Οδηγεί ο Γιάννης Πετρόχειλος

Η επιτυχία που γνώρισε το Tenere 700 τα τελευταία τέσσερα χρόνια ίσως να μην την περίμεναν ούτε οι ίδιοι οιΤο Yamaha Tenere είναι το σημείο αναφοράς της κατηγορίας των μεσαίων adventure μοτοσικλετών άνθρωποι της ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ποια είναι όμως αυτή η συνταγή η οποία προσελκύει τους μοτοσικλετιστές προκειμένου να λατρέψουν το Tenere; Τα πράγματα στην περίπτωση του on-off μοντέλου είναι απλά και τελικά πάνω στη λέξη απλότητα στηρίζεται η επιτυχία του, έχοντας όμως μια εξαιρετικά μελετημένη φιλοσοφία να το υποστηρίζει.

Το 2020 η Yamaha θέλοντας να τιμήσει τη συμμετοχή της στο Rally Dakar και σε όλους τους Raid αγώνες που έλαβε μέρος, παρουσίασε την έκδοση Rally Edition την οποία συνέχισε και το 2021. Πρόκειται για ένα μοντέλο σε πολλά σημεία ίδιο με το απλό Tenere με τη διαφορά ότι έχει περισσότερο… χωμάτινη ψυχή σε σχέση με την απλή έκδοση.

Το φωτιστικό σώμα εμπρός με τους πολλαπλούς LED προβολείς.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ουσιαστικές οι διαφορές από την απλή έκδοση του Tenere

Για να ξεμπερδέψουμε με τις διαφορές σε σχέση με το συμβατικό μοντέλο, στην έκδοση Rally συναντάμε τον Το ύψος της σέλας είναι στα 895mm κάτι που κάνει την επιβίβαση… πολύπλοκη!ιδιαίτερο γαλάζιο χρωματισμό της αγωνιστικής ομάδας της Yamaha της δεκαετίας του 1980, μεγαλύτερες διαδρομές στις αναρτήσεις, προστατευτική ποδιά στον κινητήρα, χωμάτινα ελαστικά και προστατευτικές χούφτες στις μανέτες του τιμονιού.

Κάπου εδώ σταματούν οι διαφορές με το απλό μοντέλο και ξεκινούν οι ουσιαστικές διαφορές που δεν είναι άλλες από τη συμπεριφορά στο δρόμο. Ανεβαίνοντας στη σέλα του Tenere κάτι που δεν είναι ιδιαίτερα εύκολο λόγω του μεγάλου του ύψους αισθάνεσαι αρχοντικά. Βλέπεις τα πάντα αφ’ υψηλού και η ορατότητά σου είναι ίσως η καλύτερη που έχω συναντήσει σε μοτοσικλέτα τα τελευταία χρόνια. Η σέλα, λόγω της χωμάτινης φύσης της μοτοσικλέτας, είναι λεπτή και σκληρή, αλλά με έναν μαγικό τρόπο δε σε ταλαιπωρεί ακόμα και έπειτα από αρκετές ώρες οδήγησης. Δεν κατάφερα να κάνω κάποιο πολύωρο ταξίδι με το

Το διαμάντι του Tenere είναι ο CP2 κινητήρας

Μπροστά στα μάτια σου έχεις μια… σπαρτιάτικη οθόνη πληροφοριών η οποία είναι κάθετα τοποθετημένηΣτο Rally βρίσκουμε προστατευτική ποδιά κινητήρα αλουμινένια και κάλυμμα ψυγείου και όχι οριζόντια όπως έχουμε συνηθίσει. Παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, είναι πολύ ευανάγνωστη, ενώ ο χειρισμός γίνεται από έναν διακόπτη στο τιμόνι. Όσο για το τιμόνι; Αυτό είναι αρκετά φαρδύ και πολύ σωστά μελετημένο προκειμένου να σε ικανοποιεί τόσο στις καθημερινές μετακινήσεις, όσο και όταν αποφασίσεις να πατήσεις εκτός ασφάλτου.

Ο κινητήρας που κινεί το Rally δεν διαφέρει σε τίποτα εκείνον της απλής έκδοσης. Πρόκειται για τον εξαιρετικό CP2, δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα των 689 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 72,4 ίππους στις 9.000 σ.α.λ. με τη ροπή του να φτάνει τα 68Nm στις 6.500 σ.α.λ. Η τροφοδοσία γίνεται μέσω ψεκασμού, ενώ η μετάδοση γίνεται μέσω 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων.

Βασικό χαρακτηριστικό του συγκεκριμένου συνόλου είναι η πολυχρηστικότητά του. Πρόκειται για έναν κινητήρα ελαστικό, ροπάτο και “τόσο όσο” πρέπει ισχυρό για να σε μεταφέρει και να σε διασκεδάσει. Ο ψεκασμός δουλεύει πολύ καλά χαρίζοντας σπιρτόζικες επιταχύνσεις στις χαμηλές στροφές, ενώ αν αποφασίσεις να βγεις στον αυτοκινητόδρομο θα σε ανταμείψει με ταχύτητες τις τάξεις των 160-180Km/h. Ο CP2 της

Σημείο αναφοράς στη συμπεριφορά τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα

Κοιτάζοντας προσεκτικά τα χωμάτινα ελαστικά της μοτοσικλέτας με τα χοντρά τακούνια μου δημιουργήθηκε η Στην εκτός δρόμου κίνηση βοηθάνε και τα προστατευτικά αντιολισθητικά από καουτσούκ στο ρεζερβουάρ για τα γόναταεντύπωση πως θα επηρεαζόταν η συμπεριφορά της μοτοσικλέτας στην άσφαλτο. Ευτυχώς, είχα για μια ακόμα φορά λάθος καθώς η μοτοσικλέτα συμπεριφέρεται άψογα σε όλα τα τερέν. Το ατσάλινο πλαίσιο σε συνδυασμό με τις ποιοτικές αναρτήσεις δημιουργούν ένα περιβάλλον ασφάλειας και ποιότητας στην κύλιση της μοτοσικλέτας. Το εμπρός ανεστραμμένο πιρούνι είναι ρυθμισμένο προς τη σφικτή του πλευρά χαρίζοντας εξαιρετική αίσθηση, πολύ καλή πρόσφυση και πληροφόρηση στον αναβάτη. Το πίσω μέρος θα περίμενα να είναι πιο… ανέμελο λόγω της φύσης της μοτοσικλέτας και να σου επιτρέπει να διασκεδάσεις μαζί του, ωστόσο η

Εύκολο στο χώμα ακόμα και για τον άπειρο αναβάτη

Στην άσφαλτο το Tenere έχει το εξής χαρακτηριστικό: Έχει την άνεση να κινηθεί με την ίδια ευκολία στηνΤο ABS στα φρένα απενεργοποιείται για καλύτερη αίσθηση στις χωμάτινες διαδρομές κίνηση της πόλης, την ίδια ευκολία σε επαρχιακό δίκτυο με στροφές, την ίδια ευκολία στον αυτοκινητόδρομο. Η

Το Tenere δείχνει σεβασμό στον αναβάτη

Η Yamaha Tenere Rally είναι μια μοτοσικλέτα που μπορώ να πω ότι θα επέλεγα ξεκάθαρα σε σχέση μεΗ φιλοσοφία της Tenere ήταν εκείνη που το έφερε στην κορυφή της κατηγορίας το απλό μοντέλο. Μπορείς να κάνεις ότι ακριβώς κάνεις με τη βασική έκδοση προσθέτοντας το στοιχείο της πιο άνετης κίνησης εκτός δρόμου όταν το θελήσεις. Μπορείς λοιπόν με το Rally να επιλέξεις κάποιες φορές να ξεφύγεις σε μια ωραία διαδρομή χωρίς να έχεις περιορισμούς, ακόμα και αν είσαι άπειρος αναβάτης. Εκείνο τελικά που κάνει το Tenere να ξεχωρίζει είναι ο μαγικός τρόπος που συνδυάζει την απλότητα με τη σωστή φιλοσοφία. Σέβεται τον αναβάτη και τις ανάγκες του και τελικά η απλότητα είναι το κλειδί της υπόθεσης. Αρκεί να βάλεις τα καλύτερα υλικά σου και τα σωστά μπαχαρικά και το αποτέλεσμα θα είναι σίγουρα επιτυχημένο.

ΤΙΜΗ: 12.290€

Όλα τα στοιχεία του Yamaha Tenere Rally ΕΔΩ.

Βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά!

Εννιά διαφορετικούς προβολείς LED διαθέτει το εμπρός φωτιστικό σώμα.

Στον εξοπλισμό του Tenere Rally βρίσκουμε και τελικό εξάτμισης της Akrapovic.

Στα φρένα έχουμε δύο δίσκους εμπρός 282mm και έναν 245mm πίσω με ABS που απενεργοποιείται.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

“Θεϊκό” Yamaha Tenere από την Deus

Τα τσακάλια της Τετάρτης || Χρόνης Πανδής “Ο Πυροσβέστης”

Η 3η γενιά του Yamaha MT-09 είναι και η πιο φαρμακερή!