Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος

Είναι ένα από τα πιο δημοφιλή πεντάθυρα hatchback της αγοράς. Ποιοτικό, άνετο, ασφαλές και πλέον πιο αποδοτικό και οικονομικό, χάρη στον καινούργιο diesel κινητήρα 1.6 CDTI των 110 ίππων. Βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του για ένα σχεδόν μήνα, κάναμε περίπου 3.000 χιλιόμετρα και διαπιστώσαμε ό,τι είναι ιδανικό για καθημερινές μετακινήσεις και ταξίδια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εστιάζει στην άνεση των επιβατών και την ασφαλή οδική συμπεριφορά

Το αναμόρφωσε

Αν κάτι έλειπε από το Astra για να ισχυροποιήσει τη θέση του στην πιο ανταγωνιστική κατηγορία, ήταν ένα προηγμένο μοτέρ που συνδυάζει τη δύναμη με τη μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων. Η Opel το γνώριζε αυτό και τοποθέτησε τον ολοκαίνουργιο 1.6 CDTi, ο οποίος είναι διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις ισχύος, με 110 και 136 ίππους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο κινητήρας συνδυάζεται με σύστημα start/stopΓια τη δοκιμή μακράς διαρκείας, επιλέξαμε τη μικρότερη εκδοχή η οποία θεωρούμε ό,τι ταιριάζει καλύτερα στην ελληνική αγορά, καθώς απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας. Με το γερμανικό μικρομεσαίο μοντέλο, διανύσαμε όσα περισσότερα χιλιόμετρα ήταν δυνατόν στο χρονικό διάστημα που το είχαμε στην κατοχή μας, τόσο μέσα στην πόλη, όσο και στον αυτοκινητόδρομο, αλλά και στο επαρχιακό δίκτυο.

Το φορτώσαμε μέχρι την… οροφή και το πιέσαμε στα όρια στους «υπέροχους» ελληνικούς δρόμους, με το Astra να ανταποκρίνεται θετικά σε κάθε απαίτηση ή τουλάχιστον στις περισσότερες των περιπτώσεων.

Υψηλές προδιαγραφές

Μηδενική κλίση στις στροφές Ο πετρελαιοκινητήρας των 1.598 κ.εκ. με τους 110 ίππους και τα 300 Nm ροπής, παρότι δεν προσφέρει τις επιδόσεις της ισχυρότερης έκδοσης με τους 136 ίππους, κινεί ικανοποιητικά το αμάξωμα των 1.490 κιλών και συνδυάζεται ιδανικά με το εξάρι μηχανικό κιβώτιο. Η ανάρτηση έχει τη σωστή ρύθμιση ώστε να συνδυάζει την άνεση με τον απαιτούμενο έλεγχο σε κλειστά κομμάτια, ενώ το τιμόνι είναι ακριβές αλλά υπολείπεται σε αίσθηση, ειδικά στις υψηλές ταχύτητες. Σε κίνηση στα αστικά κέντρα και ειδικά στις επιταχύνσεις από στάση, το βάρος αποτελεί τροχοπέδη, αλλά στον ανοικτό δρόμο μεταμορφώνεται σε ένα αυτοκίνητο που «καταπίνει» ξεκούραστα τα χιλιόμετρα.

Η απουσία θορύβων και κραδασμών, τα καθίσματα με την πολύ καλή στήριξη, το στιβαρό πλαίσιο και η εξαιρετική ποιότητα κύλισης, είναι ορισμένα από τα στοιχεία που θα εκτιμήσει ο οδηγός και οι επιβάτες. Σε συνθήκες πίεσης, η κλίση του αμαξώματος είναι περιορισμένη, δίνοντας μια αίσθηση ασφάλειας, ενώ η μέση κατανάλωση καυσίμου σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται γύρω στα 5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Προσεγμένη η καμπίνα αλλά χρειάζεται το κάτι παραπάνω

Μοντέρνα η εικόνα του εσωτερικού με κρυφό φωτισμό

Το εσωτερικό του πεντάθυρου Astra διακρίνεται για την ποιότητα και τη συναρμογή, με την κεντρική κονσόλα να χρειάζεται εξοικείωση, λόγω των πολυάριθμων διακοπτών για το ηχοσύστημα, τον κλιματισμό, την πλοήγηση και τις υπόλοιπες λειτουργίες. Ο κρυφός φωτισμός σε όλη την καμπίνα δίνει μια ευχάριστη νότα, με τις θήκες για μικροαντικείμενα και ποτήρια να κάνουν πιο άνετη τη ζωή των επιβατών. Στα πίσω καθίσματα δύο ενήλικες θα φιλοξενηθούν χωρίς παραχωρήσεις, με το πορτμπαγκάζ να είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας. Ένας οικογενειάρχης με παιδιά, ίσως να δυσκολευτεί να χωρέσει τις βαλίτσες και τα διάφορά άλλα πράγματα, καθώς τα 370 λίτρα όγκου δεν είναι και ο καλύτερος σύμμαχός του. Οπότε με δύο βαλιτσούλες των πιτσιρικάδων, ένα καρότσι και μια XXL αποσκευή της γυναίκας του, ίσως χρειαστεί να αφήσει πίσω τη δική του!

Σε καλύπτει

Το Astra 1.6 CDTi με τους 110 ίππους, διαθέτει όλα τα στοιχεία που απαιτεί ο σύγχρονος καταναλωτής, είναι οικονομικό από άποψη κατανάλωση καυσίμου, δεν πληρώνει τέλη, έχει καλό εξοπλισμό, είναι ευχάριστο, ξεκούραστο και απόλυτα ασφαλές στην οδήγηση. Με το όφελος της απόσυρσης, η τιμή της βασικής έκδοσης ξεκινά από τα 18.490 ευρώ, ενώ η Opel δίνει στα 2 χρόνια της αρχικής εργοστασιακής εγγύησης αλλά 4 και το service προβλέπεται κάθε 30.000 χιλιόμετρα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά  Opel Astra 1.6 CDTi 110hp
Κυβισμός (cc) 1.598 κ.εκ.
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 110/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 300/2.000
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 12
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 184
Μέση Κατανάλωση (κιλα/100χλμ.) 3,77
Εκπομπές Ρύπων CO2  97 γρ./χλμ.
Τέλη Κυκλοφορίας  0 €
Μήκος (μέτρα) 4.420
Πλάτος (μέτρα) 1.810
Ύψος (μέτρα) 1.510
Βάρος (κιλά) 1.490
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 370
Τιμή (από…) 18.490

Θήκες για μικρά και μεγάλα μπουκάλια ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό

Πρακτικότατο το υποβραχιόνιο στα πίσω καθίσματα

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης