ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος

   

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Είναι το πιο σημαντικό αυτοκίνητο στην ιστορία της Volkswagen μετά το Golf. Το μοντέλο που ανοίγει τον δρόμο του γερμανικού κολοσσού για την ηλεκτροκίνηση, αυτό που φέρνει πιο κοντά τους οδηγούς με τις νέες τεχνολογίες και δείχνει τι θα επακολουθήσει τα επόμενα χρόνια.

Έως τα 30 χλμ./ώρα εκπέμπει έναν τεχνητό ήχο για να ειδοποιούνται οι πεζοί

Για το ID.3 έχουν γραφτεί χιλιάδες λέξεις, η γερμανική μάρκα έχει στήσει έναν ολόκληρο μηχανισμό προώθησης στις παγκόσμιες αγορές, με τις πωλήσεις του να ξεπερνούν κάθε προσδοκία από τους πρώτους μήνες κυκλοφορίας του.

Οδηγήσαμε την έκδοση 1ST Edition, η οποία είναι ήδη διαθέσιμη στη χώρα μας, κάνοντας μια πλήρη δοκιμή τόσο μέσα στην πόλη όσο και στην εθνική οδό. Στόχος μας ήταν να δούμε ποια είναι η πραγματική αυτονομία του οχήματος σε πραγματικές συνθήκες.

Ας πάρουμε τα πράγματα όμως από την αρχή.

Ένας άλλος κόσμος

Η αυτονομία του αγγίζει τα 420 χιλιόμετρα

Ξεχάστε τα VW με την παρωχημένη σχεδίαση και την όμοια αισθητική σε κάθε σειρά της γκάμας. Η οικογένεια ID είναι τελείως διαφορετική. Τα αυτοκίνητα, με προεξέχον το ID.3 προβάλλουν το σύγχρονο, το φρέσκο, το καινοτόμο.

To αμιγώς ηλεκτροκίνητο hatchback διακρίνεται για το ξεχωριστό design, τα όμορφα χρώματα του αμαξώματος, τους κοντούς προβόλους, τους μεγάλους τροχούς με τις ζάντες 18 ιντσών, τα εντυπωσιακά φώτα LED matrix και την εξαιρετική αεροδυναμική.

Ως κάτι τελείως καινούριο, σε κάθε πέρασμά του μαγνητίζει τα βλέμματα. Οι περαστικοί ρωτούν για το αυτοκίνητο, θέλουν να το δουν από κοντά, να το ανακαλύψουν, να μπουν στο εσωτερικό. Τους εντυπωσιάζει όταν τους ενημερώνουμε για την αυτονομία και το πώς λειτουργεί το ηλεκτρικό σύνολο. Αυτό το ενδιαφέρον αποτελεί τη μεγαλύτερη επιτυχία του μοντέλου και φυσικά της γερμανικής μάρκας.

Λιτό και high-tech

Άνετο, πρακτικό και απόλυτα σύγχρονο το εσωτερικό

Ανοίγοντας τις πόρτες αντιλαμβάνεσαι ότι το εσωτερικό είναι μεγαλύτερο και πιο ευρύχωρο από αυτό που φανταζόσουν. Στην καμπίνα μπορούν να φιλοξενηθούν με άνεση τέσσερις ενήλικες επιβάτες ή και πέντε με κάποιες παραχωρήσεις. Η έλλειψη του κλασικού τούνελ μετάδοσης παρέχει επιπλέον χώρο για τα πόδια και εξασφαλίζει απίστευτους αποθηκευτικούς χώρους. Πραγματικά δεν θυμόμαστε να υπάρχει αυτοκίνητο με τόσες πολλές θήκες για ποτήρια, smartphones και αντικείμενα.

Η πρακτικότητα και η ευχρηστία είναι τα μεγάλα πλεονεκτήματα του ID.3. Τίποτα στην καμπίνα δεν είναι περιττό. Όλα έχουν σχεδιαστεί και τοποθετηθεί για την άνεση και την ευκολία του οδηγού και των επιβατών.

Βέβαια υπάρχουν κάποια θέματα εργονομίας, όπως η ύπαρξη δύο μόνο διακοπτών για τα παράθυρα. Αν θες να ανοίξεις τα πίσω, πρέπει πρώτα να πατήσεις το «rear». Αν το παραλείψεις, ενεργοποιούνται μόνο τα μπροστινά. 

Επίσης περιμέναμε λίγη καλύτερη ποιότητα όσον αφορά στα υλικά. Βέβαια η συναρμογή τους είναι πολύ καλή και ο συνδυασμός χρωμάτων απόλυτα επιτυχημένος, όπως και ο φωτισμός με τις 30 διαφορετικές αποχρώσεις.

Τα κουμπιά στο τιμόνι και το ταμπλό είναι διαισθητικά. Αυτό σημαίνει ότι, μόλις ακουμπάς το δάχτυλο πάνω, ενεργοποιείται η λειτουργία που θες. Από την οθόνη αφής 10 ιντσών μπορείς να ελέγξεις τα πάντα. Αν είσαι αγγλομαθής ή γερμανομαθής, τότε έχεις και την επιλογή των φωνητικών εντολών.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων προβάλλει πληροφορίες για την αυτονομία, την ταχύτητα, την πλοήγηση και το cruise control. To κιβώτιο είναι δεξιά στο τιμόνι, πίσω από τη στεφάνη. Υπάρχει μια μόνο σχέση. Το γυρνάς στο «D» και φεύγεις μπροστά. Στο «R» κάνεις όπισθεν και στο «Ν» είναι το νεκρό. Για να σταθμεύσεις, απλώς πιέζεις το «P», δηλαδή το πάρκινγκ. Η κάμερα και οι αισθητήρες σε βοηθούν ώστε να κινηθείς προς κάθε κατεύθυνση με ασφάλεια.

Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 385 λίτρων, φιλοξενώντας τις αποσκευές τεσσάρων επιβατών. Σε περίπτωση που επιθυμείς να μεταφέρεις κάτι ογκώδες, απλώς ρίχνεις τις πλάτες των πίσω καθισμάτων.

Επίσης αξίζει να σημειώσουμε πως το ID.3 είναι μόνιμα online και παρέχει πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για την κυκλοφορία, τους σταθμούς φόρτισης και τις τιμές. 

Από 300 έως 420 χιλιόμετρα

Έχει μήκος 4.261 χλστ., πλάτος 1.809 χλστ. και ύψος 1.552 χλστ.

Το ηλεκτρικό μοτέρ στην έκδοση ID.3 1ST Edition αποδίδει 150 kW (204 ίππους) και ροπή 310 Nm. Η μπαταρία είναι χωρητικότητας 58kWh και η ισχύς μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω κιβωτίου 1 σχέσης, όπως αναφέραμε και παραπάνω. Υπάρχουν τρία προγράμματα κίνησης (Eco, Comfort, Sport), με την τελική ταχύτητα στο πρώτο να περιορίζεται στα 130 χλμ./ώρα και στα άλλα δύο στα 160 χλμ./ώρα.

Κατά τη διάρκεια της δοκιμής χρησιμοποιήσαμε και τα τρία προγράμματα. Πραγματοποιήσαμε μια μεγάλη διαδρομή, πηγαίνοντας έως τη Λιβαδειά και επιστροφή.

Στην πόλη της Βοιωτίας φορτίσαμε την μπαταρία προκειμένου να νιώθουμε μια αίσθηση σιγουριάς, αν και όπως απεδείχθη, το ID.3 κάνει εύκολα 300 χιλιόμετρα στην εθνική οδό, αρκεί να είσαι συνετός με το γκάζι.

Μέσα στην πόλη, τα 400 χιλιόμετρα αυτονομίας δεν είναι απαγορευτικό νούμερο. Όσο για την κατανάλωση ενέργειας, ο κατασκευαστής αναφέρει 14,5-15,4 kWh στα 100 χιλιόμετρα. Εμείς γράψαμε ακόμη και κάτω από τα 10 kWh αλλά με τη συνήθη ροή η ενέργεια είναι αυτή που δίνει η Volkswagen.

Για να φορτίσεις την μπαταρία από απλό οικιακό δίκτυο, απαιτείται να έχεις το βύσμα στην υποδοχή όλη νύχτα. Θα πληρώσεις δηλαδή πάνω κάτω 3 ευρώ με τις νυχτερινές χρεώσεις.

Βέβαια, αν αγοράσεις το αυτοκίνητο, θα πάρεις δώρο το πακέτο εγκατάστασης ID. Charger, που περιλαμβάνει τον οικιακό φορτιστή (Wallbox) της Volkswagen «ID. Charger Connect» ισχύος 11kW κατεβάζοντας τον χρόνο φόρτισης στις 6 ώρες.

Το συγκεκριμένο πακέτο τοποθετείται επίσης δωρεάν στο σπίτι σου από ηλεκτρολόγο της εταιρείας.

Όλα γίνονται τόσο γρήγορα και ήσυχα

Επιταχύνει στα 0-100 σε 7,3 δευτερόλεπτα

Μπαίνεις στο αυτοκίνητο, βάζεις τη ζώνη ασφαλείας, περιστρέφεις τον επιλογέα πίσω από το τιμόνι και πατάς το γκάζι. Το ID.3 εκτοξεύεται μπροστά με ορμή, χωρίς να ακούγεται το παραμικρό. Μόνο ένας ήχος σαν θρόισμα του αέρα γίνεται αισθητός. Οι τροχοί ρολάρουν ομαλά στην άσφαλτο, το όχημα παραμένει σταθερό όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα.

Τίποτα δεν διαταράσσει την ησυχία στην καμπίνα. Κινείται σβέλτα, είναι ευέλικτο παρά τους μεγάλους τροχούς και παρκάρει εύκολα. Η ποιότητα κύλισης δεν είναι επιπέδου Golf, αλλά ικανοποιητική.

Δεν θα στρίψεις με τέρμα γκάζι, αλλά θα μπεις στη στροφή πιο γρήγορα από όσο έχεις υπολογίσει. Το τιμόνι έχει μια ελαφρά αίσθηση και το πεντάλ του φρένου θέλει χρόνο μέχρι να το συνηθίσεις.

Ο ηλεκτροκινητήρας βγάζει την ισχύ με εκπληκτικό ρυθμό και στον ανοιχτό δρόμο διατηρεί ταχύτητα 120-130 χλμ./ώρα με αξιοθαύμαστη άνεση.

Η άποψή μας

Ο εξοπλισμός του είναι υπέρ-πλούσιος

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα αυτοκίνητα που έχουμε οδηγήσει τα τελευταία χρόνια. Ένα ασφαλές μικρομεσαίο hatchback, εξαιρετικά ευχάριστο στις καθημερινές μετακινήσεις μέσα στην πόλη και ικανό για εξορμήσεις, αρκεί να έχει φορτισμένη την μπαταρία.

Στην Ελλάδα, αρχικά είναι διαθέσιμο στην έκδοση 1ST Edition, η οποία διακρίνεται για τον πολύ πλούσιο εξοπλισμό.

Οι υποψήφιοι αγοραστές έχουν τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ τριών πακέτων εξοπλισμού (ID.3 1ST, ID.3 1ST Plus και ID.3 1ST Max) και τεσσάρων εξωτερικών χρωμάτων (γκρι Moonstone, γκρι Manganese, λευκό Glacier και τιρκουάζ Makena).

Οι τιμές ξεκινούν από 34.810 ευρώ με την κρατική επιδότηση, περιλαμβάνοντας όλα τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και τις υπηρεσίες συνδεσιμότητας.

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  VW ID.3 1ST Edition
Κυβισμός (cc) Ηλεκτρικό μοτέρ
Ισχύς EV 204 ίπποι
Ροπή 310 Nm
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 7,3
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 160
Μέση Κατανάλωση Ενέργειας (kWh/100χλμ.) 14,5 – 15,4
Αυτονομία (χλμ.) 420
Εκπομπές Ρύπων CO2 0 γρ./χλμ.
Τέλη Κυκλοφορίας 0 €
Μήκος (μέτρα) 4.261
Πλάτος (μέτρα) 1.809
Ύψος (μέτρα) 1.552
Βάρος (κιλά) 1.794
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 385
Τιμή (από…)

34.810€

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης