Αποστολή στην Πορτογαλία
Λουκάς Παπαλάμπρος

Η νέα γενιά της Octavia είναι έτοιμη να κάνει την εμφάνιση της στις ευρωπαϊκές αγορές, όντας το καλύτερο αυτοκίνητο που έχει βγει ποτέ από το εργοστάσιο του Μλάντα Μόλεσλαβ. Ταξιδέψαμε ως το Φάρο της Πορτογαλίας, στα πλαίσια τις πανευρωπαϊκής παρουσίασης του μοντέλου, την οδηγήσαμε και σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εκπλήσσει με τη πρώτη ματιά

Η Octavia, είναι το αυτοκίνητο που «εκτόξευσε» τη Skoda στις συνειδήσεις τον ευρωπαίων καταναλωτών. Δεν είναι καθόλου τυχαίο άλλωστε, που από το 1996 οπότε και εμφανίστηκε η πρώτη γενιά, έχουν πουληθεί περισσότερες από 3,7 εκατομμύρια μονάδες του μοντέλου σε όλο τον κόσμο. Η νεότερη Octavia ωστόσο, είναι αναμφισβήτητα η καλύτερη όλων. Τόσο από πλευράς αισθητικής, όσο και ποιότητας, συμπεριφοράς στο δρόμο, οικονομίας και φυσικών χώρων.
Το σχεδιαστικό τμήμα της τσεχικής μάρκας, αναβάθμισε ουσιαστικά το αυτοκίνητο, προσδίδοντας του πιο πολυτελή χαρακτήρα. Οι καθαρές γραμμές του αμαξώματος σε συνδυασμό με την αύξηση των διαστάσεων, προσδίδουν κομψότητα και πληθωρικότητα στο αμάξωμα, κάτι που αντιλαμβάνεσαι από τη πρώτη ματιά. Οι λεπτομέρειες, όπως ο σχεδιασμός των πίσω φώτων και το νέο σήμα της μάρκας, κάνουν την νέα Octavia να ξεχωρίζει.


Κορυφαίοι χώροι

Ανοίγοντας την πόρτα του τσέχικου μοντέλου, οι χώροι κυριολεκτικά σε αφήνουν «με το στόμα ανοικτό»! Είναι οι μεγαλύτεροι της κατηγορίας με διαφορά. Στα πίσω καθίσματα μπορούν να φιλοξενηθούν με άνεση τρεις ενήλικες επιβάτες, χωρίς να παραπονεθούν ουδεμία στιγμή για τα πόδια ή τα κεφάλια τους. Το πορτμπαγκάζ από την άλλη έχει φθάσει σε τεράστια επίπεδα για την κατηγορία. Ξεκινά από 590 λίτρα, που με την αναδίπλωση των καθισμάτων φθάνει τα 1.580 λτ., χωρώντας ακόμα και μια δίφυλλη ντουλάπα!! Εκτός αυτού, διαθέτει άγκιστρα, δίχτυα, ειδικά πατάκια ώστε να μην λερώνεται, ενώ υπάρχει και ξύστρα πάγου σε ειδική θήκη στην τάπα του ντεπόζιτου.
Η σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας μπορεί να μην είναι και η πλέον μοντέρνα, ωστόσο είναι απόλυτα εργονομική, με πολύ καλή ποιότητα, ενώ διαθέτει και μια καινούρια οθόνη 8 ιντσών για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης που περιλαμβάνει κάθε λειτουργία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τον Μάιο στην Ελλάδα
Η νέα Octavia θα έρθει στην Ελλάδα τον ερχόμενο Μάιο, με τρεις κινητήρες βενζίνης και δύο diesel. Στη βάση της γκάμας είναι ο 1,2 TSI με τους 105 ίππους, ακολουθεί ο 1,4 TSI με 140 ίππους και στην κορυφή είναι ο 1,8 TSI απόδοσης 180 ίππων. Στους πετρελαιοκινητήρες, θα δούμε τον καινούριο 1,6 TDI με τους 105 ίππους, ο οποίος θα είναι διαθέσιμος και σε έκδοση Greenline με μέση κατανάλωση μόλις 3,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και εκπομπές ρύπων στα 89 γρ./χλμ., αλλά και το δίλιτρο με τους 150 ίππους. Όλοι τους διαθέτουν στον εξοπλισμό το start/stop, ενώ προαιρετικά περιλαμβάνεται και το αυτόματο κιβώτιο DSG. Επίσης, διαθέτει πληθώρα συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, όπως και εννιά αερόσακους στις πλουσιότερες εκδόσεις.

Υψηλής ποιότητας
Στους δρόμους του νοτιότερου άκρου της Ευρώπης, γύρω από το Φάρο της Πορτογαλίας, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε για πρώτη φορά τη νέα Octavia. Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα, ο οδηγός αισθάνεται την καλύτερη ποιότητα κύλισης και την άνεση που προσφέρει, με την ανάρτηση να αποσβένει αποτελεσματικά οποιαδήποτε ανωμαλία. Στην εθνική οδό και με υψηλή ταχύτητα, το αυτοκίνητο παραμένει σταθερό και σίγουρο, έχοντας παράλληλα και πολύ καλή ηχομόνωση.

Συνολικά, πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο μεσαίο αυτοκίνητο, άνετο στην οδήγηση, ιδανικό για ταξίδια, με αποδοτικούς κινητήρες, πλούσιο εξοπλισμό και φυσικά τεράστιους χώρους. Όσο για τις τιμές στην Ελλάδα, αν και η Skoda θα τις ανακοινώσει επίσημα λίγο πριν το λανσάρισμα του, τον ερχόμενο Μάιο, θα κυμαίνονται πάνω από αυτές του Rapid και κάτω από αυτές του VW Golf. Οπότε υπολογίστε στα 14.000-15.000 ευρώ!

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης