Πρώτη επαφή με το ολοκαίνουργιο Honda Civic e:HEV

Πρώτη καταχώρηση: Τρίτη, 21 Ιουνίου 2022, 12:30
Πρώτη επαφή με το ολοκαίνουργιο Honda Civic e:HEV

Του Γιώργου Παλληκάρη

Με βαριά φανέλα αλλά και φυσικά εμπειρία που μετράει πάνω από 50 χρόνια και 27.5 εκατ. πωλήσεις (το πρώτο Civic παρουσιάστηκε το 1972), η Honda δημιούργησε το πιο τεχνολογικά άρτιο και αποδοτικό Civic στην ιστορία. Ο λόγος για την 11η γενιά του μοντέλου, η επίσημη παρουσίαση του οποίου πραγματοποιήθηκε στην πρωτεύουσα της Ισπανίας και η zougla.gr ήταν εκεί για να το γνωρίσει από κοντά.

Νέο Honda Civic με πολλές αλλαγές, σε εμφάνιση, τεχνολογίες και κυρίως κινητήριο σύνολο.  
Αλλαγμένο σε κάθε πτυχή του έρχεται το best seller της Honda, καθώς υιοθετεί μία πιο ήπια (συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά) εξωτερική εμφάνιση η οποία πλέον διαλύει κάθε αμφιβολία και συγκεντρώνει αποκλειστικά θετικά σχόλια. Για να «πετύχει» την σπορ-κουπέ αισθητική, το μεταξόνιο του νέου Civic είναι 35 χιλιοστά μεγαλύτερο από το προηγούμενο μοντέλο, αλλά με 20 χιλιοστά μικρότερο πίσω πρόβολο και μειωμένο συνολικό ύψος κατά 25χλστ. Πλέον οι γυάλινες επιφάνειες είναι μεγαλύτερες και προσφέρουν αρκετά καλύτερη ορατότητα ενώ στην Sport έκδοση, δεν λείπουν και οι όμορφες πινελιές όπως οι carbon επενδύσεις σε καθρέφτες και πίσω αεροτομή.  

Ακόμα πιο αλλαγμένη και μοντέρνα είναι η εικόνα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου όπου η Honda ακολουθεί μία λογική οριζόντιας διάταξης με κύριο χαρακτηριστικό το μεταλλικό κυψελωτό πλέγμα, που «κρύβει» τους αεραγωγούς για οδηγό – συνοδηγό. Τα υλικά που έχουν επιλεγεί είναι καλά και ευχάριστα στην υφή, την ώρα που δεν υπάρχουν πολλά μπουτόν και λεπτομέρειες που θα πελαγώσουν τον ιδιοκτήτη. Ψηλά στο ταμπλό υπάρχει μία οθόνη αφής του συστήματος infotainment 9 ιντσών (με στάνταρ Apple CarPlay – Android Auto) η οποία είναι και το κέντρο ελέγχου για τις λειτουργίες του συστήματος, ενώ για πρώτη φορά ο οδηγός αντικρίζει έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 10.2 ιντσών. Από κει και πέρα υπάρχουν αρκετές θήκες, μεγάλες επιφάνειες και πολλές θύρες usb για όλους τους επιβάτες, οι οποίοι (χάρη στο μεγαλύτερο κατά 35χλστ. μεταξόνιο) απολαμβάνουν πραγματικά τεράστιους χώρους. Η ευρυχωρία του μοντέλου έχει ενισχυθεί περαιτέρω με τον χώρο για τα πόδια να επιτρέπει ταξίδι σε σταυροπόδι, την ώρα που ο χώρος αποσκευών είναι στα 410 λτ. με έξυπνη συρόμενη εταζέρα. 

Αποκλειστικά 2λιτρο υβριδικό με δύο ηλεκτροκινητήρες και 184 άλογα
Ναι οι παραπάνω αλλαγές είναι σημαντικές, αυτή όμως που οριακά μονοπωλεί το ενδιαφέρον βρίσκεται κάτω από το καπό. Το νέο Civic είναι υβριδικό για πρώτη φορά στην ιστορία του, συνδυάζοντας ένα 2λιτρο κινητήρα που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson, με δύο ηλεκτροκινητήρες οι οποίοι συνεργάζονται με ένα νέο σύστημα μετάδοσης το οποίο δεν διαθέτει γρανάζια για καλύτερη παροχή ροπής.

Το σύνολο αποδίδει συνδυαστικά 184 ίππους και 315 Nm ροπής με το 0-100 να έρχεται σε 7.8 δευτ. και την κατανάλωση που υπόσχεται η εταιρία να είναι στα 4.7 λτ./100χλμ., νούμερο που απέχει πραγματικά ελάχιστα από την πραγματικότητα σύμφωνα και με το δικό μας trip computer. Η τεχνολογία που έχει «πέσει» κάτω από το καπό είναι εξαιρετική και το αυτοκίνητο ουσιαστικά αποκτά το προφίλ που απαιτεί η νέα εποχή. Πολύ γκάζι, χαμηλή κατανάλωση και λίγοι ρύποι.  Παράλληλα, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τέσσερα προφίλ οδήγησης Eco-Normal-Sport-Individual ενώ αξίζει να αναφέρουμε πως στο Sport, υπάρχει και ανάλογος ήχος που φτάνει στα αυτιά των επιβατών, ανεβάζοντας όμορφα τους παλμούς. 

Και στον τομέα ασφάλεια όμως έχει γίνει αρκετή δουλειά, καθώς η σουίτα συστημάτων SENSING έχει διευρυνθεί με πολλά νέα χαρακτηριστικά, όπως η νέα μπροστινή κάμερα που μπορεί να εντοπίζει πεζούς, ποδηλάτες και οδικές γραμμές σε φάσμα γωνίας 100 μοιρών. Παράλληλα έχουν τοποθετηθεί και οκτώ συνολικά αισθητήρες σόναρ που μπορούν με πολύ μεγαλύτερη ακρίβεια να ανιχνεύουν μη μεταλλικά αντικείμενα (συγκριτικά με το προηγούμενο ραντάρ χιλιοστομετρικού κύματος), ενώ και η λειτουργία Traffic Jam Assist λύνει τα χέρια σε συνθήκες κίνησης. 

Το νέο Civic είναι εντυπωσιακό όχι μόνο σε εμφάνιση και τεχνολογία, αλλά κυρίως στον δρόμο, κάτι που μπορούμε να επιβεβαιώσουμε και να αναλύσουμε καθώς «γράψαμε» πάνω από 330χλμ. πίσω από το τιμόνι του. Οφείλουμε όμως να σεβαστούμε το εμπάργκο της εταιρίας που έχει ισχύ μέχρι τις 28 Ιουνίου, και θα επανέλθουμε τότε με κάθε οδηγική λεπτομέρεια, και πιστέψτε μας αξίζει. 

Μείνετε συντονισμένοι.


 

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 21 Ιουνίου 2022, 12:30