Επιμέλεια: Αλέξης Σφαέλος

Η νέα σεζόν του FIA World Rally Championship ξεκινάει 20-23 Ιανουαρίου στο θρυλικό ράλι του Monte-Carlo, και η TOYOTA GAZOO Racing είναι έτοιμη να κάνει το ντεμπούτο της με το νέο GR YARIS Rally 1.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

To GR YARIS Rally 1 είναι ο διάδοχος του YARIS WRC, με το οποίο η Toyota στην προηγούμενη σεζόν σάρωσε το πρωτάθλημα κατασκευαστών, οδηγών και των συνοδηγών που ολοκληρώθηκε μόλις πριν από οκτώ εβδομάδες στη Monza της Ιταλίας.

Τώρα, οι δρόμοι των Γαλλικών Άλπεων θα «φιλοξενήσουν» την πρώτη διοργάνωση για τα επαναστατικά αυτοκίνητα Rally1, τα οποία αντικαθιστούν τα World Rally Cars που αποτελούν την υψηλότερη κατηγορία του WRC το τελευταίο τέταρτο του αιώνα.α αγωνιστικά Rally1 παρουσιάζουν πολλές σημαντικές αλλαγές σε σύγκριση με τους προκατόχους τους. Το σημαντικότερο είναι υβριδική τεχνολογία για πρώτη φορά,σε αγώνες του WRC.

Η υβριδική μονάδα σε κάθε αυτοκίνητο αποτελείται από μια μπαταρία 3,9 kWh και μια μονάδα γεννήτριας κινητήρα (MGU) που αποδίδει επιπλέον 134 ίππους (100 kW).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το νέο αγωνιστικό της  TOYOTA GAZOO Racing, συνδυάζει τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,6 λίτρων από το Yaris WRC για να παρέχει στους οδηγούς δύναμη πάνω από 500 ίππους. Ο κινητήρας θα λειτουργεί με 100 % βιώσιμο καύσιμο, όπου αποτελεί το πρώτο του είδους του που θα χρησιμοποιηθεί σε παγκόσμιο πρωτάθλημα της FIA.

Το GR YARIS Rally1 είναι χτισμένο γύρω από ένα πλαίσιο που προσφέρει αυξημένη προστασία ασφάλειας για τους οδηγούς και τους συνοδηγούς. Άλλοι μετασχηματισμοί που απαιτούνται από τους κανονισμούς περιλαμβάνουν λιγότερο περίπλοκη αεροδυναμική, επιστροφή σε μηχανική αλλαγή ταχυτήτων και αφαίρεση του ενεργού κεντρικού διαφορικού. 

Αυτές οι αλλαγές θα αυξήσουν την εστίαση στις δεξιότητες των οδηγών, οι οποίοι θα πρέπει επίσης να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις σχετικά με την αναγέννηση και την ανάπτυξη της υβριδικής ενέργειας στις πίστες, ενώ θα συνεργαστούν με τους μηχανικούς τους για να βελτιστοποιήσουν την απόδοση και την ικανότητα οδήγησης σε αυτές τις νέες παραμέτρους.

Όταν το ράλι ξεκινήσει το βράδυ της Πέμπτης, το GR YARIS Rally1 του πρωταθλητή Sébastien Ogier θα είναι το πρώτο από τη νέα γενιά αυτοκινήτων που θα ξεκινήσει μια αγωνιστική φάση. Ο οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, ο οποίος έχει επίσης κερδίσει το Ράλι Μόντε Κάρλο οκτώ φορές, ξεκινά ξεκινάει τη προσπάθεια του αυτή τη σεζόν μαζί με τον νέο συνοδηγό του, τον Benjamin Veillas.

Κορυφαίοι στην προσπάθεια της TOYOTA GAZOO Racing σε όλη τη σεζόν θα είναι ο Elfyn Evans και ο συνοδηγός του Scott Martin, ο οποίος τερμάτισε δεύτερος στην κατάταξη του 2021, και ο Kalle Rovanperä και ο συνοδηγός του Jonne Halttunen, που ήρθαν τέταρτοι συνολικά την περασμένη σεζόν.

Ο Sébastien Ogier, δήλωσε:

«Είμαι στην αρχή ενός διαφορετικού σταδίου της καριέρας μου και καθώς δεν παίρνω μέρος στο πλήρες πρωτάθλημα, το συναίσθημα είναι λίγο διαφορετικό από το συνηθισμένο για μένα αυτή την εποχή του χρόνου. Αλλά το να είμαι μέρος αυτού του προγράμματος με την TOYOTA GAZOO Racing είναι ακόμα συναρπαστικό και το να πηγαίνω στο Rallye Monte-Carlo είναι πάντα ξεχωριστό για μένα. Είμαι ακόμα ανταγωνιστής και εξακολουθώ να θέλω να κερδίζω, οπότε θα δώσω τον καλύτερό μου εαυτό για να αποδώσω. Ξέρω ότι η ομάδα έχει δουλέψει πολύ σκληρά για να είναι έτοιμη με αυτή τη νέα γενιά αγωνιστικών αυτοκινήτων και έχουν γίνει μεγάλα βήματα σε κάθε δοκιμή. Είχα την ευκαιρία να κάνω τρεις ημέρες δοκιμών στο GR YARIS Rally1 τον Δεκέμβριο και άλλη μια μέρα την περασμένη εβδομάδα, όλα για να προετοιμαστώ για αυτό το γεγονός. Είναι μια αρκετά μεγάλη αλλαγή και είναι μια συναρπαστική πρόκληση να προσπαθήσεις να προσαρμοστείς σε αυτό. Αλλά νομίζω ότι η μετάβαση στο Μόντε Κάρλο θα είναι μια τεράστια πρόκληση για όλους: Υπάρχει μεγαλύτερη αβεβαιότητα από ποτέ να πάμε σε αυτό το ράλι».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης