Γράφει ο Παντελής Τζερτζεβέλης (δημοσιογράφος αυτοκινήτου στην Θεσσαλονίκη)

«Είναι κάτι παιδιά που δεν γίνονται άντρες και δεν ζουν την ζωή την δικιά σου! Θα μπορούσαν να είναι παιδιά σου»! Αυτά είναι τα «παιδιά» από την Χρυσαυγή Λαγκαδά που κάνουν την δική τους τεχνολογική επανάσταση καθώς κατασκεύασαν ένα 100% αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το πρωτότυπο ηλεκτρικό Mazda RX-8 που διασκεύασαν στην Θεσσαλονίκη

Πολλές δυσκοίες…

Το ομαδικό πνεύμα της ξεχωριστής παρέας, που ζει και αναπνέει στην επαρχία Λαγκαδά του νομού Θεσσαλονίκης, είναι αυτό που της έδωσε την ώθηση να μετατρέψει ένα συμβατικό Mazda RX8 σε ηλεκτρικό. Ένα χρόνο μετά οι κόποι τους δικαιώθηκαν, καθώς είδαν το επίτευγμά τους να κινείται στην άσφαλτο χρησιμοποιώντας ενέργεια από τις μπαταρίες του και όχι από κάποιο ορυκτό καύσιμο. Οι δυσκολίες δεν ήταν και λίγες, αλλά έγιναν αφορμή να εξελίξουν αρκετά δεδομένα, τα οποία προέκυπταν λίγη ώρα μετά από το σετάρισμα κάποιου ανταλλακτικού που μόλις είχε τοποθετηθεί.

Στην ουσία η ομάδα χρησιμοποίησε μόνο το «σκάφος» του Mazda RX8, καθώς αναγκάστηκε να ξηλώσει τα πάντα από πάνω του. Το θέμα της πέδησης και του βάρους του αυτοκινήτου διευθετήθηκε στην πορεία καθώς το όλο εγχείρημα υλοποιήθηκε με βάσει τα τελευταία στάνταρ ασφάλειας που ισχύουν στην αυτοκινητοβιομηχανία. Έτσι λοιπόν όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου αντικαταστάθηκαν με νέα επανασχεδιασμένα, έτσι ώστε να μπορούν να αντέξουν, όχι μόνον το βάρος του αυτοκινήτου, αλλά να είναι και σε θέση που μπορούν να το «εξυπηρετούν» κατά την κίνησή του.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ηλεκτρικό, άρα γκάζια

Οδήγησα το «σχεδόν» αθόρυβο ηλεκτροκίνητο Mazda RX 8 και αμέσως διαπίστωσα πως ουδεμία σχέση με άλλα όμοιά του. Κινείται το ίδιο άνετα στο οδόστρωμα, έχει «μεγάλη ψυχή», καλά γκάζια και Οι μηχανικοί «έστησαν» άψογα το ηλεκτρικό όχημα για να κρατά καλά στο δρόμο…μια ροπή που θα ζήλευαν αρκετά σύγχρονα μοντέλα της αγοράς. Όσο για τα κρατήματά του, θα έλεγα πως είναι ένα κομμάτι που οι τεχνικοί της ομάδας Στέλιος και Νίκος έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό, καθώς δεν ήθελαν με τίποτε, να αλλοιωθεί ο sportive χαρακτήρας του μοντέλου. Η ανάρτηση του χρειάστηκε να ενισχυθεί σημαντικά λόγο του βάρους που αυξήθηκε.

Τοποθετήθηκαν νέα ελατήρια τα οποία μαζί με τα αμορτισέρ συνεργάζονται άριστα και κρατούν υποδειγματικά το RX8 σε οποιαδήποτε ανωμαλία ή απαίτηση του οδοστρώματος. Πάντως το γενικό σετάρισμα του αυτοκινήτου, μπορεί να είναι αρκετά «σκληρό», όμως ανταποκρίνεται πλήρως στις απαιτήσεις που δημιουργήθηκαν από την αύξηση του επιπρόσθετου βάρους.

Ο Παντελής Τζερτζεβέλης οδήγησε το ηλεκτρικό RX-8 και μας έστειλε το κείμενο με τις εντυπώσεις του

Ανήσυχη ομάδα…

Πάρα ταύτα η «ανήσυχη ομάδα» κάνοντας τα «μαγικά της» κατάφερε να μοιράσει ισόποσα το βάρος στο αυτοκίνητο, σε ποσοστό 50/50! Η εύρεση και αγορά των ανταλλακτικών αποτέλεσε  αστάθμητο Οι δυσκολίες που συνάντησε η ομάδα των μηχανικών ήταν πάρα πολλές αλλά ο στόχος ήταν ένας και έπρεπε να ολοκληρωθεί… παράγοντα, καθώς οι εργασίες σταματούσαν μέχρι την έλευση του ανταλλακτικού, το οποίο κάποιες φορές δεν ήταν το κατάλληλο. Με τίποτα όμως δεν κατάφερνε να σταθεί εμπόδιο στα σχέδιά της ομάδας. Η τετράδα αξιοποίησε σωστά όλες τις προσωπικές της γνώσεις και επαφές προκειμένου να φτάσει στον στόχο της. Όλοι τους απλοί άνθρωποι της καθημερινότητας, χρειάστηκε να κάνουν πολλά ξενύχτια, μακριά από τις οικογένειές τους, πάνω, κάτω, και μέσα στο Mazda RX8, το οποίο σιγά – σιγά μεταμορφωνόταν σε κάτι για το οποίο δεν ήταν κατασκευασμένο.

Στη Χρυσαυγή Λαγκαδά

Ο χώρος εργασίας της ομάδας, ήταν το συνεργείο της Ford  Στάθης, που διατηρούν τα αδέρφια Στέλιος και Νίκος Στάθης, που βρίσκεται στην Χρυσαυγή Λαγκαδά, ένα προσφυγικό χωριό το οποίο μέχρι και την Μικρασιατική καταστροφή κατοικούσαν Τούρκοι, μεταξύ αυτών και η οικογένεια του αναμορφωτή της σύγχρονης Τουρκίας Κεμάλ Ατατούρκ. Με την ανταλλαγή των πληθυσμών Ελλάδας- Τουρκίας, στην Χρυσαυγή εγκαταστάθηκαν Έλληνες πρόσφυγες από την Μικρά Ασία, τον Πόντο και την Ανατολική Θράκη. Σήμερα, φημίζεται πέρα από τις καλές παραδοσιακές ταβέρνες και για την παραγωγή τσίπουρου, το οποίο θεωρείται από τα καλύτερα.

Η ομάδα λοιπόν της Χρυσαυγής αποδείχθηκε πως κατέχει καλά το «αυτοκίνητο» καθώς εργάστηκε με Το συνολικό project κόστισε σχεδόν 60.000 ευρώαπόλυτη αφοσίωση πάνω του, κάνοντας κάτι που ξέρει να κάνει καλά εδώ και χρόνια! Έχει επενδύσει σε υλικοτεχνικές υποδομές που της επιτρέπει να υλοποιεί εγχειρήματα για τα οποία εγγυάται το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Ο Μηχανολόγος της παρέας Χρήστος Τσατσανιάς, παιδεύτηκε αρκετά με το «campass» (επικοινωνία) του αυτοκινήτου καθώς έπρεπε να εφοδιαστεί με εφαρμογές που θα συνεργάζονται άριστα και λειτουργικά μεταξύ τους.

Η ομάδα της Ford Στάθης εργάστηκε σκληρά για να φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα

Αυτονομία 150 χλμ.

Η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα αγγίζει τα 110kw , η οποία με λίγο προσεκτική διαχείριση χαρίζει αυτονομία 150 και πλέον χιλιομέτρων με μέση ταχύτητα τα 130 χλμ. Ο πλήρης χρόνος φόρτισης του πρωτότυπου μοντέλου είναι 6-7 ώρες ενώ απαραίτητη προϋπόθεση για την φόρτισή του, να υπάρχει μια απλή
Ο πλήρης χρόνος φόρτισης του πρωτότυπου μοντέλου είναι 6-7 ώρεςμονοφασική πρίζα.

Η dream team από την Χρυσαυγή Λαγκαδά, αποτελείται από τους, Εγγλέζο Θεοδόση, Χρήστο Τσατσανιά και τα αδέρφια Νίκο και Στέλιο Στάθη όλοι τους ωραίοι άνθρωποι με πολλά ενδιαφέροντα και έναν καλό λόγο για όλο τον κόσμο. Όλες οι δοκιμές του αυτοκινήτου έγιναν σε πίστα καρτ καθότι το αυτοκίνητο είναι πειραματικό και δεν διαθέτει  αριθμό κυκλοφορίας, (τουλάχιστον ακόμα) όμως η «παρέα» αναζητεί τις ορθές μεθόδους προκειμένου κάτι τέτοιο να είναι εφικτό στο εγγύς μέλλον.

Η ισχύς εν τη ενώσει λοιπόν, για την ευφυέστατη ομάδα από την Χρυσαυγή που τόλμησε κάτι που, για πολλούς από εμάς, φαντάζει αρκετά μακρινό και ακατόρθωτο. Τελικά γι ακόμη μια φορά αποδεικνύεται πως οι Έλληνες ενωμένοι μπορούν να κατασκευάζουν τα πάντα, ακόμη και αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Φτάνει μόνο να τους το επιτρέπουν, και να μην τραβούν «το χαλί» κάτω από τα πόδια τους.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης