Του Περικλή Χαλάτση

Αυλαία σε λίγες ώρες στο Μόντε Κάρλο,πρώτο αγώνα του Παγκοσμίου πρωταθλήματος στο WRC. Με εξαίρεση τους δύο Γάλλους της Toyota (Sebastien Ogier) και της Ford (Sebastien Loeb) που κάνουν το δικό τους αγώνα έχοντας πάντα πολύ κοντά τους Craig Breen ( Ford) και τον νεαρό Kalle Rovanpera (Toyota) όλοι οι άλλοι πρωταγωνιστές αντιμετώπισαν προβλήματα. Από μικρά (κλαταρίσματα στα ελαστικά) μέχρι και σοβαρά (έξοδοι) με αποτέλεσμα να χάσουν πολύτιμο χρόνο. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η τράπουλα στη βαθμολογία ανακατώθηκε αφού τα βουνά γύρω από το Digne Les Bains είχαν αλλού χιόνι αλλού πάγο και αλλού ήταν στεγνά. Η επιλογή των ελαστικών ήταν αυτή που έπαιξε σημαντικό ρόλο στους χρόνους.

Η χθεσινή ημέρα περιελάμβανε δύο περάσματα από το Sisteron (από το Saint-Geniez στον Thoard) .Πολλά χιλιόμετρα είχαν αρκετό χιόνι και πάγο.Ο έμπειρος Ogier στη δύσκολη SS 11 κινήθηκε γρηγορότερα στο πιο γλιστερό κομμάτι της διαδρομής. Ο ομόσταυλός του Elfyn Evans το παράκανε στην προσπάθειά του να κάνει καλύτερο χρόνο και είχε μια έξοδο σε στεγνό δρόμο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το αυτοκίνητο για άγνωστο λόγο υπέστρεψε και βρέθηκε με το πίσω μέρος εκτός δρόμου σε ένα πολύ κατηφορικό σημείο. Με τη βοήθεια των θεατών ξαναμπήκε στον αγώνα με καθυστέρηση 20 λεπτών κάτι που βαθμολογικά τον έριξε αρκετά πίσω, στην 26η θέση.

Ο Ogier  σ αυτή την διαδρομή είχε αποφασίσει να ξεκινήσει με καρφιά στα λάστιχα.‘Άλλαξε όμως γνώμη όταν είδε ότι ο προπορευόμενος Loeb ξεκίνησε με μαλακές γόμες στα ελαστικά. Αν είχε ξεκινήσει με καρφιά θα ήταν καταστροφικό. Ο Ogier έκανε 16,1 δευτερόλεπτα καλύτερο χρόνο από τον Loeb και πέρασε μπροστά στη γενική κατάταξη.

Πριν ξεκινήσουν σλημερα το πρωί για το τελευταίο σκέλος του αγώνα που περιλαμβάνει τέσσερις ειδικές διαδρομές ( δύο επαναλαμβανόμενες) συνολικού μήκους 67.26 χλμ. ο Ogier ήταν 21.1 δευτερόλεπτα μπροστά από το συμπατριώτη του με το Ford Puma.

 

 

Ο 47χρονος Loeb και επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής σήμερα θα προσπαθήσει να καλύψει αυτή τη διαφορά στις τέσσερις ειδικές που απομένουν.Οι ειδικές είναι 19.37 χλμ και 14.26 . Η τελευταία είναι και η Power Stage .

 

Πολύ καλά τα πήγε ο μικρός της Toyota. Ο Kalle Rovanperä  κέρδισε με το GR YARIS Rally1,την τελευταία ειδική της χθεσινής ημέρας που είχε αρκετό χιόνι και βρίσκεται στην 4η θέση της γενικής κατάταξης.

Οι άτυχοι του Σαββάτου

Ο Tanak (Ηyundai i20 Rally1) είχε κλατάρισμα και ελαφριά έξοδο από το δρόμο. Ξεκίνησε σήμερα από την 31η θέση της γενικής ενώ αρκετά πιο πίσω, στην 49η θέση βρίσκεται ο Solberg (Hyundaai i20 Rally1) που είχε και αυτός έξοδο.

Έξοδο είχε ο Takamoto Katsuta με το TGR WRT Next Generation. Σε μια παγωμένη στροφή στην SS13 το αυτοκίνητο πήγε ευθεία. Οι θεατές και πάλι ήταν αυτοί που έστω και με μεγάλη καθυστέρηση  τον τράβηξαν με σχοινιά και τον επανέφεραν στο δρόμο.

Ο Lefevbre (Citroen C3 Rally2) ο οποίος προηγείτο, είχε έξοδο, κατέστρεψε την πίσω δεξιά ανάρτηση και εγκατέλειψε. Κρίμα γιατί ήταν πρώτος στην κατηγορία του.

Δεν μπορει να πιστέψει ο Evans πως βγήκε απο το δρόμοΟ Elfyn Evans ( Toyota με αριθμό στα πλαϊνά  33) όταν το απόγευμα έφθασε στο παρκ φερμέ δήλωσε:
«Είναι προφανώς απογοητευτικό αυτό που συνέβη σήμερα. Τα πήγαινα πολύ καλά μέχρι τότε. Πέρασα με καλούς χρόνους τα δύσκολα κομμάτια. Κάποια στιγμή ένοιωσα ένα πήδημα, φρενάρισα ελαφρά αλλά πήγαμε ευθεία. Ο αγώνας συνεχίζεται».

 Στο τέλος της 3ης ημέρας η σειρά είναι 

1 Sébastien Ogier/Benjamin Veillas (Toyota GR YARIS Rally1) 2h19.43.1s
2 Sébastien Loeb/Isabelle Galmiche (Ford Puma Rally1) +21.1s
3 Craig Breen/Paul Nagle (Ford Puma Rally1) +1m26.0s
4 Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR YARIS Rally1) +2m03.8s
5 Gus Greensmith/Jonas Andersson (Ford Puma Rally1) +6m33.8s
6 Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) +7m44.1s
7 Andreas Mikkelsen/Torstein Eriksen (Škoda Fabia Rally2 evo) +9m37.2s
8 Erik Cais/Petr Těšínský (Ford Fiesta Rally2) +9m59.6s
9 Grégoire Munster/Louis Louka (Hyundai i20 N Rally2) +10m44.1s
10 Yohan Rossel/Benjamin Boulloud (Citroën C3 Rally2) +11m14.2s

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης