Πρωινό… το πολύτιμο!

Πρώτη καταχώρηση: Δευτέρα, 14 Δεκεμβρίου 2015, 20:00
Πρωινό… το πολύτιμο!
της Ιωάννας Κεχριμπάρη, MSc Διαιτολόγος-διατροφολόγος

«Το πρωί φάε σα βασιλιάς, το μεσημέρι σαν άρχοντας και το βράδυ σα ζητιάνος»: Άλλη μία σοφή λαϊκή ρήση που περιλαμβάνει με λίγες λέξεις την αξία του πρωινού γεύματος. Δυστυχώς, οι έντονοι και απαιτητικοί ρυθμοί του σημερινού τρόπου ζωής οδηγούν πολλούς ανθρώπους να παραλείπουν το πρωινό γεύμα. Αν κι εσείς δεν είστε «πρωινοί τύποι», παρακάτω ακολουθούν μερικά από τα οφέλη του πρωινού γεύματος που ίσως σας κάνουν να αλλάξετε γνώμη, αφήνοντας πίσω αυτή την κακή διατροφική συνήθεια.

Γεμίζει… τις μπαταρίες μας!

Κατά τη διάρκεια της νύχτας, τα αποθέματα του οργανισμού σε ενέργεια πέφτουν απότομα. Με το που ξυπνάμε, λοιπόν, χρειάζεται να τα αναπληρώσουμε! Το πρωινό γεύμα μας παρέχει ενέργεια και πολύτιμα θρεπτικά συστατικά για να ξεκινήσουμε τη μέρα μας και να αντεπεξέλθουμε στο καθημερινό μας πρόγραμμα.

Άλλα οφέλη για την υγεία μας!

Σύμφωνα με αποτελέσματα ερευνών τα άτομα που τρώνε συστηματικά πρωινό τείνουν να έχουν χαμηλότερο σωματικό βάρος και να έχουν ισορροπημένες διατροφικές συνήθειες, καταναλώνοντας θρεπτικές επιλογές τροφίμων, όπως είναι τα τρόφιμα ολικής άλεσης, τα φρούτα και τα λαχανικά. Επιπλέον, φαίνεται να συμβάλει στην καλύτερη διαχείριση των επιπέδων σακχάρου και ινσουλίνης στο αίμα!

Ιδέες για ένα πλήρες πρωινό γεύμα!

Ένα πρωινό γεύμα για να θεωρείται πλήρες πρέπει να περιλαμβάνει τρόφιμα από διαφορετικές ομάδες τροφίμων για να προσλαμβάνουμε ποικιλία θρεπτικών συστατικών. Πιο συγκεκριμένα πρέπει να αποτελείται από τουλάχιστον 2 από τις παρακάτω:

• Ομάδα δημητριακών (κατά προτίμηση ολικής άλεσης): Δημητριακά πρωινού, βρώμη, ψωμί, φρυγανιές
• Ομάδα φρούτων: Φρέσκα ή αποξηραμένα φρούτα ή χυμός
• Ομάδα γαλακτοκομικών: Γάλα ή γιαούρτι χαμηλών λιπαρών
• Ομάδα κρέατος: Τυρί μειωμένων λιπαρών ή αυγό

• Μερικά παραδείγματα….

• Γάλα ή γιαούρτι με δημητριακά πρωινού ολικής άλεσης και 1 φρούτο
• 1 ποτήρι γάλα, 2 τοστ με ψωμί ολικής άλεσης και τυρί μειωμένων λιπαρών
• 1 φέτα ψωμί ολικής άλεσης με λίγη μαρμελάδα ή μέλι και 1 αυγό

Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 14 Δεκεμβρίου 2015, 20:00