Του Λουκά Παπαλάμπρου

Η οικονομική κρίση και η υψηλή φορολογία, έχει πλήξει πολύ σοβαρά την αγορά αυτοκίνητου στην Ελλάδα, με τους πολίτες να προχωρούν σε πώληση των μεγάλων και ακριβών αυτοκίνητων και να στρέφονται προς τα πιο μικρά και οικονομικά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα αυτοκίνητα πόλης και κυρίως τα πετρελαιοκίνητα, αποτελούν αυτή τη στιγμή την κύρια επιλογή των καταναλωτών. Υπάρχουν όμως και αρκετά βενζινοκίνητα τα οποία, χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής, καθώς συνδυάζουν τη μοντέρνα σχεδίαση, με την ποιότητα, την πρακτικότητα, την οικονομία και φυσικά τη χαμηλή τιμή.

Βρήκαμε, πέντε από αυτά που πωλούνται κάτω από 8.000 ευρώ – συμπεριλαμβανομένου του οφέλους της απόσυρσης και των προωθητικών ενεργειών κάθε εταιρείας – και είναι τα φθηνότερα της αγοράς. 

Chevrolet Spark: 6.990 ευρώ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Είναι το πιο φθηνό αυτοκίνητο που κυκλοφορεί στην Ελλάδα. Διακρίνεται για την νεανική εμφάνιση και τον ευχάριστο χαρακτήρα. Οι «κρυμμένες» χειρολαβές στις πίσω πόρτες κάνουν το αποκλειστικά πεντάθυρο αμάξωμα να δείχνει τρίθυρο, με τους χώρους στην καμπίνα να είναι αρκετά ικανοποιητικοί για τέσσερα άτομα. Ο χώρος αποσκευών με τα 170 λίτρα δεν ενδείκνυται για βαλίτσες και σίγουρα δεν βοηθά στα ταξίδια. Ο κινητήρας των 1.000 κ.εκ. με τους 68 ίππους, κινεί σβέλτα το αμάξωμα των 864 κιλών, με τη μέση κατανάλωση να είναι στα 4,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές ρύπων στα 118 γρ./χλμ.  

SeatT Mii: 7.721 ευρώ

Με φρέσκια σχεδίαση, έντονα χρώματα, ποιοτικό εσωτερικό, ευέλικτο μέσα στην πόλη και ένα από τα μεγαλύτερα πορτμπαγκάζ της κατηγορίας με 251 λίτρα χωρητικότητας, το Mii ξεχωρίζει από την πρώτη στιγμή. Η βασική έκδοση 1.0 Reference, μπορεί να μην βάζει φωτιά με τις επιδόσεις, λόγω των 60 ίππων, διακρίνεται όμως για την οικονομία καυσίμου. Περιλαμβάνει αερόσακους οροφής και πλευρικούς, ESP και air-condition, οπότε έχεις όλα όσα χρειάζεται στην δεύτερη πιο ανταγωνιστική τιμή της αγοράς. 

Citroen C1: 7.935 ευρώ

Μπορεί η νέα γενιά του μικρού γαλλικού μοντέλου να βρίσκεται προ των πυλών (έρχεται τον Σεπτέμβριο μαζί με τα Peugeot 108 και Toyota Aygo), ωστόσο το C1 συνεχίζει την εμπορική του πορεία, χωρίς να χάνει σε αξία. Κινείται με στιλ, έχει το δικό του χαρακτήρα και παραμένει trendy έπειτα από τόσα χρόνια. Η καμπίνα είναι ευρύχωρη, όχι όμως και το πορτμπαγκάζ με τα 139 λίτρα χωρητικότητας. O τρικύλινδρος κινητήρας 1.0 λίτρου, αποδίδει και αυτός 68 ίππους, με τη μέση κατανάλωση να είναι στα 4,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Skoda Citigo: 7.990 ευρώ

Είναι το πρώτο αυτοκίνητο της Skoda στην μικρή κατηγορία. Μαζί με το Mii έχει το μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ (251 λίτρα), με το εσωτερικό να διακρίνεται για την απλή αλλά χαριτωμένη αισθητική, τα σκληρά μεν, αλλά ποιοτικά υλικά και τους γενναιόδωρους χώρους.  Είναι ευχάριστο στην καθημερινή οδήγηση, ιδανικό για μικρές εξορμήσεις λόγω της σωστής συμπεριφοράς και της ποιοτικής κύλισης, με τον κινητήρα 1.0 MPI των 60 ίππων, να εμφανίζει μέση κατανάλωση στα 4,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και εκπομπές ρύπων στα 105 γρ./χλμ.

Ford Ka: 7.950 ευρώ

Το Ka είναι ουσιαστικά το αυτοκίνητο που άλλαξε τα δεδομένα στην κατηγορία. Έχει έντονη προσωπικότητα και δεν πρόκειται ποτέ να το μπερδέψεις με άλλο αυτοκίνητο. Η καμπίνα διακρίνεται για τη φινέτσα και την καλή συναρμογή, με τις κόμπακτ διαστάσεις να κάνουν την οδήγηση στα μεγάλα αστικά κέντρα και το παρκάρισμα, παιχνιδάκι. Ο χώρος αποσκευών βρίσκεται στα 224 λίτρα. Ο 8βάλβιδος 1.200αρης κινητήρας με τους 69 ίππους είναι αρκετά σπιρτόζικος, με τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται στα 4,9 λίτρα και οι εκπομπές CO2 στα 115 γρ./χλμ. 

  

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης