Αποστολή στην Πορτογαλία: Βασίλης Σαρημπαλίδης

Σε έναν περίπου μήνα στη γκάμα της Peugeot θα προστεθεί η νέα γενιά του 208, ένα μοντέλο με ιστορία και Η νέα γενιά του Peugeot 208 έρχεται το Νοέμβριο στην Ελλάδα…χιλιάδες πωλήσεις στην Ελλάδα. Το γαλλικό μικρό που μόνο… μικρό δεν το λες, είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε για πρώτη φορά στην Πορτογαλία και συγκεκριμένα στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής παρουσίασης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι φωτογραφίες της νέας γενιάς που έχουν κατακλύσει το διαδίκτυο μας είχαν δώσει την εικόνα που λίγο πολύ περιμέναμε. Τελικά όμως και όπως αποδείχτηκε, το καλό μπορεί να είναι και… καλύτερο ιδίως όταν βρεθείς πίσω από το τιμόνι ενός νέου αυτοκινήτου. Φτάνοντας στην πρωτεύουσα της Πορτογαλίας μας περίμεναν δεκάδες καινούργια 208. Με λίγα λόγια η δυσκολία που είχαμε ήταν να επιλέξουμε το χρώμα, τον κινητήρα και τον εξοπλισμό που θα θέλαμε να οδηγήσουμε.

Το νέο 208 μοιάζει με την απερχόμενη γενιά μόνο στο... όνομα!

Δύο ημέρες στην Πορτογαλία

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τις δύο ημέρες που βρεθήκαμε στην πόλη που βρέχεται από τον Ατλαντικό ωκεανό οδηγήσαμε σχεδόν όλες τις εκδόσεις. Βενζίνη, diesel ακόμα και… ηλεκτρικό, παρά το γεγονός ότι (το τελευταίο) δεν έχει περάσει ακόμα τη γραμμή παραγωγής.

Με λίγα λόγια ζήσαμε από πρώτο χέρι και βιώσαμε την εμπειρία του νέου 208, ενός αυτοκίνητου που σε κάνει να νοιώθεις διαφορετικά, άνετα και ξεχωριστά όταν το οδηγείς. Συγκριτικά με την απερχόμενη γενιά η ομοιότητα αφορά μόνο στο όνομα και αυτό θα το διαπιστώσετε από τις φωτογραφίες που θα δείτε αλλά και από το video που θα δημοσιεύσουμε τις επόμενες ημέρες.

Το Peugeot 208 είναι σίγουρο πως θα χαρίσει πολλά χαμόγελα

Ο δεκάλογος..

Αφήσαμε να οδηγικά κλισέ στην άκρη (στρίβει, δεν στρίβει, υπερστρέφει, υποστρέφει κ.λπ.) και φτιάξαμε τον… δεκάλογο του νέου Peugeot 208. Ξεχωρίσαμε μερικά σημαντικά στοιχεία που πρέπει να γνωρίζετε για να είστε απόλυτα διαβασμένοι για το τι είναι η νέα γενιά του 208. Διαβάστε παρακάτω και αφήστε την φαντασία σας να… περιμένει, έναν περίπου μήνα, οπότε και θα βρίσκεται στην Ελλάδα.

 

 

1. Εξωτερική σχεδίαση
Η πρώτη εικόνα είναι αυτή που πάντα σου μένει και σου αφήνει την καλή ή κακή εντύπωση. Και αυτό το πετυχαίνει το νέο 208 που είναι πλέον πιο «μάτσο», φουτουριστικό και με τα φώτα LED εμπρός και πίσω να συμπληρώνουν το παζλ της σχεδιαστικής φιλοσοφίας. Μίας σχεδίασης του μας δείχνει τι θα… ακολουθήσει στο μέλλον! Το σίγουρο είναι πως αρέσει και το καταλαβαίνεις στο δρόμο από τις αντιδράσεις του κοινού..

Άλλο επίπεδο...

2. Εσωτερικό που τα… σπάει
Πάμε από έξω… μέσα. Με κλειστά μάτια σου δίνεται η αίσθηση πως έχεις μπει σε ένα μοντέλο με πολύ premium χαρακτηριστικά. Αυτή είναι και η αλήθεια και το αντιλαμβάνεσαι από την οπτική εικόνα, την ποιότητα αλλά και την τεχνολογία που εφοδιάζεται. Ειδικά στις υψηλές εκδόσεις αναρωτιέσαι αν πράγματι βρίσκεσαι σε αυτοκίνητο της κατηγορίας Β ή μέσα σε μία limo.

Η εικόνα μιλά από μόνη της

 

3. Τρισδιάστατος πίνακας οργάνων
Εδώ τα πράγματα έχουν αλλάξει. Και έχουν αλλάξει, γιατί ψηφιακό… τρισδιάστατο πίνακα οργάνων σίγουρα δεν περιμένεις να τον δεις σε ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο. Είναι σκέτη απόλαυση γιατί απλά σε ταξιδεύει πολλά χρόνια εμπρός ή καλύτερα σου θυμίζει ταινίες επιστημονικής φαντασίας!

Άλλο να το κοιτάς σε φωτογραφία και άλλο να το βλέπεις ζωντανά...

4. Φόρτιση κινητού και… θήκη
Μπορεί να φαντάζει κάτι απλό ή κάτι του στυλ, «έλα μωρέ και άλλα το έχουν». Η πραγματικότητα είναι πως από τη μία φορτίζεις επαγωγικά το κινητό και από την άλλη, το πορτάκι που ανοίγεις εκεί που βρίσκεται το σημείο φόρτισης λειτουργεί και ως θήκη στήριξης κινητού. Με λίγα λόγια έχεις μία ακόμη οθόνη στο εσωτερικό της καμπίνας! Επιπλέον αυτό που θα λατρέψεις είναι ο τρόπος που το τοποθετείς σε αυτή τη θήκη η οποία σε βγάζει από το άγχος που να ακουμπήσεις το κινητό σου όταν κάνεις, για παράδειγμα, χρήση του google map!

Η θήκη που... λέγαμε

5. Αφή
Με το που θα ακουμπήσεις την κονσόλα καταλαβαίνεις πως η ποιότητα έχει εκτοξευτεί στα ύψη. Ακόμα και η αφή των κουμπιών, σου μεταφέρουν μία αίσθηση πολύ διαφορετική. Η λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά και όπως φαίνεται οι Γάλλοι έχουν πιάσει το… νόημα και σε αυτόν τον τομέα.

Η αφή και μόνο στα κουμπιά της κεντρικής κονσόλας σε βάζουν στο... κλίμα του νέου 208

6. Καθίσματα και χώροι
Οδηγός και συνοδηγός θα νοιώσουν πως τα καθίσματα φτιάχτηκαν γι’ αυτούς. Είναι άνετα, σε «αγκαλιάζουν» και το σημαντικότερο ξεκούραστα. Καλοί και οι χώροι για τους πίσω επιβάτες. Χώροι για μικροαντικείμενα συναντούμε παντού αν και θα θέλαμε κάτι παραπάνω σε… λίτρα, όσον αφορά στο πορτ μπαγκάζ. Μην τα θέλουμε όμως και όλα δικά μας καθώς δεν πρέπει να ξεχνάμε πως έχουμε να κάνουμε με αυτοκίνητο της κατηγορίας Β.  

Άνετα και λειτουγικά τα καθίσματα...

7. Διαθέσιμοι κινητήρες
Τα μηχανικά σύνολα ταιριάζουν… γάντι στο ελληνικό κοινό. Κινητήρες βενζίνης με χωρητικότητα 1.2 λίτρα από 75 έως 130 ίππους και diesel 1.5 με 100 ίππους. Οι παραπάνω θα είναι άμεσα διαθέσιμοι στην Ελλάδα (δηλαδή το Νοέμβριο) ενώ από τον Μάρτιο του 2020 θα εμφανιστεί και η ηλεκτρική έκδοση με τους 136 ίππους και την αυτονομία των 340 χιλιομέτρων.

Το καπάκι του... ηλεκτροκινητήρα

 

8. Κιβώτια ταχυτήτων
Η επιλογή αφορά στο κλασικό μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και στο σύγχρονο αυτόματο με τις 8 σχέσεις. Στη δεύτερη περίπτωση οι αλλαγές γίνονται πολύ γρήγορα, η κατανάλωση είναι μικρότερη συγκριτικά με τις εκδόσεις που έχουν μηχανικό κιβώτιο ενώ αν ο οδηγός το επιθυμεί μπορεί να αλλάζει ταχύτητες και από τα paddles που βρίσκονται πίσω από τη στεφάνη του τιμονιού.

Διαθέσιμο μηχανικό 6 σχέσεων και αυτόματο 8 σχέσεων (δεξιά)

 

9. Τιμές…
Ο τιμοκατάλογος δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί αλλά όπως… μάθαμε, η αρχική τιμή θα ξεκινά οριακά κάτω από τα 14.000 ευρώ και θα αφορά στην έκδοση 1.2 με τους 75 ίππους. Η αντίστοιχη με τους 100 θα έχει 16.500, και η έκδοση diesel θα ξεκινά λίγο κάτω από τα 17.000 ευρώ. Για το ηλεκτρικό Peugeot 208 ακόμα είμαστε στο… περίμενε και αυτό έχει να κάνει κυρίως με τις εξαγγελίες της Κυβέρνησης που έχει υποσχεθεί οικονομικά κίνητρα!

Τιμές από 14.000 ευρώ που δικαιολογούνται για ένα τέτοιο μοντέλο

10. Διασκέδαση
Ο δεκάλογος κλείνει με την… διασκέδαση, κάτι που πολλοί δεν δίνουν έμφαση όταν αγοράζουν καινούργιο ακόμα και μεταχειρισμένο αυτοκίνητο. Καλώς ή… κακώς καθημερινά περνάμε πολλές ώρες μέσα στο αυτοκίνητο, άρα θα πρέπει να έχει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που θα μας κάνουν να χαμογελάμε όσο συμβιώνουμε μαζί του. Το νέο 208 διαθέτει αυτό το χάρισμα. Το σίγουρο είναι πως δεν απευθύνεται σε όσους σκέφτονται να αγοράσουν ένα… κουτί με ρόδες που απλά θα τους πηγαίνει  από το σημείο Α στο Β.  

Το αυτοκίνητο είναι για να το χαίρεσαι και όχι απλά για να σε μεταφέρει από το ένα σημείο στο άλλο...

 

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης