Η αρχή του Skyrim βρίσκει τον ήρωά μας καθοδόν για το… εκτελεστικό απόσπασμα, αφού βρίσκεται κατά λάθος ανάμεσα σε θανατοποινίτες επαναστάτες πριν τελικά ένας δράκος επιτεθεί στο χωριό και βρει την ευκαιρία να το σκάσει. Ολοκληρώνοντας τις πρώτες αποστολές του παιχνιδιού, μαθαίνουμε πως είναι ένας Doväkiin (μυθικοί πολεμιστές γνωστοί και ως Dragonborn, ικανοί να εξοντώνουν δράκους και να απορροφούν τη δύναμή τους) και ότι ο γενικότερός του ρόλος είναι να λυτρώσει τον κόσμο από την απειλή των δράκων, επιλέγοντας αν το επιθυμεί, να συνταχθεί με κάποια πλευρά στον εμφύλιο που μαστίζει την χώρα. Aν και αξιόλογη, η ιστορία στο Skyrim σύντομα παίρνει ρόλο κομπάρσου χάρη στην απίστευτη ελευθερία που μας δίνεται λίγα λεπτά αφότου ξεκινήσουμε να παίζουμε. 

Χωρίς καμιά υπερβολή, σε κανένα σημείο δεν αναγκάζεσαι να τα παρατήσεις όλα προκειμένου να κινηθείς προς το επόμενο βασικό quest, όπως γίνεται σε άλλα RPG. Τα διάφορα side-quests είναι πολύ διαφορετικά το ένα από το άλλο, με κάποια από αυτά μάλιστα να μπορούν κάλλιστα να σταθούν ως βασικό campaign για οποιονδήποτε τίτλο του είδους, έχοντας εξαιρετικά ενδιαφέρουσες ιστορίες και πολλαπλές αποστολές. Ο δε αριθμός τους είναι εντυπωσιακός. Αλλά ακόμη και αν δεν έχουμε όρεξη να κάνουμε κάποιο quest, μπορούμε να το ρίξουμε στο κυνήγι, να ασχοληθούμε με την αγορά ακινήτων, να εξασκήσουμε τις ικανότητές μας στη μεταλλουργία, την αλχημεία ή τη… γοητεία, να εξερευνήσουμε κάποια από τις δεκάδες κρυφές σπηλιές που υπάρχουν διάσπαρτες στον χάρτη ή ακόμη και να διαβάσουμε κάποιο από τα πάμπολλα βιβλία που ρίχνουν φως στο ήδη τεράστιο σύμπαν της σειράς.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όσον αφορά στο gameplay, ελάχιστες αλλαγές έγιναν στους βασικούς μηχανισμούς σε σχέση με το Oblivion. Ελέγχουμε τον χαρακτήρα μας σε προοπτική τρίτου ή πρώτου προσώπου έχοντας από ένα όπλο/επίθεση σε κάθε χέρι. Νέα προσθήκη είναι αυτή των ιαχών που μαθαίνουμε καθώς παίζουμε και μας δίνουν ακόμη περισσότερες δυνάμεις, όπως την ικανότητα να φυσάμε φωτιά από το στόμα ή να διανύουμε μικρές αποστάσεις σε κλάσματα δευτερολέπτου. Βέβαια σπάνια σώζουν σε μία πολύ δύσκολη κατάσταση από μόνες τους, μιας και χρειάζεται να περάσει χρόνος ανάμεσα σε κάθε χρήση τους για να γίνουν ξανά διαθέσιμες, αλλά δεν παύουν να είναι μία ευπρόσδεκτη προσθήκη στο ήδη σεβαστό οπλοστάσιό μας.

Ελάχιστες διορθώσεις υπέστη και το σύστημα leveling στο παιχνίδι, οπότε δεν ανεβαίνουμε επίπεδα απλά ολοκληρώνοντας quests ή σκοτώνοντας τους εχθρούς μας, αλλά βελτιώνοντας το κάθε attribute του χαρακτήρα μας ξεχωριστά. Είναι ένα ενδιαφέρον σύστημα το οποίο μας δίνει απόλυτη ελευθερία να αναπτύξουμε τον χαρακτήρα των ονείρων μας!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η δημιουργία χαρακτήρα είναι αρκετά πιο απλοποιημένη, αφού παρά την ύπαρξη πολλών φυλών, οι διαφορές μεταξύ τους είναι σχεδόν διακοσμητικές και οι διακυμάνσεις στα στατιστικά τους πολύ μικρές. Το παιχνίδι έρχεται και με αρκετά bugs τα οποία σε σημεία σε βγάζουν εκτός κλίματος! Τα παραδείγματα είναι πάμπολλα και ελπίζω πως με κάποιο μελλοντικό patch θα εξαφανιστούν. Το μεγαλύτερο πρόβλημα του παιχνιδιού όμως -ειδικά για όσους έχουν σκοπό να παίξουν με ποντίκι και πληκτρολόγιο- είναι το κονσολάδικο interface. Στο τεχνικό κομμάτι, το Skyrim είναι χάρμα οφθαλμών ειδικά αν έχετε PC που να μπορεί να σηκώνει τις μέγιστες δυνατές ρυθμίσεις στα γραφικά. Αν και υπάρχουν κάποια ζητήματα, αυτό που κάνει εντύπωση στο παιχνίδι είναι το πόση δουλειά έχει πέσει στον σχεδιασμό του κόσμου κάνοντάς ακόμη πιο απολαυστική την εξερεύνηση του. Μπορεί να μην είναι ο τεχνικά πιο άρτιος τίτλος της γενιάς, όμως είναι σίγουρα ένας από τους ομορφότερους. 

Το Skyrim είναι μακράν ο κορυφαίος τίτλος της χρονιάς, τουλάχιστον στα δικά μου μάτια. Η ελευθερία που δίνει στον παίκτη, ο τεράστιος κόσμος του, τα αμέτρητα quests, τα πανέμορφα γραφικά, η επική μουσική – όλα αυτά συνθέτουν ένα σύνολο απλά ασυναγώνιστο. Ναι, έχει το μερίδιό του από bugs. Ναι, το interface στα PC θα μπορούσε να είναι καλύτερο. Και, ναι, το RPG στοιχείο του θα μπορούσε να είναι πολύ πιο βαθύ. Όμως μπροστά σε όλα αυτά που έχει να προσφέρει το παιχνίδι, αυτά τα ζητήματα δεν είναι παρά ψιλά γράμματα που οποιοσδήποτε θα προσπερνούσε. Αν ψάχνετε για τον single player τίτλο για να σας κρατήσει συντροφιά για μήνες ολόκληρους, τότε το Skyrim είναι αυτό που ψάχνετε.

Πηγή: byteme.gr

Είδος: RPG
Format: X360, PS3, PC
Έκδοση: Bethesda
Ανάπτυξη: Bethesda
Διάθεση: IGE
Multiplayer: Όχι
Κυκλοφορία: 11/11/2011
Βαθμός: 9+

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης