηση των πελατών της».

Πάντως, όπως παραδέχεται και η ΟΛΘ, «το λιμάνι της Θεσσαλονίκης πρέπει να αναβαθμίσει τον ρόλο του και να επαναπροσδιορίσει τη θέση του στα παγκόσμια δίκτυα μεταφορών, αποθήκευσης και διανομής εμπορευμάτων. Την πρόκληση αυτή πρέπει να αντιμετωπίσουμε θετικά από κοινού με τους φορείς της πόλης, εκμεταλλευόμενοι την ιδιαίτερη γεωστρατηγική θέση του λιμανιού, καθώς και τις μεγάλες αλλαγές που συντελούνται σήμερα στο παγκόσμιο εμπόριο και τη μεταφορά προϊόντων».

Υδροπλάνα από το 2017

Σε σχετική ερώτηση του ΑΜΠΕ για το εάν υπάρχουν εξελίξεις αναφορικά με το υδατοδρόμιο, η ΟΛΘ ΑΕ ανέφερε: «έχουν υποβληθεί οι σχετικοί φάκελοι στα αρμόδια υπουργεία και αναμένουμε τις εγκρίσεις για τη λειτουργία. Η διαδικασία έγκρισης προχωρεί κανονικά, με στόχο από τη θερινή περίοδο του 2017 να μπορεί ο Λιμένας Θεσσαλονίκης να προσφέρει υπηρεσίες εξυπηρέτησης των υδροπλάνων».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης