Αποστολή στην Κροατία: Λουκάς Παπαλάμπρος

   

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ


Στις μαγευτικές Δαλματικές Ακτές, η Dacia πραγματοποίησε την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του ανανεωμένου Sandero και του Duster με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Το zougla.gr ταξίδεψε ως την Κροατία και σας μεταφέρει τις πρώτες εντυπώσεις από τα πιο ενδιαφέροντα αυτοκίνητα της γκάμας.

Προσιτά, προσιτά, προσιτά!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι συνολικές πωλήσεις της Dacia έχουν ξεπεράσει τα 4 εκατ. αυτοκίνητα με το Duster να κλέβει την παράσταση

Αυτή είναι η λέξη που βγαίνει συνεχώς από τα χείλη των στελεχών της Renault όσον αφορά στη μάρκα χαμηλού κόστους. Η γαλλική φίρμα γνωρίζει ότι η επιτυχία των μοντέλων της Dacia οφείλεται στις προσιτές τιμές και συνεχίζει χωρίς παρεκκλίσεις τη φιλοσοφία της, κερδίζοντας όλο και περισσότερους πελάτες.

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι η Dacia πραγματοποιεί συνεχώς νέα ρεκόρ πωλήσεων και αυξάνει το μερίδιο στην παγκόσμια αγορά. Μάλιστα, μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου του 2016, διέθεσε 477.967 μονάδες σε όλο τον κόσμο, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξεως του 6% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Επίσης, στις 27 από τις 44 αγορές που δραστηριοποιείται, μεταξύ των οποίων Γαλλία και Ιταλία, σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων.

Το Duster παραμένει το best seller αυτοκίνητο της φίρμας, ενώ και το Sandero πηγαίνει εξαιρετικά καλά. Το δημοφιλές crossover φέρει πλέον το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC, γνωστό από τα μοντέλα της Renault. Συνδυάζεται αποκλειστικά με τον κινητήρα diesel 1.5 dCi των 110 ίππων στην έκδοση 4Χ2.

Από την άλλη, τα Sandero και Sandero Stepway έχουν αναβαθμιστεί αισθητικά και μηχανικά. Φέρουν νέα μάσκα με φώτα ημέρας LED, γρίλια, νέους προφυλακτήρες, φώτα ομίχλης και ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα πίσω, προσδίδοντας στο αμάξωμα πιο μοντέρνα και δυναμική εμφάνιση. Πιο ελκυστική είναι φυσικά η έκδοση Stepway, με τα δανεισμένα από το Duster στιλιστικά στοιχεία, την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τα προστατευτικά εμπρός και πίσω να αναδεικνύουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα της.

Αξιόπιστο και στιβαρό

Το εσωτερικό και των δύο μοντέλων δεν διεκδικεί δάφνες ποιότητας όσον αφορά στην αισθητική και το design. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υπολείπεται σε αξιοπιστία. Τα Duster και Sandero δίνουν μια αίσθηση ότι δεν πρόκειται να χαλάσουν ποτέ. Είναι σχεδιασμένα και κατασκευασμένα για αντοχή στον χρόνο και στις κακουχίες, αυτό δηλαδή που επιζητούν οι καταναλωτές.

Στο Duster δεν έχουμε αλλαγές στην καμπίνα, σε αντίθεση με το Sandero, όπου τοποθετήθηκαν νέο τιμόνι, πίνακας οργάνων, κονσόλα, χειρολαβές και διακοσμητικά, προσδίδοντας πιο μοντέρνο τόνο. Σημαντικά βελτιωμένη είναι και η πρακτικότητα, χάρη στις επιπλέον θήκες αποθήκευσης αντικειμένων, τη μετακίνηση ορισμένων χειριστηρίων και την ύπαρξη υποβραχιόνιου.

Οι χώροι παραμένουν στα ίδια επίπεδα, φιλοξενώντας με σχετική άνεση τέσσερις ενήλικες επιβάτες και τις αποσκευές τους. Ο εξοπλισμός είναι ικανοποιητικός, αν λάβουμε υπ’ όψιν την τιμή, περιλαμβάνοντας επιπλέον κάμερα οπισθοπορείας, οθόνη στην κεντρική κονσόλα, λειτουργία Audio streaming, Βluetooth, θύρες USB-AUX, cruise control και άλλα.

Απόδοση και οικονομία

Όλα τα μηχανικά σύνολα διακρίνονται για τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και τις περιορισμένες εκπομπές CO2

Στους κινητήρες έχουμε μια νέα προσθήκη και πιο συγκεκριμένα στο Sandero. Πρόκειται για τον τρικύλινδρο 1.0 λίτρου απόδοσης 75 ίππων και 97 Nm ροπής. Το συγκεκριμένο μοτέρ αντικαθιστά τον 1.200άρη, προσφέροντας χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές ρύπων σε ποσοστό 10%. Βέβαια, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχει ο 0.9 TCe των 90 ίππων και 140 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με σύστημα start/stop και μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων ή το αυτόματο Easy-R. Στους diesel συναντάμε τον 1.5 dCi με τους 90 ίππους και τα 220 Nm ροπής, με μέση κατανάλωση καυσίμου 3,5 -3,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και εκπομπές ρύπων 90-98 γρ./χλμ.

Το Duster προσφέρεται με τον 0.9 TCe των 125 ίππων ως δικίνητο και τετρακίνητο, τον 1.6 Sce με τους 115 ίππους μόνο σε έκδοση 4X2 και τον 1.5 dCi των 90 και 110 ίππων. Η νέα έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο EDC έξι σχέσεων εμφανίζει μέση κατανάλωση μόλις 4,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και εκπομπές ρύπων στα 116 γρ./χλμ.

Στην πράξη

To Duster τα κάνει όλα και συμφέρει

Κατά τη διάρκεια της παραμονής μας στην Κροατία, οδηγήσαμε το πετρελαιοκίνητο Duster με το αυτόματο κιβώτιο και το Sandero Stepway με τον βενζινοκινητήρα των 898 κ.εκ. Το crossover είναι ικανότατο σε όλα τα οδοστρώματα, ο κινητήρας 1.5 dCi διακρίνεται για τα πληθωρικά χαρακτηριστικά του παρά τον θόρυβο που παράγεται σε συνθήκες πίεσης και το κιβώτιο για τις ομαλές και γρήγορες αλλαγές. Οι αναρτήσεις είναι πλήρως εναρμονισμένες με τον προσανατολισμό του αυτοκινήτου, δίνοντας τη δυνατότητα στον οδηγό να κινηθεί εκτός δρόμου ακόμα και στην έκδοση 4Χ2. 

Από την άλλη, το Sandero Stepway είναι ευέλικτο, σβέλτο και παρκάρει με ευκολία χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις. Χάρη στη σωστή ρύθμιση της ανάρτησης και το αυξημένο ύψος, ισοπεδώνει κάθε εμπόδιο, ενώ στον ανοικτό δρόμο δεν θα προβληματίσει με τη συμπεριφορά του. Η πρόσφυση στην άσφαλτο είναι οριακή και το τιμόνι υπολείπεται σε αίσθηση, αλλά σε ένα αυτοκίνητο όπως αυτό, γνωρίζεις πως κάτι κερδίζεις και κάτι χάνεις.

Στην Ελλάδα τον Μάρτιο

Τα ανανεωμένα Dacia αναμένεται να λανσαριστούν στην ελληνική αγορά τον Μάρτιο του 2017, διατηρώντας τον value for money χαρακτήρα τους και προσφέροντας το κάτι παραπάνω στους κατόχους.  Όσο για τις τιμές, σύμφωνα με πληροφορίες μας, θα κυμαίνονται στα ίδια επίπεδα.

Η ελληνική σημαία πάνω στα αυτοκίνητα που είχαμε στη διάθεσή μας στην Κροατία
Στον επαρχιακό δρόμο κάπου μεταξύ Σιμπένικ και Σπλιτ
Σε ένα από τα πολλά και πανέμορφα πάρκα της Κροατίας με το Sandero Stepway
Ανεβαίνουμε και ράμπες με το Duster
Ράγες οροφής με το σήμα του μοντέλου, προστατευτικές ποδιές και σκούρες ζάντες αλουμινίου
Το εσωτερικό του ανανεωμένου Sandero είναι πιο σύγχρονο και ποιοτικό
Και τα δύο μοντέλα διαθέτουν κάμερα οπισθοπορείας

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης