Του Περικλή Χαλάτση

Η επιτυχία του Peugeot 3008 στην ευρωπαϊκή αγορά δεν είναι τυχαία. Οι αγοραστές, όταν αναφέρονται σε αυτό το αυτοκίνητο, το εκθειάζουν κυρίως για την άνεση με την οποία κινείται στους αυτοκινητόδρομους, αλλά και για την ασφάλεια που προσφέρει. Είναι δύο από τις βασικές απαιτήσεις των νέων δυναμικών αγοραστών. Φυσικά, ζητάνε συνδεσιμότητες και ηλεκτρονικά βοηθήματα και τώρα τελευταία με την αύξηση της τιμής των καυσίμων αρκετοί είναι αυτοί που ψάχνουν τους ιδανικούς συνδυασμούς.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το 3008 διαθέτει όλα όσα ζητάει σήμερα ένας μοντέρνος οικογενειάρχης. Το αυτοκίνητο είναι άνετο και ταξιδιάρικο. Χαρακτηρίζεται για την άνεση που προσφέρει, αλλά και για την ασφάλεια στον δρόμο. Πρέπει να παραδεχθούμε ότι οι Γάλλοι έχουν κάνει άλματα στον τομέα της ασφάλειας και της άνεσης. Όταν ξεκινάς από την Αθήνα και φτάνεις στην Αλεξανδρούπολη αφού έχεις διανύσει 799 χιλιόμετρα κάνοντας μόνο δύο μικρές και κανένας από τους επιβάτες αλλά και ο οδηγός δεν έχει κουραστεί, αυτό σημαίνει ότι το γαλλικό SUV είναι ιδανικό για μεγάλα ταξίδια.

Κάναμε μια μεγάλη βόλτα, περίπου 2.200 χιλιομέτρων εντός της Ελλάδος με ένα Peugeot 3008 1.5 BlueHDi. Ιδανικός κινητήρας για οικονομικές μετακινήσεις. Βέβαια, η τιμή του πετρελαίου (power) σε αρκετές περιοχές της Β. Ελλάδος ξεπερνούσε τα 2,3 ευρώ το λίτρο. To απλό πετρέλαιο ήταν κάπου στα 2,10 με 2,17, ενώ πέρυσι τέτοια εποχή οι τιμές ήταν κάπου στα 1,20 με 1,25 ευρώ.

Παρότι ταξιδέψαμε με τις τιμές των καυσίμων να είναι στα ουράνια, επιμένουμε πως το 3008 με τον 1.5 BlueHDi κινητήρα είναι από τα πιο οικονομικά αυτοκίνητα σε κατανάλωση.
Αρχικά είπαμε να κάνουμε το ταξίδι δύο άτομα, αλλά τελικά γίναμε τέσσερις. Υπήρχε χώρος και για έναν πέμπτο επιβάτη, που και αυτός θα καθόταν άνετα. Τελικά ξεκινήσαμε τέσσερις. Να επισημάνω ότι οι δύο πίσω επιβάτες κάθονται τόσο άνετα, ενώ σε καμία περίπτωση τα γόνατα δεν φτάνουν να ακουμπήσουν στις μπροστινές θέσεις. Αυτό οφείλεται στο μεγάλο μεταξόνιο, που είναι πλέον 2.675 εκ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο χώρος αποσκευών αποδείχθηκε ότι είναι σωστά μελετημένος. Το πορτ-μπαγκάζ έχει ωφέλιμα 520 λίτρα, ενώ υπάρχουν διαθέσιμα άλλα 53 που βρίσκονται στον χώρο της ρεζέρβας, που πλέον έχει αντικατασταθεί με το κιτ προσωρινής επισκευής. Φορτώσαμε τις αποσκευές, χωρίς γκρίνιες του στυλ «πάρε λιγότερα να χωρέσω τα δικά μου» και ξεκινήσαμε για την Αλεξανδρούπολη. 

To 3008 έχει μήκος 4.447 εκ., πλάτος 1.906 εκ., ύψος 1.620 εκ. και η απόσταση από το έδαφος είναι 219 εκ. Σημαντικό αυτό γιατί μπορείς να κινηθείς και σε χωματόδρομο χωρίς να τρέμει η καρδιά σου μην ακουμπήσεις σε καμιά πέτρα.

Οι ζάντες είναι 18’’ και τα ελαστικά 225/55 R18. Φτάσαμε μέχρι τη Λάρισα, είπαμε να κάνουμε μια στάση, αλλά τελικά συνεχίσαμε, αφού στο ρεζερβουάρ υπήρχαν ακόμη καύσιμα, ενώ κανένας από τους τέσσερις δεν ζήτησε στάση για να… ξεμουδιάσει. Είναι άνετο και ξεκούραστο αυτοκίνητο. Δεν χωράει καμία αμφιβολία (η ανάρτηση μπροστά είναι ανεξάρτητη MacPherson και πίσω έχει ημιάκαμπτο άξονα).

Για να κάνεις ένα μεγάλο ταξίδι και να μην κουραστείς, θα πρέπει το εσωτερικό του αυτοκινήτου εκτός από φιλόξενο να είναι μοντέρνο και ξεκούραστο στο μάτι. Να έχει αναπαυτικά καθίσματα και προσεγμένα υλικά.
Πολυτέλεια και άνεση εν κινήσει…

Στο νέο PEUGEOT 3008, το PEUGEOT i-Cockpit έχει αναβαθμιστεί παρουσιάζοντας μια πιο μοντέρνα εμφάνιση. Στο εσωτερικό θα σας ενθουσιάσει το σύστημα Multimedia με οθόνη αφής 10″ High Definition που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό με το εξαιρετικό 3D Navigation. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3″ είναι υπερυψωμένος και περιλαμβάνει ψηφιακή τεχνολογία απεικόνισης που ονομάζεται «Normally Black». Προσφέρει κορυφαία ποιότητα και καλύτερη αναγνωσιμότητα των ενδείξεων. Σε αυτό βοηθάει και η χρωματική αντίθεση. Η οθόνη αφής 10″ συνοδεύεται από επτά διακόπτες τύπου «πλήκτρα πιάνου» (toggle switches), που είναι ιδιαίτερα κομψοί και δίνουν τη δυνατότητα άμεσης πρόσβασης σε βασικές λειτουργίες, όπως στη ρύθμιση του ηχοσυστήματος, του κλιματισμού, του 3D Connected συστήματος πλοήγησης με φωνητική αναγνώριση εντολών, παραμέτρους λειτουργίας αυτοκινήτου ή ακόμη στις εφαρμογές smartphone και alarm. 

Στο αυτοκίνητο υπάρχει ακόμη λειτουργία Mirror Screen (Apple CarPlay / Android Auto), Bluetooth, θύρα USB, ραδιόφωνο με ψηφιακό δέκτη DAB, MP3 και 6 ηχεία (4 + 2 tweeter).
Το 3008 είναι μεγάλο αυτοκίνητο. Η κάμερα οπισθοπορείας είναι επιβεβλημένη για να κινηθείς με ασφάλεια με την όπισθεν. Είναι 180°, ακριβείας και εξυπηρετεί αφάνταστα τον οδηγό. 
Είπαμε ότι σήμερα θα επικεντρώσουμε σε δύο βασικά στοιχεία που προσφέρει το 3008: στην άνεση και στην ασφάλεια. Ας μην ξεχνάμε ότι το Peugeot 3008 κέρδισε στην Ευρώπη τον τίτλο Car of the year 2017. Ήταν το πρώτο μοντέλο SUV που κέρδισε μια τέτοια διάκριση. Το 2020 οι Γάλλοι έκαναν ένα facelift με μικρές αλλά καίριες επεμβάσεις στα σημεία. 

Στη διάρκεια του ταξιδιού προς την Αλεξανδρούπολη ένας από τους καλούς φίλους που ταξίδευε μαζί μας είπε: 
Κάναμε 400 χιλιόμετρα και τώρα διαπίστωσα ότι το κιβώτιο είναι χειροκίνητο. Με το αυτόματο κιβώτιο κάνεις απλώς μια κίνηση. Αλλά και με το χειροκίνητο κιβώτιο, όταν βάλεις την 6η ταχύτητα, πατήσεις και το cruise control δεν κάνεις περιττές κινήσεις. Το αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν το 3008, στην έκδοση Allure, με τον κινητήρα 1.5 BlueHDi και με το χειροκίνητο κιβώτιο, 130 S&S N3+ GRIP. Η ένδειξη με τα χαρακτηριστικά GRIP σημαίνει ότι το αυτοκίνητο «φοράει» ελαστικά All Seasons (Peak Mountains Snow Flakes) υψηλής ενεργειακής απόδοσης Class A και μπορεί να κινηθεί χωρίς πρόβλημα και στους χιονισμένους δρόμους. 

Ο πετρελαιοκινητήρας είναι 1.499 κ.εκ. με άμεσο ψεκασμό turbo, με εκπομπές ρύπων CO2 129/130. Από τους καλύτερους τόσο σε ιπποδύναμη όσο και σε οικονομία. Η ισχύς του είναι 130/3.750 σ.α.λ. και η ροπή του Nm /σ.α.λ. 300/1.750. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις, από 0-100 χρειάζεται 10.8’’, ενώ η τελική αγγίζει τα 192 χλμ. Η έκπληξη όμως είναι στην κατανάλωση, που κυμαίνεται (μέτρηση WLTP) ανάμεσα στα 4,9 και 5 λίτρα ανά 100 χλμ. 

Όταν φτάσαμε στην Αλεξανδρούπολη κανένας δεν είπε «Πάω για ξεκούραση». Πρώτη σκέψη ήταν να βρούμε μια καλή ψαροταβέρνα. Όταν μάλιστα ξέρεις ότι δεν θα ακολουθήσει και άλλο οδήγημα, τότε επιτρέπεται και το ποτό. Γιατί όσο οδηγείς ακόμη και μια μπύρα είναι απαγορευτική.
Την άλλη ημέρα, παρότι η Αλεξανδρούπολη είναι μια παραθαλάσσια πόλη και βρέχεται από το Θρακικό Πέλαγος σε μια ακτογραμμή 25 χιλιομέτρων, εμείς χαράξαμε πορεία προς τις ορεινές περιοχές της Θράκης. Επισκεφθήκαμε αρκετά χωριά. Μόνο όταν οδηγείς σε δρόμους με συνεχόμενες στροφές διαπιστώνεις πόσο υπάκουο είναι το τιμόνι. Εκτελεί με ακρίβεια τις εντολές του οδηγού και ενισχύει το αίσθημα της ασφάλειας.

Το Peugeot 3008 διαθέτει συστήματα όπως ESP (ηλεκτρονικό πρόγραμμα ελέγχου ευστάθειας), ASR (σύστημα αντιολίσθησης τροχών), λειτουργία Hill Assist (υποβοήθηση εκκίνησης σε δρόμο με κλίση). Κινείται με ασφάλεια ακόμη και όταν ξαφνικά μέσα στο κατακαλόκαιρο ανοίξουν οι ουρανοί και οι δρόμοι μετατραπούν σε ποτάμια.
Όταν η θέση οδήγησης είναι ψηλή και ελέγχεις περιμετρικά τον δρόμο, έχεις άλλη σιγουριά. Σε συνδυασμό με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα που διαθέτει το Peugeot 3008, οδηγείς χωρίς άγχος. Συμπληρώστε στα συστήματα ασφαλείας που υπάρχουν στον στάνταρ εξοπλισμό το ABS (σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών), το EBD (ηλεκτρονικός κατανεμητής πέδησης) και το Brake Assist (σύστημα ενίσχυσης πέδησης). Το αυτοκίνητο έχε έξι αερόσακους.

Θα πρέπει να επισημάνουμε την εργονομία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Τα χειριστήριά του και τα κουμπιά στο ταμπλό είναι εύκολα στη χρήση και βρίσκονται στο σωστό σημείο. Δεν χρειάζεται να ψάχνεσαι. Το γαλλικό SUV ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό και δείχνει τον premium χαρακτήρα του. Τα υλικά στην καμπίνα είναι ποιοτικά και οι επιβάτες απολαμβάνουν την αίσθηση της πολυτέλειας. Ας μην ξεχνάμε ότι σε ένα μεγάλο ταξίδι όλα παίζουν ρόλο. 

Στον στάνταρ εξοπλισμό υπάρχει κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, Cruise Control / Speed limiter με λειτουργία αναγνώρισης ορίου ταχύτητας, Advanced Emergency Braking System με camera (αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με λειτουργία ημέρας & αναγνώριση πεζών) – Distance Alert / Forward collision warning (προειδοποίηση για κίνδυνο σύγκρουσης) – Coffee Break Alert (ειδοποίηση υπέρβασης χρόνου οδήγησης) – Lane Keeping Assist (προειδοποίηση & διόρθωση σε περίπτωση ακούσιας απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας με αναγνώριση της άκρης του δρόμου), εκτεταμένη αναγνώριση οδικής σήμανσης (STOP, απαγορευτικό εισόδου).
Υπάρχει, ακόμη, αυτόματη λειτουργία προβολέων (Autolight), αυτόματη λειτουργία εμπρός υαλοκαθαριστήρων, φωτοχρωματικός εσωτερικός καθρέπτης.

Στο PEUGEOT 3008 θα εκτιμήσετε τα νέας γενιάς συστήματα υποβοήθησης οδήγησης κυρίως όταν οδηγείτε το βράδυ. Το Night Vision (Σύστημα νυκτερινής ορατότητας) είναι μοναδικό στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV. Αναγνωρίζει την παρουσία πεζών και ζώων στην πορεία του αυτοκινήτου τη νύχτα ή κατά την οδήγηση σε συνθήκες μειωμένης ορατότητας. Αυτό το σύστημα εξασφαλίζει τον εντοπισμό τους σε αποστάσεις 200-250 μέτρων, πέρα από την εμβέλεια των φώτων πορείας, και εμφανίζει την υπέρυθρη εικόνα τους στην ψηφιακή οθόνη του πίνακα οργάνων μπροστά στο οπτικό πεδίο του οδηγού. 

Ένα ακόμη σύστημα ασφαλείας είναι η ενεργή υποβοήθηση διατήρησης πορείας στα όρια της λωρίδας κυκλοφορίας. Το σύστημα επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει τη θέση του στη λωρίδα κυκλοφορίας και απαιτεί από τον οδηγό να κρατάει πάντα το τιμόνι. Αν το σύστημα διαπιστώσει ότι ο οδηγός δεν κρατάει το τιμόνι, τότε ενεργοποιείται η ηχητική προειδοποίηση που σε ενημερώνει ή να κρατήσεις το τιμόνι ή να σταματήσεις για καφέ.
Τελευταίας γενιάς είναι και το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης (αναγνωρίζει πεζούς & ποδηλάτες, νύχτα και μέρα, από ταχύτητες που κυμαίνονται από 5 έως 140 km/h ανάλογα με την έκδοση) με προειδοποίηση επικείμενης σύγκρουσης.
Αναβαθμισμένη είναι και η λειτουργία αναγνώρισης πινακίδων οδικής σήμανσης (stop, απαγορευτικό, απαγόρευση προσπεράσματος).

Ανάλογα με την έκδοση, στον βασικό ή προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχουν ακόμη για μεγαλύτερη ασφάλεια τα εξής:
– Adaptive Cruise Control με λειτουργία από τα 30 χλμ./ώρα για τις εκδόσεις με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και δυνατότητα ρύθμισης της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα
– Visiopark 1 με κάμερα οπισθοπορείας και απεικόνιση 180°
– Visiopark 2 με κάμερες εμπρός και πίσω και απεικόνιση 360°
– Park Assist, ενεργή υποβοήθηση πάρκινγκ για θέσεις σε σειρά ή παράλληλα
– Ενεργό σύστημα προειδοποίησης ακούσιας εκτροπής από τη λωρίδα (ή από τα όρια του δρόμου) με δυνατότητα διόρθωσης της πορείας

– Προειδοποίηση απόσπασης της προσοχής του οδηγού, όπου αναγνωρίζονται τα σημάδια κόπωσης κατά τη διάρκεια πολύωρης οδήγησης με ταχύτητα πάνω από 65 χλμ./ώρα. Το σύστημα αναλύει τη συμπεριφορά του οδηγού από τις κινήσεις στο τιμόνι.
– Αυτόματη ενεργοποίηση των φώτων πορείας 
– Αναγνώριση πινακίδων ορίου ταχύτητας και σύσταση τήρησής τους
– Ενεργό σύστημα ελέγχου των τυφλών γωνιών (με διόρθωση της πορείας). Λειτουργία που ενεργοποιείται πάνω από τα 12χλμ./ώρα.
– Advanced Grip Control, το εξελιγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης με 4 επιλογές πρόσφυσης (normal, χιόνι, λάσπη, άμμος) με ειδικά ελαστικά
– Υποβοήθηση κατάβασης (Hill Assist Descent Control – HADC) βοηθά στη διατήρηση της πορείας και της επιλεγμένης κατεύθυνσης κατά την οδήγηση σε απότομες κατηφόρες
– Λειτουργία hands free της πόρτας του χώρου αποσκευών
– Πανοραμική ανοιγόμενη ηλιοροφή
– Καθίσματα με λειτουργία μασάζ πολλαπλών σημείων
– Ηλεκτρικό χειρόφρενο

Αν ένα αυτοκίνητο όπως το Peugeot 3008 διαθέτει όλα τα παραπάνω ηλεκτρονικά βοηθήματα, τότε δικαιολογημένα θεωρείται ότι είναι ένα από τα καλύτερα SUV στην Ευρώπη.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης