Οδηγεί ο Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης
Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

Το Fiesta είναι αναμφισβήτητα ένα επιτυχημένο αυτοκίνητο. Με 36 χρόνια παρουσίας στις αγορές έφτασε αισίως η 8η γενιά να κάνει την εμφάνισή της όχι μόνο παγκοσμίως αλλά και στην Ελλάδα. Το συγκεκριμένο είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε εντός Αττικής και σε διάφορες διαδρομές που περιλάμβαναν εθνική οδό, πόλη, επαρχιακό οδικό δίκτυο.

Ξεκινήσαμε από τα νέα γραφεία της εισαγωγικής εταιρείας στο Μαρούσι και κατευθυνθήκαμε μέσω Αττικής οδού στην εθνική και από εκεί μέσω Αγίου Στεφάνου στη λίμνη του Μαραθώνα. Η πρώτη εντύπωση ήταν θετική έχοντας στα χέρια μας την έκδοση με τον κινητήρα του 1.0 λίτρου και απόδοση 100 ίππους. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Οπτικά, η νέα γενιά «φωνάζει» για τις σπορ σχεδιαστικές γραμμές που αφήνουν μία θετική εντύπωση και κυρίως όσον αφορά την εμπρός όψη. Από εκεί και πέρα, το εσωτερικό έχει δεχτεί βελτιώσεις και κρίνεται ιδιαίτερα χρηστικό. Στο Fiesta μπορούν να καθίσουν πέντε επιβάτες (οι χώροι για τους πίσω είναι λίγο περιορισμένοι), και με κάποιο τρόπο να βολέψουν και τις αποσκευές τους. Αυτά για τα έξω… έσω του μοντέλου, γιατί στη νέα γενιά οι διαφορές βρίσκονται αλλού.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μικρός κινητηρας – κορυφαίες επιδόσεις
Ο κινητήρας για παράδειγμα, μπορεί να είναι μικρός (999 κ.εκ.) αλλά στην πράξη θυμίζει 1.600 κ.εκ.Ο κινητήρας των 999κ.εκ. Το ίδιο θα λέγαμε και για την ιπποδύναμη που βοηθά στις άνετες μετακινήσεις, στην προσπέραση αλλά και στο ταξίδι. Με ταχύτητες όμως υψηλές ο εξωτερικός θόρυβος κάνει την εμφάνισή του που μπορεί να είναι λίγο ενοχλητικός αλλά συνηθίζεται. Αυτό που θα θέλαμε είναι και ένα 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων που είναι σίγουρο ότι θα έκανε και την διαφορά. Από πλευράς κατανάλωσης δεν μπορέσαμε να αποκτήσουμε άποψη από την σύντομη επαφή με το αυτοκίνητο αλλά τα 4,3 λίτρα που δηλώνει η Ford είναι σίγουρα νούμερο που θα ικανοποιήσει. Αυτό που σίγουρα θα λατρέψουν οι μελλοντικοί ιδιοκτήτες είναι οι εκπομπές ρύπων CO2 που κυμαίνονται στα 99 γρ./χλμ. γεγονός που μεταφράζεται και σε μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Συστήματα ασφαλείας
Στο σημείο όμως που θα πρέπει να δώσουμε έμφαση είναι και στον στάνταρτ εξοπλισμό που έχει να κάνει με την ασφάλεια. Έτσι λοιπόν, υπάρχει σύστημα που προλαμβάνει τα ατυχήματα εντός πόλης, άλλο που συνδέει το κινητό του ιδιοκτήτη και επικοινωνεί μόνο του με την υπηρεσία πολιτικής προστασίας (τηλ. 112) σε περίπτωση ατυχήματος, ενώ για τους γονείς δίνεται η δυνατότητα να «κλειδώσουν» καίρια σημεία όπως ανώτατη ταχύτητα, ζώνη ασφαλείας κ.ά. στην περίπτωση που το αυτοκίνητο χρησιμοποιείται από τα παιδιά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η κεντρική κονσόλα του νέου Ford Fiesta

Στο δια.. ταύτα
Σε γενικές γραμμές πρόκειται για ένα στιβαρό, καλό αυτοκίνητο που συμβαδίζει με την ελληνική πραγματικότητα. Και αυτό διότι είναι μικρό, μπορεί να κινείται εύκολα στην πόλη αλλά και να ταξιδεύει, εφοδιάζεται με έναν κινητήρα που θυμίζει τη ρήση «μικρό στο μάτι αλλά μεγάλο… κρεβάτι» και δεν επιβαρύνει τον ιδιοκτήτη με έξοδα όπως τέλη κυκλοφορίας, κόστος βενζίνης κ.ά. Στην Ελλάδα διατίθεται με κινητήρα βενζίνης 1.0 λίτρου και απόδοσης 80, 100 και 125 ίππων ενώ υπάρχει και έκδοση diesel 1.6 με 95 ίππους. Η αρχική τιμή του μοντέλου είναι τα 11.051 ευρώ (περιλαμβάνεται η απόσυρση).

Εκδόσεις Βενζίνης
1.0  λίτρου με 85 ίππους
1.0  λίτρου με 100 ίππους
1.0  λίτρου με 125 ίππους
*Όλες οι εκδόσεις δεν έχουν τέλη κυκλοφορίας και η μέση κατανάλωση είναι 4,3 λτ./100 χμ.

Εκδόσεις Diesel
1.6 λίτρα με 95 ίππους
*Χωρίς τέλη κυκλοφορίας και με μέση κατανάλωση τα 3,3 λίτρα στα 100 χλμ.

Για να δείτε αναλυτικά οι τιμές του νέου Ford Fiesta πατήστε εδώ

Παρακολουθήστε την συνέντευξη του Γιάννη Κάττωριτς Product Manager για το νέο Ford Fiesta

 

Δείτε το νέο Fiesta μέσα από το φακό του Γιώργου Καραγιωργάκη

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης