Του Περικλή Χαλάτση

Δεν χρειάζεται να κάνεις ειδικούς προλόγους όταν οδηγείς ένα αυτοκίνητο με σήμα το «αστέρι». Οι Γερμανοί δεν αφήνουν τίποτα στην τύχη τους. Αξιοποιούν στο έπακρο τις γνώσεις στους τομείς της άνεσης και της ασφάλειας και ειδικά τα τελευταία χρόνια ότι έχει σχέση με την ηλεκτροκίνηση. Σου προσφέρουν ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο που το μόνο που χρειάζεται είναι μια πρίζα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Θεωρώ ότι πολλά λόγια για την κύλιση, την ασφάλεια και αυτά που γενικά προσφέρει μια Mercedes δεν χρειάζονται. Αυτά που ενδιαφέρουν τους υποψήφιους αγοραστές της «μικρής» ηλεκτρικής Mercedes , της EQA 250, είναι άλλα. Την οδηγήσαμε αρκετά χιλιόμετρα και κάναμε δύο φορές «ανεφοδιασμό». 

Την πρώτη φορά την αφήσαμε 14 ώρες στο γκαράζ και χρησιμοποιήσαμε απλά μια σούκο πρίζα. Την δεύτερη φορά επισκεφθήκαμε ένα σταθμό ταχείας φόρτισης και χρειαστήκαμε μόνο 25 λεπτά (είχε και ένα μικρό απόθεμα στις μπαταρίες) . Η Mercedes EQA 250 στην εργοστασιακή μέτρηση δίνει 32 λεπτά για μια πλήρη φόρτιση.

Η κατανάλωση ρεύματος για την  EQA 250 (συνδυασμένος κύκλος) είναι 18,9-17,6 kWh/100 km. Και η αυτονομία της κατά WLTP κυμαίνεται από  402-429 χλμ. Είναι οι επίσημες εργοστασιακές μετρήσεις. Στην πόλη της Αθήνας κάναμε 352 χιλιόμετρα με μια πλήρη φόρτιση αλλά στην εθνική οδό κάναμε περίπου 310 χιλιόμετρα. Δεν ρισκάραμε να κάνουμε περισσότερα. Άλλωστε δεν βρισκόμαστε ούτε στη Γερμανία ούτε στην Ισπανία που κάθε 50 χιλιόμετρα υπάρχει τουλάχιστον ένας σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στην Ελλάδα είμαστε κάπως πίσω και ποτέ δεν πρέπει να ρισκάρεις να μείνεις στη μέση της εθνικής οδού . Γιατί όταν οδηγείς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το κόλπο με το μπιτονάκι από το πλησιέστερο βενζινάδικο και το χωνί, εδώ δεν παίζει.

Ο ηλεκτρικός κινητήρας, μαζί με το σύστημα ψύξης, το ηλεκτρονικό σύστημα ισχύος και το και το κιβώτιο μιας σχέσης εξασφαλίζουν σταθερή σχέση μετάδοσης και διαφορικού. Η καρδιά της EQA «χτυπάει» σε μια πανίσχυρη μπαταρία υψηλής τάσης ιόντων λιθίου. Περιλαμβάνει πέντε μονάδες και βρίσκεται κάτω από την καμπίνα επιβατών, στο κέντρο του αυτοκινήτου. Η ανάκτηση ενέργειας είναι  μια σημαντική λειτουργία που όλοι πρέπει να μάθουν το χειρισμό της. Άλλωστε δεν είναι τίποτα δύσκολο. Απλά είναι θέμα εξοικείωσης. 

Πρέπει όλοι όσοι έχουν την δυνατότητα του One Pental να κινούνται στην πόλη με το σύστημα αυτό γιατί έτσι μπορούν να κάνουν περισσότερα χιλιόμετρα. Το φρενάρισμα πρέπει να γίνεται χωρίς να βάζεις το πόδι σου στο φρένο αλλά σηκώνοντας το από το γκάζι.

Η EQA 250 βασίζεται στο πάτωμα MFA2. Έχει αρκετές διαφορές με το στήσιμο της GLA. Για παράδειγμα δεν έχει γρίλιες. Άλλωστε δεν χρειάζονται σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Αν δείτε το αυτοκίνητο τη νύκτα θα διακρίνετε ευκολότερα τη λωρίδα LED που ενώνει τα φωτιστικά σώματα μπροστά και πίσω.

Οι διαστάσεις είναι 4.463 μήκος × 1.834 πλάτος × 1.620 mm ύψος . Το μεταξόνιο παραμένει στα 2729 mm παρά το γεγονός ότι σε σχέση με την GLA είναι μεγαλύτερη κατά 5 εκατοστά.

Όχι τέσσερις αλλά πέντε επιβάτες ταξιδεύουν άνετα. Αυτό δεν αμφισβητείται. Μόνο ο αποθηκευτικός χώρος δεν θα έλεγα ότι είναι αρκετός για πέντε επιβάτες. Υπάρχουν διαθέσιμα 340 λίτρα για τις αποσκευές. Αν οι επιβάτες είναι άντρες κάπως βολεύονται οι βαλίτσες. Οι γυναίκες που θέλουν περισσότερα αξεσουάρ στο ταξίδι τους περιορίζουν τις επιλογές των ανδρών.

Και μια που αναφερθήκαμε στο ταξίδι. Ο οδηγός βρίσκεται εύκολα την ιδανική θέση και ελέγχει απόλυτα το δρόμο. Άνεση, κύλιση, ασφάλεια, όλα αυτά τα προσπερνούμε. Δεν χρειάζονται σχολιασμό. Με μια λέξη τα λέμε όλα. Τέλεια!

Το εσωτερικό είναι προσεγμένο με μια λειτουργική και εύχρηστη οθόνη πληροφόρησης.

Υπάρχουν τέσσερα προγράμματα οδήγησης. Τα περισσότερα χιλιόμετρα τα κάναμε με την επιλογή  Comfort. Τα άλλα τρία (Sport, Eco, Individual) τα κάναμε για να πάρουμε μια μικρή γεύση. Αν κολλήσαμε λίγο παραπάνω ήταν στην επιλογή sport. Αλλά ο σκοπός δεν ήταν να κινηθούμε γρήγορα αλλά άνετα και οικονομικά.

Για να γνωρίζετε η ισχύς της Mercedes EQA 250, είναι 140 ίπποι, η ροπή στρέψης 375 Nm / σ.α.λ. και η τελική ταχύτητα 160 χλμ. Από 0-100 χλμ χρειάζεται 8.9 δευτερόλεπτα.
Και να κλείσουμε με αυτό που ενδιαφέρει όλους τους υποψήφιους αγοραστές. Η τιμή εκκίνησης για την EQA 250 είναι 49.590 ευρώ.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης