Η Amanda Hendrix επιστήμονας της NASA, η οποία μελετά την ύπαρξη ζωής στους «Ocean Worlds», του πλανητικού μας συστήματος, διατύπωσε την άποψη ότι μία «παράξενη μορφή ζωής» ανακαλύφθηκε στον Τιτάνα τον μεγαλύτερο από τους φυσικούς δορυφόρους του πλανήτη Κρόνου και o δεύτερος μεγαλύτερος δορυφόρος στο ηλιακό μας σύστημα, μετά τον δορυφόρο Γανυμήδη του πλανήτη Δία.

Η Amanda Hendrix, επικεφαλής των Οδικών Χαρτών της NASA, δήλωσε ότι μέσω του ερευνητικού της προγράμματος θα μπορέσει να αποδείξει την ύπαρξη εξωγήινης ζωής στο ηλιακό μας σύστημα και θεωρεί ότι το έδαφος του Τιτάνα είναι το ιδανικότερο για να εντοπιστεί μια μορφή ζωής.

«Πρέπει να καταλάβουμε αν αυτοί οι “ωκεανοί” είναι κατοικήσιμοι, αν μπορούν δηλαδή να φιλοξενούν πραγματικά τη ζωή», τόνισε η Hendrix.

Ο Κρόνος και ο Τιτάνας

Ο Τιτάνας, διαθέτει δική του ατμόσφαιρα, γεγονός σπάνιο για φυσικό δορυφόρο. Ο Τιτάνας διαθέτει επίσης πληθώρα πηγών ενέργειας, σύμφωνα με τους ερευνητές, προσφέροντας επιλογές για ηλιακή, αιολική, υδροηλεκτρική και πυρηνική ενέργεια.

Οι διαστημικοί ερευνητές γνωρίζουν ήδη ότι υπάρχουν ωκεανοί μεθανίου στον Τιτάνα, οι οποίοι θα μπορούσαν να χρησιμεύσουν ως πηγή ενέργειας ή καύσιμα πυραύλων. Η παλιρροϊκή δύναμη θα μπορούσε επίσης να τροφοδοτήσει μία πιθανή αποικία, καθώς ο κύκλος του μεθανίου είναι παρόμοιος με αυτόν του νερού στη Γη, σχηματίζοντας θάλασσες, ποτάμια και δέλτα, πιθανότατα υγρού μεθανίου και αιθανίου.

«Ο Τιτάνας είναι ένας πολύ μοναδικός ωκεάνιος κόσμος επειδή έχει και έναν ωκεανό κάτω από την επιφάνεια και έχει επίσης υγρές υδρογονανθρακικές λίμνες στην επιφάνεια», εξήγησε η Hendrix.

Εκτός από τον Τιτάνα, o Εγκέλαδος o φυσικός δορυφόρος του πλανήτη Κρόνου, αλλά και η Ευρώπη ο τέταρτος μεγαλύτερος φυσικός δορυφόρος του πλανήτη Δία, θα μπορούσαν να φιλοξενήσουν μια μορφή ζωής.

Η Hendrix τονίζει ότι η NASA και η επιστήμονές της μελετούν την πιθανότητα δύο εξερευνητικών αποστολών με σκοπό τη μελέτη αλλά και έρευνα στους «παγωμένους κόσμους».

Πιο συγκεκριμένα, η αποστολή Dragonfly θα στείλει ένα σκάφος τύπου drone στον μεγαλύτερο δορυφόρο του Κρόνου το 2025 και θα προσγειωθεί εκεί το 2034. Ο δεύτερος επιλαχών, η αποστολή CAESAR, θα απογειώσει ένα διαστημικό σκάφος πριν από το τέλος του 2025 για να συλλέξει ένα δείγμα 100 γραμμαρίων από την επιφάνεια του κομήτη 67P, το οποίο χαρτογραφήθηκε από το σκάφος Rosetta της ESA και θα επιστρέψει στη Γη το 2038.

«Το πιο συναρπαστικό είναι ότι μία από τις δύο αυτές αποστολές θα ξεκινήσει πολύ πιο σύντομα από ότι προγραμματίσαμε», καταλήγει η Amanda Hendrix.

Πληροφορίες από RT.com