Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα επαγγελματικά αυτοκίνητα πρέπει να είναι σκληροτράχηλα, να μην καταλαβαίνουν από σκληρή… δουλειά και, φυσικά, να αντέχουν, ανεξάρτητα από το εάν ο ιδιοκτήτης τους τα κακομεταχειρίζεται ή όχι. Αυτήν τη φορά αποφασίσαμε να δοκιμάσουμε κάπως… διαφορετικά ένα μοντέλο όχι και πολύ γνωστό στην ελληνική αγορά. Ο λόγος για το διπλοκάμπινο (διατίθεται βεβαίως και μονοκάμπινο) Mahindra GΟΑ, που προέρχεται από την Ινδία και κατασκευάζεται από τον ομώνυμο όμιλο που κουβαλά στην πλάτη του 65 χρόνια ιστορίας και έχει κάτω από την ομπρέλα του 100.000 εργαζομένους. Στην Ελλάδα τα αυτοκίνητα της Mahindra εισάγονται από τον όμιλο Agripan (με περίπου 100… χρόνια ιστορίας), γεγονός που μεταφράζεται σε εγγύηση όσον αφορά στο after sales και γενικότερα την υποστήριξη.

Όχημα ουσίας το Mahindra GOA…

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ


Δοκιμή σε ειδικό χώρο…

Έχοντας στα χέρια μας το διπλοκάμπινο Pick up, επιλέξαμε να το δοκιμάσουμε κάτω από σκληρές συνθήκες. Βρεθήκαμε χωρίς σκέψη στην πίστα 4×4 Αttart off road park που βρίσκεται στην Κερατέα Αττικής. Μαζί με τον επικεφαλής του πάρκου και επί σειρά ετών πρωταθλητή σε αγώνες 4×4 Στέφανο Αττάρτ ξεκινήσαμε τις δοκιμασίες. Ο ίδιος, έχοντας οδηγήσει οτιδήποτε τετρακίνητο υπάρχει στην Ελλάδα και στον… κόσμο, μας μετέφερε τις εμπειρίες του, τις οποίες καταγράψαμε.

Οδήγηση στον δρόμο


To GOA είναι ένα ουδέτερο όχημα. Δεν θυμίζει αυτοκίνητο δρόμου αλλά ούτε και… τρακτέρ. Μου έκανε εντύπωση που δεν έτριζαν καθόλου τα πλαστικά της καμπίνας, παρά το γεγονός ότι το συγκεκριμένο όχημα είχε αρκετά χιλιόμετρα στο κοντέρ.

Το εσωτερικό του GOA…

Πέρασμα από νερό
Εδώ το Mahindra είναι ένα όχημα που θυμίζει περισσότερο αμφίβιο παρά… αυτοκίνητο. Μου άρεσε που περνούσε τις νερολακκούβες χωρίς να καταλαβαίνει τίποτα, τόσο το αυτοκίνητο όσο και εγώ ο ίδιος. Πραγματικά το ευχαριστήθηκα. Ταυτόχρονα, χωρίς να το διασκευάσουμε (χωρίς snorkel – σύστημα για να παίρνει αέρα ο κινητήρας χωρίς να ρουφά νερό, βλέπε φωτογραφία δεξιά) προσπαθήσαμε να κάνουμε υδραυλική πίεση στο μοτέρ, αλλά δεν τα.. καταφέραμε! Με λίγα λόγια, μπορούν να το πάρουν και οι σκληροπυρηνικοί του είδους και να μην το τροποποιήσουν καν!

Απροβλημάτιστο το πέρασμα από το νερό…


Κατάβαση (47 μοίρες)

Στην κατηφόρα και ιδίως στη δοκιμασία κατάβασης που έχουμε στην πίστα, κατέβηκε ελεγχόμενα χωρίς προβλήματα. Λόγω της κοντής σχέσης κατέβηκα μόνο με πρώτη στο κιβώτιο χωρίς να χρησιμοποιήσω καν φρένο.

Λίγο πριν αρχίσει η… κατάβαση…


Οδήγηση στο χώμα

Πολύ καλή, παρά το γεγονός ότι το δοκίμασα χωρίς φορτίο. Ήταν άνετο και αποδείχθηκε ότι δεν κουράζει τους επιβάτες, ακόμα και όταν τα χιλιόμετρα ήταν αρκετά. Και εδώ ο οδηγός θα το ευχαριστηθεί.

Η οδήγηση στο χώμα αφήνει τον οδηγό με ένα τεράστιο χαμόγελο…


Πέρασμα από ανώμαλο έδαφος

Σε αυτήν τη δοκιμασία παρατήρησα ότι οι αναρτήσεις έχουν καλές διαδρομές για όχημα pick up. Σε ανώμαλο έδαφος είχαμε πάντα τροχούς στο έδαφος, άρα και καλύτερη πρόσφυση. Στην πράξη δεν είχαμε μεγάλες κλίσεις του αμαξώματος που να προβληματίζουν.


Η μεγάλη διαδρομή της ανάρτησης βοηθά στην καλύτερη πρόσφυση με το έδαφος…


Εν κατακλείδι…
Στο διά… ταύτα, το Mahindra GOA με τον κινητήρα diesel των 2.2 λίτρων και τους 116 ίππους είναι ένα όχημα που απευθύνεται τόσο στον επαγγελματία όσο και στον χομπίστα. Είναι σκληροτράχηλο και ταυτόχρονα οικονομικό, αφού η τιμή του ξεκινά από τα 12.890 ευρώ και είναι το πιο προσιτό που υπάρχει στην ελληνική αγορά. Από την άλλη, σημαντικό ρόλο παίζει και η εργοστασιακή εγγύηση των τριών ετών, που είναι σίγουρο ότι θα επηρεάσει θετικά όσους θέλουν να αποκτήσουν ένα τέτοιο όχημα.

Όταν έχει οδηγήσει (o Στέφανος Αττάρτ) χιλιάδες 4×4, τότε το χαμόγελο έπειτα από μία δοκιμή λέει πολλά…  

ΤΟ GOA μπορεί να φιλοξενήσει ακόμα και πέντε επιβάτες…

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης