Αποστολή στην Πορτογαλία: Λουκάς Παπαλάμπρος

   

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Έπειτα από 20 χρόνιας παρουσίας στην αγορά και 6,6 εκατομμύρια πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο, το Megane επιστρέφει πιο ολοκληρωμένο από ποτέ, προσφέροντας στον οδηγό οτιδήποτε επιθυμεί από ένα μικρομεσαίο hatchback.

Το καλύτερο Megane της ιστορίας


Υπογράφει την επιτυχία

Με τον ανταγωνισμό να γίνεται όλο και σκληρότερος και τα παραδοσιακά πεντάθυρα hatch (Opel Astra, Ford Focus, VW Golf, Peugeot 308 και Honda Civic) να ανεβάζουν το επίπεδο στην κατηγορία C, η Renault ήταν υποχρεωμένη να αντιδράσει και μάλιστα άμεσα. Η γαλλική φίρμα εργάστηκε σκληρά ώστε να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο που μπορεί να καλύψει τα πρέπει και τα θέλω των απαιτητικών καταναλωτών και να αναρριχηθεί στην κορυφή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στις αρχές της εβδομάδας, ταξιδέψαμε έως τη Λισσαβόνα της Πορτογαλίας, στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής παρουσίασης της τέταρτης γενιάς του Megane και σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις από το ολοκαίνουργιο γαλλικό μοντέλο.

Από την πρώτη ματιά το αυτοκίνητο τονίζει τη διαφορετικότητά του. Πατάει πάνω σε νέα πλατφόρμα, έχει μεγαλύτερο μήκος και πλάτος και συγχρόνως χαμηλότερο ύψος, κάτι που του δίνει αυτόματα ένα δυναμισμό και μια στιβαρή σιλουέτα. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο του αμαξώματος είναι αναμφισβήτητα τα φώτα LED σχήματος C με τρισδιάστατο εφέ και ειδικά αυτά στο πίσω τμήμα, τα οποία εκτείνονται ως το κέντρο της πέμπτης πόρτας. Στην έκδοση GT με το αποκλειστικό χρώμα μπλε, τις χρωμιωμένες απολήξεις της εξάτμισης, το διαχύτη και τις ζάντες 18 ιντσών, το οπτικό αποτέλεσμα είναι μαγευτικό.

Σύγχρονο, εργονομικό και τεχνολογικά προηγμένο το εσωτερικό

Με στιλ και ουσία

Η ίδια φιλοσοφία έχει ακολουθηθεί και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Οι σχεδιαστές της Renault έχουν δώσει ιδιαίτερη προσοχή στην ποιότητα, την εργονομία και την άνεση, με τον εξοπλισμό να περιλαμβάνει όλα τα προηγμένα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Στο κέντρο της κονσόλας δεσπόζει η έγχρωμη οθόνη αφής 8,7 ιντσών τύπου tablet με ελληνικό μάλιστα μενού. Από αυτή την οθόνη ο οδηγός μπορεί να ελέγξει όλες τις λειτουργίες, να συνδέσει το smartphone και να ζήσει μια high-tech εμπειρία που συναντάται σε αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας.

Το ανασχεδιασμένο τιμόνι με τα ενσωματωμένα χειριστήρια προσφέρει καλύτερη επαφή, ο πίνακας οργάνων με τις ψηφιακές και αναλογικές ενδείξεις είναι πλήρης και ευανάγνωστος, με την πρακτικότητα να κυμαίνεται Η οθόνη αφής τύπου tablet ξεχωρίζει με τη λειτουργικότητα και το design στα γνωστά υψηλά επίπεδα. Τα καθίσματα είναι αρκετά άνετα και με καλή πλευρική στήριξη, ενώ στις πλουσιότερες εκδόσεις παρέχουν λειτουργία μασάζ και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη οσφυϊκή υποστήριξη. Στην περίπτωση του GΤ, είναι χωρίς υπερβολή υπέροχα. Όπως ανέφεραν οι περισσότεροι συνάδελφοι μετά την πρώτη δοκιμή, ίσως πρόκειται για τα καλύτερα μπάκετ της κατηγορίας.

Η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων και του μεταξονίου, όπως είναι φυσικό ωφέλησε τους χώρους στο εσωτερικό, με τους επιβάτες να έχουν πλέον περισσότερο αέρα για τα πόδια και το κεφάλι τους. Πίσω μπορούν να φιλοξενηθούν με άνεση δύο ενήλικες άνω του μετρίου αναστήματος, με το πορτμπαγκάζ να έχει χωρητικότητα 384 λίτρων, που με την αναδίπλωση των καθισμάτων εκτινάσσεται στα 1.247 λτ.

1.600 κ.εκ. 200 ίπποι και 280 Nm ροπής για το Megane GT

Κινητήρες για όλα τα βαλάντια

Κάτω από το καπό υπάρχει μια πλήρη γκάμα μηχανικών συνόλων βενζίνης και diesel. Συνολικά συναντάμε εννέα κινητήρες από 1.200 έως 1.600 κ.εκ., απόδοσης από 90 έως 205 ίππους. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον εστιάζεται στον 1.2 TCe των 100 και 130 ίππων, τον 1.5 dCi με τους 110 ίππους ο οποίος στην έκδοση ECO2 απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας και τον 1.6 dCe των 130 ίππων. Εμείς οδηγήσαμε την τελευταία μόνο έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων. Το μοτέρ ταιριάζει ιδανικά στο Megane, έχει δύναμη από χαμηλά, καταναλώνει ελάχιστο καύσιμο και δεν εμφανίζει κραδασμούς ή θορύβους.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, πήραμε μια γεύση και από το GT των 205 ίππων και 280 Nm ροπής. Η συγκεκριμένη εκδοχή συνδυάζεται μόνο το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC7, προσφέροντας εξαιρετικές επιδόσεις. Κινείται με γοργούς ρυθμούς σε όλες τις συνθήκες και διατηρεί υψηλές ταχύτητες χωρίς να προβληματίζεται καθόλου. Βέβαια, η κατανάλωση καυσίμου που είδαμε στο trip computer ήταν αρκετά υψηλότερη από αυτή που δίνει ο κατασκευαστής, αλλά αυτό θα το επιβεβαιώσουμε καλύτερα επί ελληνικού εδάφους, όταν θα το έχουμε περισσότερες μέρες στη διάθεσή μας.

Ταχύτατο, ακριβές και σταθερό στον δρόμο

Άνετο και δυναμικό

Από τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του Megane, διαπιστώνεις τα βήματα προόδου που έχουν γίνει σε ποιότητα κύλισης και οδική συμπεριφορά. Το πεντάθυρο γαλλικό μοντέλο είναι πιο άνετο στον δρόμο, η ανάρτηση έχει σωστή ρύθμιση και το τιμόνι είναι πιο άμεσο αν και υπολείπεται σε αίσθηση. Στην περίπτωση του GT, η ενεργή τετραδιεύθυνση 4CONTROL, η σπορ ανάρτηση, το Launch Control και το αυτόματο κιβώτιο με τα paddles πίσω από το τιμόνι, θέτουν τις βάσεις. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τέσσερα προγράμματα (Neutral, Comfort, Perso, Eco και Sport), ρυθμίζοντας ανάλογα την απόκριση του γκαζιού, τη λειτουργία του κιβωτίου, τον ήχο του κινητήρα, ακόμα και τον κρυφό φωτισμό της καμπίνας.

Το νέο Renault Megane αναμένεται στη χώρα μας τον Απρίλιο του 2016, με τις τιμές να ανακοινώνονται λίγο πριν το επίσημο λανσάρισμα.

Τα Megane παραταγμένα στη σειρά περιμένουν τους δημοσιογράφους
Πρώτη οδήγηση για την έκδοση με τον 1.6 dCi κινητήρα
Απολαμβάνουμε το αυτοκίνητο και τη θέα στον ωκεανό
Εκπληκτικά τα πίσω φώτα, ιδιαίτερα τη νύχτα
Στο GT τα καθίσματα είναι αψεγάδιαστα
Ιδανικοί οι χώροι για τέσσερις ενήλικες
Ακόμα και το κλειδί κάνει τη διαφορά

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης